کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروژه ای به وسعت 2 دولت؛

لاینینگ تونل دشتک-فارسان اندر خم وعده 16 ساله مسئولین

18 آبان 1400 ساعت 8:41

پروژه جاده دشتک-فارسان از سال 84 آغاز، اما هنوز خبري از راه‌اندازي کامل اين جاده نيست اما به گفته مسئولین این پروژه تا پایان سال آینده تکمیل می شود.


به گزارش جهانبین نیوز ، يکي از اين محورهاي پررفت‌وآمد،جاده فارسان به دشتک است که سومين جاده مواصلاتي چهارمحال و بختياري به خوزستان محسوب مي‌شود، چند سالي است که اين مسئله دغدغه مسئولان استان بوده و براي رسيدگي به وضعيت اين جاده و برطرف کردن مشکلات آن اقدامات زيادي انجام‌شده است.

فارسان و دشتک در نقشه به‌طور مستقيم 15 کيلومتر فاصله‌دارند اما مسافران و ساكنان اين شهرها به دليل مسير کوهستاني و صعب‌العبور بايد مسافت بيشتري را طي کنند تا به مقصد برسند، پروژه جاده دشتک-فارسان از سال 84 آغاز،  اما هنوز خبري از راه‌اندازي کامل اين جاده نيست.
 
کلنگ احداث جاده دشتک-فارسان در سال 84 زده شد و انتظار مي‌رفت با توجه به اينکه کل مسير اين جاده کوهستاني و ۹۰ درصد سنگلاخي است، عمليات کمي طول بکشد؛ اما اين زمان به ساري بيشتر از حد پيش‌بيني‌شده بود چراکه در سال 89 فرماندار فارسان اعلام کرد 7 کيلومتر از اين مسير کامل، 5 کيلومتر در حال بازگشايي و 40 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
 
حسينعلي مقصودي  مدیر کل راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛با اشاره به اینکه  تا کنون 90 درصد عملیات خاکی تونل فارسان به دشتک انجام شده اظهار کرد: در انجام بحث حفاري اين تونل وقفه‌اي داشتيم که انشاالله برطرف خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: وقفه‌اي نيز در بحث لاينيگ تونل داشتيم که پيمانکار قبلي خاتمه کار دادند و اکنون پيمانکار جديدي براي ادامه اين کار در نظر گرفته‌شده است که در حال تجهيز کارگاه و مصالح موردنياز جهت انجام پروژه مي‌باشد تا بتوانيم به‌زودي بحث لاينينگ را شروع کنيم.
 
مقصودی تصريح کرد: در بحث تأمين اعتبار اين پروژه لاينيگ قول داده‌ايم به‌اتفاق نماينده محترم شهرستان پيگير باشيم تا عمليات لاينيگ به‌زودي شروع و بدون وقفه پايان پذيرد تا بتوانيم بعد از اين عمليات پروژه خاکي و پل‌سازي مسير را انجام دهيم تا ديگر در اين پروژه وقفه‌اي ايجاد نشود وبزودي پايان پذيرد.
 
وی با اشاره به اینکه 100 درصد اعتبار لاینینگ تخصیص داده می شود اظهار داشت: قراردادي که با پيمانکار عقد شده حدود 120 ميليارد تومان در بحث لاينينگ پروژه در مدت 24 ماه مي‌باشد که در سال جاری 40 میلیارد آن مصوب که تا کنون 20 میلیارد آن تخصیص داده شده است.

 مقصودی در پایان خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود این پروژه تا سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

انتهاي پيام/590پ


کد مطلب: 49019

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49019/لاینینگ-تونل-دشتک-فارسان-اندر-خم-وعده-16-ساله-مسئولین

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir