کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطيب موقت لرگان گفت:

انقلاب مقدس ما امروز به تفکر و روحيه بسيجي نيازمند دارد/ مسئولين در مسئله آب بر اساس عدل برخورد کنند

28 آبان 1400 ساعت 13:43

حجت‌الاسلام سعيدي، امام جمعه موقت شهر گفت: بحث آب در استان و شهرستان لردگان داراي کش و قوس هاي فراوان شد، مسئولين بايد در اين باره بر اساس عدل برخورد کنند. آن‌چه حق اين مردم است بايد به اين مردم داده شود. انتظار است از دولت انقلابي بحث عدالت در مورد آب اجرا شود .


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز: حجت‌الاسلام مهدي سعيدي امام جمعه موقت شهر لردگان در خطبه اول نماز جمعه اين هفته به سبک زندگي اسلامي اشاره کرد و گفت: سبک زندگي اسلامي مولفه هاي دارد و مهم ترين باورهايي که در شخصيت انسان شکل مي گيرد، تعيين کننده رفتار است که به تبع انديشه ها، رفتار شکل مي گيرد .
 
وي افزود: يکي از اين باور ها بحث ايمان به غيب است، قرآن مي‌فرمايد: متقيان  هستند که به غيب ايمان دارند و آنها به آخرت ايمان دارند. بعد ميفرمايد:  منافقين  در زبان ايمان دارند ولي حقيقي ايمان ندارند.
سعيدي افزود:  اين دنيا مسافرخانه اي است موقت، متقيان يقين به آخرت دارند. ذکر معاد اثرات مهمي در زندگي انسان دارد. خيلي از فسادها بخاطر غفلت از مرگ و معاد است، خدا را فراموش کردند وخدا هم از يادشان برد .
امام جمعه موقت لردگان اشاره داشت: اگر انسان به معاد توجه کرد نسبت به اعمالش توجه بيشتري مي کند. هر کاري نمي کند و هر حرفي نمي‌زند. بخير و شر اعمالش توجه مي‌کند .
وي اشاره داشت، امام سجاد (عليه السلام) فرمودند: خدايا ياد مرگ را چون تابلويي در جلوي چشم ما قرار  بده اين ياد  مرگ پشتوانه اخلاق حسنه  است. حضرت علي (عليه السلام) فرمود: از دو  چيز بر  شما مي ترسم، تبعيت از هواي نفس و طولاني شدن آرزوها . که ياد مرگ را از ياد شما مي برد. ما دو رزق داريم. رزق مادي و معنوي. يکي از مصاديق رزق معنوي ياد مرگ و معاد است. ممکن است رزق مادي زياد شود ولي رزق معنوي کم شود. خدا بواسطه گناهان از انسان رزق معنوي را مي گيرد ...
حجت الاسلام سعيدي در خطبه دوم گفت: يکي از اهداف بعثت انبيا آفرينش عالم هستي توسط  خداوند بر پايه عدل است . در تشريع هم بايد نظام عدالت در زندگي انسان موجود داشته باشد . همه بايد در اقامه عدل نقش داشته باشند. هم حاکمان و هم مردم .
وي افزود: امروز پرچمدار عدالت مقام عظماي ولايت است. همه مسوولين بايد براي اقامه عدل طبق منويات حضرت آقا تلاش کنند کوتاهي و مسامحه نکنند.
خطيب موقت لرگان به مسئله آب در استان چهارمحال و بختياري ارشاره کرد و گفت: بحث آب در استان و شهرستان داراي کش و قوس هاي فراوان شد. مسوولين بايد در اين باره بر اساس عدل برخورد کنند. آن‌چه حق اين مردم است بايد به اين مردم داده شود. انتظار است از دولت انقلابي بحث عدالت در مورد آب اجرا شود .
وي خطاب به دولت بيان داشت: انتصاب استاندار چهارمحال و بختياري هم مورد توجه و انتظار مردم است، استانداري که مشکلات را بشناسد .
و در ادامه گفت: حضور نخبگان و استفاده از ظرفيت آنان براي حل مشکلات کشور و مسايل مديريتي است. در شهرستان هم نخبگاني هستند که مورد کم لطفي قرار گرفته اند. مسئولين اهتمام کنيد اين نخبگان در شهرستان مورد استفاده قرار گيرند. از وجود آنان  ناسپاسي و ناشکري نشود .
سعيدي در بخش ديگر سخنان خود هفته بسيج مستضعفين را تبريک گفت و افزود: بسيج شجره طيبه اي است  که توسط امام راحل بنيان گذاشته شد. امروز ثمرات و شکوفه  هاي  آن سراسر جهان اسلام را فرار گرفته است. بسيج مدرسه عشق است .
وي در پايان اشاره داشت: امروز تفکر بسيج است که موجب شد جبهه مقاومت در مقابل استکبار بايستند. جوانان بسيجي در جنگ هشت ساله خود را شناختند و رشادت‌ها کردند، انقلاب مقدس ما امروز به بسيج و تفکر و روحيه بسيجي نيازمند دارد .
 
انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 49113

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49113/انقلاب-مقدس-امروز-تفکر-روحيه-بسيجي-نيازمند-مسئولين-مسئله-آب-اساس-عدل-برخورد-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir