کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدرس سواد رسانه ای:

دشمن در فضاي مجازي براي همه ذائقه ها اقدام به توليد محتوا مي کند

8 آذر 1400 ساعت 9:01

محمد رضا عسگری ارمندی مدرس سواد رسانه گفت: دشمن از هر ابزاري براي تسلط بر افکار عمومي استفاده مي کند تا بتواند با تغيير ارزش ها و فرهنگ هاي ملي جامعه اهداف و برنامه هاي مخرب خود را اجرا کند.


محمد رضا عسکري ارمندي مدرس سواد رسانه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دشمن از هر ابزاري براي تسلط بر افکار عمومي استفاده مي کند تا بتواند با تغيير ارزش ها و فرهنگ هاي ملي جامعه اهداف و برنامه هاي مخرب خود را اجرا کند.

وي افزود: امروز فضاي مجازي براي دانش آموزان نياز به مديريت دارد که اگربه توجهي شود و اين مسئله آسيب هاي زيادي را بر جامعه وارد کرده است.

عسکري تصريح کرد: خانواده ها مي توانند نقش اساسي در مديريت و کنترل فضاي مجازي ايفا کنند و در واقع همه خانواده ها بايد مربي و مدرس سواد رسانه باشند و با شناخت نسبت به فضاي مجازي عملکرد فرزندان خود در اين بستر را مورد نظارت قرار دهند.

اين مدرس سواد رسانه اي در ادامه تاکيد داشت: دشمن در فضاي مجازي براي همه ذائقه ها اقدام به توليد محتوا مي کند تا بتواند با جذب همه علايق و سلايق بر افکار آنها مسلط شود.

عسکري ارمندي با اشاره به برخي آسيب هاي فضاي مجازي گفت: متاسفانه امروزه افزايش طلاق هاي عاطفي، انزواي اجتماعي، تغيير سبک زندگي، تضاد هويتي و افسردگي شديد، اعتياد به فضاي مجازي، فاصله گرفتن اعضاي خانواده ها از يکديگر فقط چند مورد از آسيب هايي است که در فضاي مجازي گريبانگير نسل جوان شده است.

وي در پايان تاکيد کرد: نگاه ما بايد نسبت به فضاي مجازي و آنچه به عنوان خوراک به خورد جوانان داده مي شود يک نگاه واقع گرايانه باشد، بايد اين فضاي بي قانون و بدون مرز را به درستي شناخت و براي استفاده از آن آموزش هاي لازم را ديد، امروز همه بايد يک مربي و متخصص فضاي مجازي باشند و هر آنچه که در اين بستر توليد مي شود را ابتدا تحليل و بررسي کنند و بعد آن را مورد استفاده قرار دهند زيرا داشتن يک فضاي مجازي سالم نيازمند داشتن فرهنگ استفاده صحيح از آن است.

انتهای پیام/630ل
 


کد مطلب: 49225

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49225/دشمن-فضاي-مجازي-براي-همه-ذائقه-اقدام-توليد-محتوا-مي-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir