کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فارسان:

بناي امروز دشمن نابودي کامل فرهنگ و تغيير باورها است

26 مهر 1400 ساعت 8:15

حجت‌الاسلام محسن ملک پور رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فارسان گفت: بناي امروز دشمن بر نابودي کامل فرهنگ و تغيير باورها است و اين هدف را با جديت تمام و با استفاده از عناصر واداده‌ي داخلي دنبال مي‌کند.


حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ پيرامون حضور اعضا محترم کميسيون فرهنگي مجلس در شهرستان فارسان گفت: ايجاد زمينه‌هاي فعاليت مؤثر و مثبت گروه‌هاي فرهنگي، در حوزه‌ي اختيارات و توانايي‌هاي کميسيون فرهنگي مجلس است؛ و همه ميدانيم ضعف زيرساخت‌هاي فرهنگي در بعضي نقاط کشور، مشهود بوده، دشمن با دقت و ظرافت مشغول تخريب بنيان‌هاي فرهنگي است مثلاً مي‌بينيم که مسئله جمعيت به‌عنوان عاملي اجتماعي که در ارتباط مستقيم با فرهنگ است، توسط فرهنگ‌سازي غلط و اشاعه‌ي آن توسط دشمنان، در کنار بعضي از اقدامات در داخل، هنوز به جايگاه صحيح خود نرسيده است.
 
وي تصريح کرد: در حال حاضر، غربالگري پيش از تولد که با نيت پيشگيري از مشکلات بعدي براي خانواده‌ها، به آنان اجبار مي‌شود، با هزينه‌هاي هنگفتي که دارد، خود به عاملي براي جلوگيري از افزايش جمعيت بدل شده و نمي‌دانيم بازنگري در قوانين مربوطه و تعريف پوشش بيمه‌اي براي اين فعاليت‌ها شده است يا نه و اگر شده چقدر عملياتي شده؟
 
ملک پور اظهار داشت: از سوي ديگر، تبليغات فراوان مبني بر خطرات فرزند آوري پس از سي‌سالگي براي بانوان، در کنار بالا بردن سن ازدواج به همين سنين، نشان از برنامه‌ريزي و تلاش گسترده‌ي دشمن براي تخريب بنيان خانواده به‌عنوان اصل و اساس اجتماع سالم است؛ درعين‌حال در کشورهاي غربي به بانوان توصيه مي‌شود براي پيشگيري از پوکي استخوان، پس از چهل‌وپنج‌سالگي نيز فرزند دار شوند.
 
وي بيان داشت: فعاليت در فضاي مجازي کافي نيست و براي فرهنگ‌سازي بايد اقدام به ايجاد ارتباطات حقيقي در سطح جامعه با تمرکز بر شهرهاي کوچک و روستاها کرد؛ چراکه زندگي شهري به دليل معضلاتي که براي افراد به وجود مي‌آورد، بر خواسته‌ي افزايش مواليد آنان تأثير منفي مي‌گذارد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: نکته ديگر جاي تأسف است که جريان غالب آثار سينمايي ما که نمونه‌ي برجسته آن در جشنواره فيلم ساليانه فجر نمود دارد به سمت مفاهيم غرب گرايانه و علي‌الخصوص فمينيسم گرايش يافته که درنهايت به دنبال تحديد نسل جامعه است.
 
وي تصريح کرد: بناي دشمن امروز بر نابودي کامل فرهنگ و تغيير باورها است و اين هدف را با جديت تمام و با استفاده از عناصر واداده‌ي داخلي دنبال مي‌کند؛ لذا امروز کميسيون فرهنگي را بايد مهم‌ترين کميسيون مجلس دانست و با نگاه جهادي و به‌صورت آفن دي و پيش‌دستانه به فعاليت در آن پرداخت کرد.
 
وي افزود: کميسيون فرهنگي مجلس، مي‌تواند و بايد در جريان سازي‌هاي فرهنگي نقش مهم و بلکه اصلي را داشته باشد.

انتهای پیام/590پ
 


کد مطلب: 48870

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48870/بناي-امروز-دشمن-نابودي-کامل-فرهنگ-تغيير-باورها

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir