کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

آغاز امامت حضرت مهدی (عج)؛ فصلی جدید در حیات دینی

24 مهر 1400 ساعت 11:47

حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم حجت پناه گفت: آغاز امامت امام زمان (عج)، فصل جدیدی را در حیات دینی و اجتماعی مسلمانان رقم زد.


حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم حجت پناه کارشناس مذهبی در گفتگو با جهانبین نیوز؛ در باب فضائل امام عصر (عج) در سالروز آغاز امامت ایشان بیان کرد: خداوند درباره اهمیت و ضرورت وجود امام عصر (عج) در میان جامعه می فرماید:دنیا نباشد اگر حجت من در میان مردم نباشد.

وی ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت امام عصر ارواحنا فداه بر جامعه مسلمانان و شیعیان و کل دنیا افزود: خلقت برای خدا لطفی نداشت اگر امام زمان (عج) در میان مردم نبود،مهمان اصلی زمین امروز امام زمان ارواحنا فداه است و ما تفیلی برکت وجود ایشان هستیم.

حجت پناه عنوان کرد:اگر امام زمان (عج) نباشد بر روی کره زمین دیگر این بشریت و این خلقت معنا و مفهومی نخواهد داشت و هدف خلقت دیگر تامین نمی شود، در موضوعات مختلف می توانیم در مورد امام زمان ارواحنا فداه اثبات کنیم که ایشان حجت خدا بر روی زمین است.

وی افزود: امام زمان (عج) لنگر آسمان و زمین،واسطه فیض الهی و کارکرد ایشان است و تمامی این ها در زیارت جامعه کبیره به خوبی آمده است.

حجت پناه بیان کرد: تمام خوبی ها در پیامبران یک به یک به پیغمبر خاتم (ص) منتقل شد و عصاره این خوبی از اهل بیت به امام زمان (عج) رسیده است،امام زمان (عج) کاملتیرن انسان هاست که توسط خداوند خلق شده است زیرا عصاره خوبی اجداد و طاهرین خود است.

وی اشاره کرد: امام زمان (عج) خاتم الاوصیاء خاتم النبین ، یعنی آخرین وصی آخرین پیامبر ، بین اوصیا از امام علی (ع) به تعبیر رهبر انقلاب در کتاب انسان 250 ساله امامت آغاز شده و به امام زمان (عج) رسیده است.

وی همچنین اضافه کرد:برنامه امام زمان (عج) برنامه حسینی است که صبح و شام در مصیبت حضرت اباعبدالله (ع) ، نهضت عاشورایی را در اوج خودش که اشک است مرور  می کند و بجای اشک خون گریه می کند.

حجت پناه افزود:امام زمان (عج) اول منتظر عالم است که بشریت را به اوج خودش برساند و ما انسان ها موجودات بی نهایتی هستیم و حقمان محدودیت نیست ،ما برای 60 تا 70 سال عمر خلق نشده ایم ،در دنیا آماده می شویم برای ظهور و الان در حال آماده سازی و امتحان قبل از ظهوریم.

انتهای پیام/1030 ج


کد مطلب: 48860

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48860/آغاز-امامت-حضرت-مهدی-عج-فصلی-جدید-حیات-دینی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir