کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ادامه روند قصه نا تمام نیروهای شرکتی و غیر انتفاعی آموزش و پرورش؛

دومینو حذف معلمان به خرید خدمات هم رسید

1 آبان 1400 ساعت 13:21

126 نفر از معلمان خرید خدمات در نواحی مختلف آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از سیستم آموزشی سال تحصیلی 1400 حذف شده اند.


به گزارش جهانبین نیوز؛با گذشت حدود یکماه از شروع سال تحصیلی 1400 یکسری از معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، مجدد مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته و اخراج شدند.

آن ها هرکدام بین 3 تا 8 سال سابقه کار به صورت خرید خدمات با حقوق های زیر یک میلیون و بیمه های 10 و 15 روز در ماه دارند.

معلمان خرید خدمات به نمایندگان مجلس هم رو آورده اند و از آن ها طلب کمک کرده اند و انتظار حمایت از نمایندگان مجلس را دارند.

126 نفر از معلمان خرید خدمات در نواحی مختلف استان از سیستم آموزشی سال  حذف شده اند

یکی از معلمان خرید خدمات که نمی خواهد نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: 126 نفر از معلمان خرید خدمات در نواحی مختلف آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از سیستم آموزشی سال تحصیلی 1400 حذف شده اند.

وی افزود: این اتفاق در صورتی رخ داد که در هیچ کجای کشور چنین مسئله ای نبود و همه معلمان با شرایط ما در حال حاضر سر کار خودشان هستند.

این معلم ادامه داد: دو استان لرستان و کرمان نیز مشکل مارا داشتند که بلافاصله مورد حمایت نماینده شهرستان و استان های خودشون در مجلس قرار گرفتند و بکار بازگشتند ولی در استان ما با اینکه خبر تعدیلی ما را از تابستان به همه ما اعلام ، هرچقدر پیگیری انجام دادیم نتیجه ای حاصل نشد.

معلم خرید خدمات آموزش و پرورش شهرکرد که اخراج شده گفت: همه ما معلمان خرید خدمات استان چهارمحال و بختیاری به اداره کار، نواحی شهرستانی منطقه خودمان، اداره کل آموزش و پرورش، فرمانداری، استانداری و در نهایت وزارت خانه و مجلس مراجعه کردیم ولی تا کنون جواب مشخصی به ما داده نشده است.

وی اضافه کرد: در استان به ما می گویند نامه نگاری های لازم برای جذب همه معلمان خرید خدمات استان انجام شده اما در وزارت خانه کشوری به ما می گویند استان نامه تعدیل برایتان زده است.

این معلم خرید خدمت همچنین گفت: من با 4 سال سابقه در پایه اول و با حقوق 500 هزار تومان و 10 روز بیمه کار کردم و به عنوان معلم نمونه در کلاس های آنلاین نیز انتخاب شدم ، همچنین برخی همکارانمان نیز سابقه تا 7 الی 10 سال نیز دارند.

وی گفت: ما هر ساله قبل از شروع سال تحصیلی تمامی مراحل گزینشی ائم از مصاحبه،معاینات پزشکی و تحقیقات را در هسته گزینه آموزش و پرورش استان طی می کنیم و در سامانه ثبت هستیم و به شخصه خودم بیش از 500 ساعت دوره حین خدمت گذرانده ام و از لحاظ گزینش و استخدامی هیچگونه مشکل خاصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه علت این تعدیل نیرو تا کنون مازاد بودن نیرو از طرف اداره کل اعلام شده است عنوان کرد: در استان ما بازنشستگان بکارگیری می شوند و به معاونین حدود 6 ساعت کلاس دادن و معلمان رسمی را دو شیفته کرده اند، نیروی مازادی وجود ندارد و ما این را نیز به وزارت خانه طی نامه ای اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان استان در مجلس هنوز به صراحت جواب درستی به ما نداده اند گفت: دیروز بعد از گذشت دوماه پیگیری های ما معلمان خرید خدمات، نامه ای به آقای راشدی امور حقوقی آموزش و پرورش در مجلس برای معلمان استان ما زده شده و هنوز نتیجه ی مطلوبی در یافت نشده است.

هر ساله مراحل گزینشی برای ما انجام می گرفت

یکی دیگر از معلمان خرید خدمات استان نیز در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: من 6 سال است که سر کار هستم و از تابستان امسال به ما اعلام کردند که طرحتان حذف شده و دیگر به شما نیاز نداریم.

وی افزود: هر ساله مراحل گزینشی برای ما انجام می گرفت ولی امسال بدلیل حذف طرح دیگر اسممان ارسال نشد و هرچقدر پیگیری کردیم گفتن صبر کنید و در آخر هم تعدیل شدیم.

وی بیان کرد: اداره می گویند طرح حذف شده و نمایندگان نیز قول پیگیری داده اند ولی هنوز نتیجه ای نداشت.

وی همچنین افزود:معلمان خرید خدمات استان های لرستان و کرمان نیز با همین مشکل مواجه شدند ولی آنها به سر کار باز گشتند.

از اول مراحل گزینشی به ما قول استخدام دادند 

دیگر معلم خرید خدمات ناحیه یک شهرکرد که از وضع روحی نامساعد خود از این اتفاق می گفت در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ بیان کرد: جواب مسئولین متاسفانه بارها به همه بچه های خرید خدمات استان می دهند این است که می گویند در قبال ما مسئولیتی ندارند در صورتی که مارا با همین اعتباراتشون پشتیبانی کردند.

وی اظهار کرد: اگر اختیار را اداره کل به موسسات نمی داد خب قاعدتا هیچ موسسه ای سر خود نیرو نمی گرفت،از طرفی هم بیمه های ما 5 و 10 روزه است و پایه ی حقوقی هم برای ما در سیستم اداری و کشوری بالای 2 و نیم میلیون تومان ثبت شد ولی دریافتی ما زیر یک میلیون بوده بین 500 الی 900 هزار تومان دریافت می کردیم.

وی ضمن اینکه گفت 3 سال است که به صورت خرید خدمات مشغول کار است، ادامه داد: حقوق دریافتی ما بطوریست که خود مرکز ماه به ماه به ما پرداخت نمی کند و سال به سال حقوق دریافت می کنیم و خود بنده یکساله حقوقی دریافت نکردم.

همچنین وی گفت: از اول مراحل گزینشی به ما قول استخدام دادند و ما هم تمامی مراحل گزینشی را طی کرده ایم.

وی اظهار کرد: به ما گفته شده که صلاحیت کار در آموزش و پرورش را ندارید ولی در صورتی که هم صلاحیت، هم انگیزه و هم مهارت لازم را حتی از ینیروی رسمی هم بالاتر دارا می باشیم.

وی در پایان نیز گفت: اکثر ما در رشته های آموزش ابتدایی و روانشناسی و دیگر رشته های مرتبط مشغول بکار هستیم و رشته های فنی نیز مرتبط با شغل خودشان جایگزین می شوند.

آموزش و پرورش در بکارگیری نیروهای خرید خدمت تجدید نظر کند

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری جمعی از معلمان خرید خدمت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان شهرکرد اقدام به تجمع کرده و نسبت به لغو قراردادشان با آموزش و پرورش اعتراض داشتند.

وی تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در این استان که رتبه اول کشوری را دارد ، نیاز است آموزش و پرورش نسبت به بکارگیری نیروهای خرید خدمت این ارگان تجدید نظر کند.

راستینه ادامه داد: معلمان زحمتکش که دارای سوابق طولانی و ارزشمند هستند باید به چرخه تعلیم و تربیت بازگشته و از آسیب های احتمالی به این قشر و خانواده های آن ها جلوگیری شود.

وی اذعان داشت: درخواست معلمان خرید خدمت به کمسیون فرهنگی نیز داده شده است.
 
انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 48912

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48912/دومینو-حذف-معلمان-خرید-خدمات-هم-رسید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir