کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش تعاملات شهرداری شهرکرد و راه و شهرسازی استان؛

توسعه شهر با وحدت مسئولان میسر می‌شود

4 آبان 1400 ساعت 9:27

شهردار شهرکرد گفت: در راستای رفع مشکلات شهری و مطالبات شهروندان تعاملات بین شهرداری و راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاریافزایش می‌یابد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدتقی جاپلقی در جلسه با مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه نگاه جدیدی در شهرداری ایجاد شده و این نگاه تداوم خواهد شد، اظهارداشت: شهرکرد به‌عنوان مرکز استان از لحاظ خدمات زیربنایی و روبنایی به استانداردها و معیارها و جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات شهر و توسعه، عمران و آبادانی شهر تمام توانم را به کار می‌گیرم، افزود: توسعه شهر تنها با وحدت و همکاری سایر مسئولان مُیسر خواهد شد.

شهردار شهرکرد با اشاره به وضعیت ورودی‌های شهر بیان کرد: ورودی شهر از سمت شهر اصفهان باید به‌گونه‌ای باشد که نشان دهد انسان‌های بزرگی در این شهر پرورش یافته و زندگی می‌کنند.

جاپلقی با بیان اینکه برنامه‌‌ها و اقدامات متفاوتی برای توسعه شهر در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: تقویت و حمایت از تعاونی‌های مسکن جهت راه‌اندازی و تقویت اقتصاد شهر و تسهیل و تسریع در روند صدور پروانه‌های ساختمانی ازجمله این برنامه‌ها می‌باشد.

وی احداث پل طبیعت را یکی دیگر از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: می‌طلبد در راستای انجام عملیات عمرانی جهت احداث پل طبیعت در کوه منظریه ـ میرآباد راه و شهرسازی ضمن همکاری، ماشین‌آلات مورد نیاز را در اختیار شهرداری قرار دهد.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: با افتخار می‌گویم هرکجا پروژه‌ای را کلنگ‌زنی کرده‌ام تا زمان افتتاح پروژه پیگیری‌ها به صورت مستمر انجام شده است.

جاپلقی تصریح کرد: باید برای توسعه شهر مرزهای دیدگاهی اداری برداشته شود و همه مسئولان به‌صورت مشترک و همدل برای پیشبرد اهداف گام بردارند.

محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: شهرک منظریه، جنوب شهر و ناحیه غرب ازجمله نقاط کمتربرخوردار شهر است که مردم انتظار رسیدگی و توجه ویژه دارند و در این راستا راه و شهرسازی باید همگام با شهرداری حرکت کند.

وی گفت: سهم ده درصد شهرداری، تعیین تکلیف شهرک منظریه، پیگیری طرح جامع شهری، تأمین قیر برای کمربندی جنوب و منظریه، جذب و تخصیص اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری و تعیین تکلیف فناوران۲ ازجمله خواسته‌های شهرداری از راه و شهرسازی است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه باید تا هفته آینده مشکلات منظریه، فناوران و میرآباد پیگیری و نتیجه در جلسه‌ای اعلام شود، افزود: چهار کارگروه املاک و حقوقی، کارگروه طرح جامع، زمین‌های مورد نیاز شهری و مشکلات ناحیه غرب و مالکیت‌ها، کارگروه تخصصی بازآفرینی و کارگروه پیگیری انواع قیر تشکیل تا موضوعات تخصصی را پیگیری و اعضای مربوطه نتیجه را تا هفته آینده اعلام کنند.

فاطمه بیگی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: شهروندان نباید بین دو اداره راه و شهرسازی و شهرداری سردرگم شوند، بنابراین باید در راستای رفع مشکلات مردم راه و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشد و انتظار داریم مطالبات شهرداری در این شرایط سخت اقتصادی پیگیری شود.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: با ایجاد تعامل بین راه و شهرسازی و شهرداری می‌توان در چارچوب قانون مشکلات را رفع و گره‌ای از مشکلات شهروندان باز کرد.

ماشاء‌الله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان در ادامه جلسه گفت: در منظریه صدای مردم در آمده است، در میرآباد نظارت و بازرسی بر کار نبوده و مشکلاتی ایجاد شده و متاسفانه در حواشی گیر کرده‌ایم و از اصل کار غافل مانده‌ایم، بنابراین باید تدابیری برای حل مشکلات اندیشیده شود.

داوود نجفی رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی در ادامه جلسه بیان کرد: مسئله ملی بودن املاک در ناحیه غرب که دولت اعلام کرده است ساخت و ساز، صدور پروانه و تغییر کاربری را با مشکل مواجه کرده است و مردم شهرداری را مقصر این موضوع می‌دانند بنابراین باید املاک ناحیه غرب تعیین تکلیف و پاسخ مطالبات مردم داده شود.

یوسف صادقی رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و بهداشت عمومی در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: اگر قصوری در چند سال گذشته صورت پذیرفته است هم از سوی شهرداری و هم از سوی راه و شهرسازی بوده است چراکه شهرداری پیگیری لازم را نداشته و راه و شهرسازی هم پاسخگو نبوده است، اما مشکلات منظریه که از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی پیگیری شده باید در اسرع وقت توسط اداره کل راه و شهرسازی پیگیری و تعیین تکلیف شود.

حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه بیان کرد: شهرداری و راه و شهرسازی موارد و مسائل مشترکی را پیگیری می‌کنند، اما می‌طلبد نگاه‌ها هم به یک سو و یک هدف باشد.

وی با بیان اینکه در بررسی مشکلات نباید درگیر مسائل سیاسی شویم، افزود: مشکلات گذشته باید واکاوی شود تا ببینیم چه مشکلاتی وجود داشته که اجازه حل مسائل را نداده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در اجرای طرح مسکن مهر، کار به تعاونی‌هایی سپرده شد که برخی از آن‌ها صلاحیت انجام کار را نداشته و مشکلاتی را امروز به وجود آورده است.

مقصودی گفت: آمادگی داریم تا در راستای رفع مشکلات مردم همکاری لازم را با شهرداری شهرکرد انجام دهیم.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 48919

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48919/توسعه-شهر-وحدت-مسئولان-میسر-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir