کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری:

بی عدالتی، تبعیض و رانت در وزارت نیرو و شورای عالی آب را تحمل نمی کنیم

4 آذر 1400 ساعت 12:34

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت:  آستانه صبر و تحمل مردم این استان در مباحث اقتصادی و معیشتی بالا است اما تحت هیچ عنوانی بی عدالتی، تبعیض و رانت را در مجموعه وزارت نیرو و شورای عالی آب تحمل نخواهند کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین بامیری رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در آیین تکریم و معارفه استاندار این استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دیدار با دولت سیزدهم در تهیه دستورالعمل ها و بخشنامه ها براساس پیوست عدالت اجتماعی تاکید کردند. 

 
وی افزود: آنچه مردم چهارمحال و بختیاری را در دهه های گذشته مورد کم لطفی و اغماض در برخی مصادیق قرار داده است، مطرح کردن این موضوع است که این استان ۱۱ درصد کل منابع آب کشور را در اختیار دارد در حالی که اینگونه روایت گری واقعیت ندارد، شاید دهه های ۶٠ یا ۷٠ این حجم آب وجود داشت اما از دهه ۸٠ به بعد به دلیل کاهش نزولات جوی دیگر آبی در این استان وجود ندارد.
 
رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بیکاری در این استان بیداد می کند و کشاورزی استان به دلیل عدم تخصیص منابع آب از سوی وزارت نیرو از رونق افتاده است و آسیب فراوانی به مردم این استان وارد کرده است. 
 
بامیری عنوان کرد: نرخ بیکاری که از سوی مسؤولان چهارمحال و بختیاری مطرح می شود واقعیت ندارد و از اساس صحیح نیست، این نرخ در جامعه این استان بسیار بیشتر است، فقر، تبعیض و فساد زنجیره به هم تنیده هستند و تخصیص منابع آب به کشاورزان که زمینه ساز اشتغال است برمبنای عدالت نیست. 
 
وی خاطرنشان کرد: مردم ایران به دولت سیزدهم دل بسته اند،  فلسفه شکل گیری این دولت مردمی مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، رانت و...  است. 
 
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چه بر سر استان چهارمحال و بختیاری که زمانی اطراف آن را رودخانه های خروشان احاطه کرده بود، آورده اند، با رویکرد کشاورزی و صنعت همه این رودخانه ها از بین رفت. 
 
بامیری با اشاره به اینکه در حوزه آب شرب هیچ برنامه ای از سوی وزارت نیرو برای چهارمحال و بختیاری دیده نشده است، بیان کرد: برای وزارت نیرو و شورای عالی آب زیبنده نیست آب شرب مردم استانی که در همه دوره های انقلاب و جنگ تحمیلی حضور داشتند اینگونه با معضل مواجه باشد. 
 
وی یادآور شد: چگونه است برای تامین آب کشاورزی و صنعت برخی مناطق کشور هزینه های هنگفتی می شود تا آب را از خلیج فارس و دریای عمان انتقال دهند اما در چهارمحال و بختیاری مردم برای آب شرب خود در مضیقه هستند و هیچ کاری برای رفع این مشکل هم نمی شود. 
 
رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آستانه صبر و تحمل مردم این استان در مباحث اقتصادی و معیشتی بالا است اما تحت هیچ عنوانی بی عدالتی، تبعیض و رانت را در مجموعه وزارت نیرو و شورای عالی آب تحمل نخواهند کرد. 
 
بامیری افزود: از هفته گذشته تا کنون بدعت گذاری عجیبی در استان همجوار صورت گرفت که مورد قبول هیچ گروهی نیست، همه مردم چهارمحال و بختیاری و اصفهان تابع ولایت فقیه هستند. 
 
وی ادامه داد: ابتدا آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری تامین شود، اگر آب مازادی وجود داشت با رعایت ملاحظات زیست محیطی و کارشناسی انتقال آب به استان های دیگر انجام شود. 
 
نماینده مردم شهرستان لردگان با تاکید بر اینکه تونل بهشت آباد باید سریع تر تعطیل شود، عنوان کرد: همچنین پروژه انتقال بن به بروجن باید سریع تر اجرا شود و وزیر نیرو نسبت به تامین منابع مالی سد کره بس جدیت داشته باشد. 
 
بامیری با بیان اینکه سرانه مصرفی آب اصفهان باید مشخص شود،  خاطرنشان کرد: این موضوع که تامین آب شرب بیش از ۳۵٠ روستا د چهارمحال و بختیاری با استفاده از تانکر صورت میگیرد مدنظر وزارت نیرو قرار گیرد. 
 
وی با اشاره به اینکه خسارت های سد کوهرنگ ۳ و خرسان بررسی و به خسارت دیدگان پرداخت شود، اضافه کرد: استان های مرکزی ایران مثل اصفهان، یزد، کرمان، سمنان و...  کویری و صنعتی هستند، صنایع آب بر هستند که مردم و کارگزاران را مستأصل کرده است. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 49194

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49194/بی-عدالتی-تبعیض-رانت-وزارت-نیرو-شورای-عالی-آب-تحمل-نمی-کنیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir