کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

جوان و تشکیل خانواده از مهمات فرهنگی این روزهای جامعه است

22 مهر 1400 ساعت 12:28

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت:مسئله جوان و تشکیل خانواده از مهمات فرهنگی این روزها است و غفلت در این خصوص آسیب زننده خواهد بود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور ریاست و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل شد؛ اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان یک مجموعه فعال است که جلسات آن به صورت ماهانه و منسجم تشکیل می شود. 

 
وی افزود: از سال ۹٠ تاکنون ۱۱۶ جلسه شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری  تشکیل شده است که ۵۲۹ مصوبه داشتند. 
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علی رغم همه این ها همچنان از اجرایی شدن مصوبات جلسات فاصله داریم و این همان آسیبی است که در سطح کشور هم با آن مواجه ایم. 
 
نکونام عنوان کرد: باید فکری برای اجرای مصوبات بر زمین مانده داشته باشیم چراکه بخش زیادی از نارسایی ها بعد از انقلاب اسلامی به دلیل همین راکد بودن مصوبات است. 
 
وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری سه سال رتبه برتر کشور در شاخص های مطرح شده را کسب کرد، اما این راضی کننده نیست چراکه باید اثرات آن را در بین مردم ببینیم. 
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس فعال نشان داده که فعال و در پی انجام کارهای بزرگ است،  اضافه کرد:  مطرح شدن دو مسئله درخصوص ساماندهی فضای مجازی و جمعیت که هر دو از دغدغه های مهم کشور هستند ازجمله اقدامات کلیدی فرهنگی مطرح شده توسط کمیسیون است. 
 
نکونام بیان کرد: موارد مهمی که در چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه قرار گیرد، ابتدا مسئله جمعیت است، این استان در بحث ازدواج در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد. 
 
وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری ظرفیت بالایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد اما زیرساخت های این حوزه ضعیف است، همچنین پتانسیل احداث یک اردوگاه بزرگ با نگاه فرهنگی و تربیتی در استان وجود دارد که اجرای آن می تواند تاثیر مناسبی بر برنامه های فرهنگی داشته باشد. 
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: باغ موزه دفاع مقدس در شهرکرد به جهت حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس از زیربنایی ترین فاکتورهای فرهنگی به شمار می رود که سال ها است در دست احداث است و نیازمند بودجه برای تکمیل و بهره برادری از آن هستیم. 
 
نکونام ادامه داد: همچنین گلزار های شهدا، مصلی ها، خانه های عالم، پارک های بانوان و... از دیگر اماکن در چهارمحال و بختیاری هستند که نیازمند توجه و اختصاص بودجه هستند. 
 
وی با اشاره به اینکه مساجد نباید دولتی باشند اما باید پشتیبانی کافی از آن ها صورت گیرد، عنوان کرد: مسئله جوان و تشکیل خانواده از مهمات فرهنگی این روزها است و غفلت در این خصوص آسیب زننده خواهد بود. 
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نگاه به حوزه های علمیه باید جدی باشد، خاطرنشان کرد: اینکه درخصوص امر به معروف و نهی از منکر قوانینی تصویب شود اما حمایتی از ستاد صورت نگیرد صحیح نیست.
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج 


کد مطلب: 48845

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48845/جوان-تشکیل-خانواده-مهمات-فرهنگی-این-روزهای-جامعه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir