کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

بهشت‌آباد خط قرمز چهارمحال و بختیاری/ آبی برای انتقال از این استان وجود ندارد

30 آبان 1400 ساعت 9:18

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای تونل بهشت آباد خط قرمز استان چهارمحال و بختیاری است، آبی برای انتقال از این استان نمانده است، مردم این استان برای آب شرب خود نیز مشکل دارند.


قدرت‌الله حمزه نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: چند سالی است که کشور با معضل خشکسالی مواجه است.
 
وی افزود: این خشکسالی همه استان‌های کشور را تحت تاثیر قرار داده است و مسؤولان باید رفع این معضل فکری بیندیشند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید یکی از راه‌های مقابله با خشکسالی و کاهش منابع آبی انتقال آب دریا به مرکز کشور باشد.
 
حمزه عنوان کرد: اجرای تونل بهشت آباد خط قرمز استان چهارمحال و بختیاری است، آبی برای انتقال از این استان نمانده است، مردم این استان برای آب شرب خود نیز مشکل دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از مردم چهارمحال و بختیاری نه‌تنها در روستاها بلکه در شهرها نیز مشکل تامین آب شرب دارند، این‌های فارغ از مشکلاتی کشاورزان و باغداران این استان درخصوص تامین آب است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری هیچ تخصیص آبی برای صنعت وجود ندارد و اگر قرار باشد کارگاهی ایجاد شود آب منطقه‌ای مجوز آب به آن نمی‌دهد.
 
حمزه بیان کرد: دشت‌های چهارمحال و بختیاری ممنوعه و تعدادی از آن‌ها ممنوعه بحرانی است.
 
وی تصریح کرد: مسؤولان مشکل کمبود آب اصفهان و دیگر استان‌های بخش مرکزی کشور را با استفاده از آب دریا حل کنند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجازه اجرای تونل بهشت‌آباد را به هیچ وجه نخواهیم داد و آبی هم برای انتقال از این استان نداریم.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 49132

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49132/بهشت-آباد-خط-قرمز-چهارمحال-بختیاری-آبی-انتقال-این-استان-وجود-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir