کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری:

افزایش قیمت گاز بها در انتظار مشترکان پر مصرف / مصرف کنندگان بخش خانگی نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام بیشتر نشان دهند

7 آذر 1400 ساعت 14:25

جهانبخش سلیمانیان سرپرست شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف کنندگان و مشترکین پر مصرف مشمول افزایش قیمت هستند ، قیمت گاز نسبت به سال گذشته برای مشترکین پر مصرف تا دو برابر افزایش قیمت دارد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ جهانبخش سلیمانیان سرپرست شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نرخ تعرفه های مصارف گاز خانگی در تصویب نامه هیئت وزیران دوم آذرماه سال جاری اعلام  و لازم الجرا شد ، اولین طرحی که  مطرح است طرح ماه های سرد سال بوده که بر اساس مصوبه ایین نامه از تاریخ 16 ابان لغایت 31 فروردین سال بعد تعریف می شود.

وی ادامه داد: ماه های گرم سال از یکم اردیبهشت لغایت 15 ابان ماه هرسال تعیین می شد که نرخ های که تصویب شده بدون احتساب مالیات و شرکت ملی گاز ایران به موجب قوامین جاری بوده  که در سال های گذشته قیمت بخش خانگی به صورت پلکانی تعریف و پلکان از مصرف یک تا 300به عنوان پله اول و مصارف 1300 به بالا پله اخر تعریف شده است.

سلیمانیان ادامه داد: پله ای که بالای 1300  بوده  مصارف آن  به این شکل تقسیم بندی شده ، از یک تا 300 پله اول،  301تا 400 پله دوم ، از 400 تا 500 پله سوم و به همین روال بالا می رود تا پله 11 که می شود پله 1200 تا 1300 و پله 12 پله ای است که مازاد بر 1300 تعریف شده است.

وی اذعان داشت: پله های یک تا سوم مصارف تا 500 متر مکعب است که تغییر قیمت نسبت به سال گذشته مشاهده نمی شود، استان ما در بررسی مصارف سال گذشته در این بخش 45 درصد مصارف ما از مصرف کنندگان بخش خانگی در این دسته هستند ، یعنی مصارف زیر 500 داشته اند که در ماه های  سرد سال مشمول تغییر قیمت نمی شوند .

سلیمانیان عنوان کرد: از پله 4 تا پله 8 که مصارف 500 تا 900  است با شیب متعارف تغییرات قیمت دارند که چندان تفاوتی قیمتی متوجه نمی شود،  اگر کسی مصرف 600 متری داشته باشد سال گذشته قیمت گاز بها آن 41 هزار و 400 بوده و امسال  42 هزار و 500 که این تغییر قابل توجهی نیست.

وی تشریح کرد: اگر کسی در سال گذشته  700 متر مصرف کرده گاز بها آن  56 هزار و 500  بوده اما در سال جاری به  61 هزارتومان  رسیده است.

 سلیمانیان افزود: در پله آخر که با شیب متعارف 900 متر مصرف بوده  در سال گذشته 105 هزار تومان پرداخت می کرده در حالی که امسال گازبها آن 18 درصد افزایش و در واقع 125 هزار تومان پرداخت می کند.

وی خاطر نشان کرد: در پله 10 و 11 که مصارف از 900 تا 1300 متر است جزء مشترکین پرمصرف است که شیوه های قیمتی آن بالاست و در واقع مشترکین پر مصرف مشمول افزایش قیمت می شوند.

سلیمانیان با اذعان بر اینکه مصرف کنندگان و مشترکین پر مصرف مشمول افزایش قیمت هستند گفت: قیمت گاز نسبت به سال گذشته برای مشترکین پر مصرف تا دو برابر افزایش قیمت دارد.

وی با بیان اینکه پر مصرفین گاز ماهیانه از 1300 به بالا گاز بها آن ها متفاوت است گفت: علاوه بر 1300 گاز بهایی که پرداخت می کنند دوهزار تومان نیز به ازای هر متر گاز مازاد باید پرداخت کنند.

سلیمانیان با بیان اینکه این استان در اقلیم یک تا سوم قرار گرفته است گفت: لردگان و منج در اقلیم سوم، اردل، مال خلیفه و سرخون در اقلیم دوم و مابقی شهرها در اقلیم یک قرار گرفته اند در واقع اقلیم یک سردترین نقاط سرد در این استان محسوب می شوند.

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: کسانی که مصرف کمتر از بقیه دارند بحث تشویقی در نظر گرفته شده است که اگر مصرف کمتر از یک واحد داشته باشند پاداش در گاز بها دریافت خواهند کرد.

سلیمانیان اذ عان داشت: خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند با حضور در بخش گاز اقدام کنند که  بتوانند از بند مربوطه تخفیف گاز بها  بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه 45 درصد مصرف کنندگان ما بین سه پله اول هستند گفت: 48 درصد مصرف کنندگان ما بین 500 تا 900 متر مصرف دارند که با یک شیب متعارف گاز بها آن ها تعریف شده است.

سلیمانیان با بیان اینکه 93 درصد مشترکین ما  گاز بها آن ها بر اساس مصارف سال ها گذشته بوده است اظهار کرد: 7 درصد حوزه پر مصرف ها هستند که مصرف آن ها از 900 متر به بالا است.

وی با تاکید بر اینکه مشترکین گاز در مصارف خود تجدید نظر داشته باشند  که بتوانند از موضوع افزایش گاز بها فاصله بگیرند و در دسته های پایین تر مصرف گاز در شیب متعارف تعرفه های قیمت باشدخاطر نشان کرد: مصرف کنندگان بخش خانگی نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام بیشتر نشان دهند.

سلیمانیان  در پایان تاکید کرد: با کمتر مصرف کردن گاز آلودگی هوا کاهش پیدا می کند و حال محیط زیست نیز خوب می شود.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 49227

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49227/افزایش-قیمت-گاز-بها-انتظار-مشترکان-پر-مصرف-کنندگان-بخش-خانگی-نسبت-رعایت-الگوی-اهتمام-بیشتر-نشان-دهند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir