کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کارخانه خمیرمایه ناغان:

با راه اندازی خط تولید ویناس آلودگی ناشی از کارخانه خمیرمایه به حداقل می رسد/هرساله جرائم زیست محیطی پرداخت می شود

24 آبان 1400 ساعت 20:53

سید علی هاشمی مدیر کارخانه خمیر مایه ناغان گفت: خط تولید ویناس در چهار فاز به بهره برداری می رسد که فاز اول آن ۱۰ روز دیگر افتتاح و تا تابستان سال آینده شاهد بهره برداری کامل خط تولید ویناس در این کارخانه هستیم که با راه اندازی آن آلودگی های زیست محیطی به حداقل می رسد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سید علی هاشمی مدیر کارخانه خمیر مایه ناغان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کارخانه خمیرمایه یک صنعت ۲۲ ساله است که با ۱۳۰ نفر نیروی بومی مشغول به کار است و در کنار آن ۵۰ نفر به صورت پیمانکاری در این کارخانه فعالیت می کند.
 
وی تصریح کرد: هزینه های جانبی مثل بیمه و سنوات پرسنل این کارخانه در حدود ۱۰ میلیارد ریال در ماه برآورده شده و متوسط هزینه خرید ماهیانه به تفکیک بخش و شهرستان چهارده میلیارد ریال و برآورد مجموع هزینه تا شهریورماه در استان حدود یکصد و پانزده میلیارد ریال است.
 
هاشمی بیان داشت: بخش آزمایشگاه این کارخانه مجهزترین آزمایشگاه صنعتی در این استان است که توانسته با پرسنل بومی در حال فعالیت باشد و فن آوری های جدید آزمایشگاهی در فازهای توسعه ای در آینده ای نه چندان دور برای این امر در نظر گرفته شود.
 
وی خاطر نشان کرد: تلاشگران و صنعتگران فنی توانسته اند در چندماه گذشته از روش مهندسی معکوس علاوه بر تکنولوژی جدید صنایع غذایی، پروژه های حساس و بزرگی چون تصفیه پساب ، تولید ویناس، تولید الکل خالص و .... را به اجرا بگذاردکه برخی به مرحله بهره برداری رسیده و تعدادی از آن ها در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.
 
هاشمی با اشاره به اینکه طرح توسعه کارخانه خمیرمایه عزمی همگانی می طلبد گفت: با افزایش تعداد نیروی کار این کارخانه می تواند تاثیر اقتصادی خود را در منطقه افزایش دهد.
 
وی با بیان اینکه در سال جاری هیچ گزارشی مبنی بر تلفات ماهی در رودخانه نداشته ایم گفت: آلودگی محیط زیست وجود دارد اما ما حجم آلودگی را کم کرده ایم که ایجاد مزاحمت نکند.
 
هاشمی با تاکید بر اینکه هرساله جرائم زیست محیطی پرداخت می شود گفت: از سال ۸۳ تا ۸۹ جرائم زیست محیطی به خاطر یک سری مسائل حقوقی پرداخت نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه بانک صادرات ۵ سال ما را دچار چالش کرده است گفت: در این مدت ۵ سال اقتصاد کارخانه فلج شد و ما نتوانستیم به خاطر مشکلی که با این بانک داشته ایم تسهیلات ۱۰ میلیاردی محیط زیست کشوری راجذب کنیم.
 
هاشمی خاطر نشان کرد: روزانه به طور میانگین بالای هزار لیتر تولید الکل داریم و به راحتی می توانیم تمام نیاز استان را مهیا کنیم.
 
وی تشریح کرد: خط تولید ویناس در چهار فاز به بهره برداری می رسد که فاز اول آن ۱۰ روز دیگر افتتاح و تا تابستان سال آینده شاهد بهره برداری کامل خط تولید ویناس در این کارخانه هستیم.
 
هاشمی در پایان با اشاره به اینکه کارخانه خمیرمایه صادر کننده نمونه بوده است خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد محصولات این کارخانه به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، گرجستان،سوریه، لبنان، قرقیزستان و... صادر می شود .
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج


کد مطلب: 49080

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49080/راه-اندازی-خط-تولید-ویناس-آلودگی-ناشی-کارخانه-خمیرمایه-حداقل-می-رسد-هرساله-جرائم-زیست-محیطی-پرداخت-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir