کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد مطرح کرد

کاهش ذخیره آب سد زاینده رود/خواسته مردم چهارمحال و بختیاری عدل محوری در مدیریت آب است

5 آذر 1400 ساعت 14:16

امام جمعه شهرکرد گفت: در حال حاضر چیزی کمتر از ۲٠٠ میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود مانده این در حالی است که باید بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب در پشت سد ذخیره شود، همچنین خروجی این سد دو برابر ورودی آن است که این یک فاجعه است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های امروز نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: انقلاب به برکت بسیج حفظ می شود و به راه خود ادامه می دهد و باور امام راحل نیز همین بود که کشور باید بواسطه بسیجیان حفظ شود. 

 
وی افزود: نباید نگاهمان به انقلاب صرفا حکومتی و رفتن برخی و آمدن عده ای دیگر باشد، انقلاب باید به عنوان یک مکتب پاسداشته شود و از آن صیانت کرد. 
 
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بسیج خود را حافظ و نگه دارنده انقلاب می داند لذا با افتخار در میدان است، سلاح به دست می گیرد، با زبانش از انقلاب دفاع می کند و حتی در این راه جان می بازد. 
 
نکونام عنوان کرد: امروز با انواع دشمنی های داخلی و خارجی مواجه ایم، مستکبران در تلاش اند کشور را به سمت مذاکرات با ضایعات برجامی ببرند، اما اینان خام و خواب هستند و بدانند هیچ کاری نمی توانند علیه ملت ایران انجام دهند. 
 
وی با اشاره به شهادت شهید مدرس و روز مجلس خاطرنشان کرد: شهید مدرس عالم، مجاهد، شجاع و در عین حال استکبارستیز بود که به دست رضاشاه نوکر بیگانگان شهید شد، مجلس باید مقاوم، بیگانه ستیز و در خدمت مردم و انقلاب باشد. 
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالگرد شهادت شهید فخری زاده در پیش است، اضافه کرد: وی انسانی مؤمن، متقی و گمنام بود که زمانی که به شهادت رسید دیگران ابعاد شخصیتی و علمی او آشنا شدند، کشورهای استکباری نمی توانند وجود این دانشمندان در کشور را تحمل کنند. 
 
نکونام در بخش دیگر سخنان خود به مسئله آب اشاره و بیان کرد: نباید آنقدر سرگم نزاع ها و مطالبات شویم که از مسئله اصلی یعنی طلب بارش رحمت الهی از درگاه خداوند غافل شویم. 
 
وی تاکید کرد: باور کنیم چه در چهارمحال و بختیاری و چه در دیگر نقاط کشور آب نیست، پس دعوا بر سر چیست، این دعواها طبل توخالی است که بر آن کوبیدن تنها صدای بلند دارد. 
 
امام جمعه شهرکرد گفت: در حال حاضر چیزی کمتر از ۲٠٠ میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود مانده این در حالی است که باید بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب در پشت سد ذخیره شود، همچنین خروجی این سد دو برابر ورودی آن است که این یک فاجعه است. 
 
نکونام افزود: تقاضا و مطالبه همیشگی مردم چهارمحال و بختیاری مدیریت عدل محور  منابع آب است، اجازه لابی گری و زد و بند در مسئله آب داده نشود، عدم توجه به این مطالبه مردم دلیل بسیاری از مشکلات کنونی است که مردم را رو در روی یکدیگر قرار داده است. 
 
وی با تاکید بر اینکه توپ آب نباید در زمین مردم باشد، ادامه داد: در اجتماعات حضور همگانی، وحدت آفرین و شعورمند مردم چهارمحال و بختیاری را شاهد بودیم، در این اجتماعات نکته مهم این است که میدان به دست بیگانگان نیوفتد چراکه رسانه های بیگانه همیشه منتظر ماهیگیری از این مشکلات هستند. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج 
 
 


کد مطلب: 49206

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49206/کاهش-ذخیره-آب-سد-زاینده-رود-خواسته-مردم-چهارمحال-بختیاری-عدل-محوری-مدیریت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir