کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

چهارمحال و بختیاری به لحاظ تنوع سبد خدمت در حوزه درمان و بهداشت محروم است

19 مهر 1400 ساعت 15:58

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ تنوع سبد خدمت در حوزه درمان و بهداشت محروم است و این حوزه به نوعی مغفول مانده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛  مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در آیین افتتاح درمانگاه عمومی خیری فروغی در شهرکرد اظهار کرد: حوزه سلامت تلفیقی از معیارها و شاخص ها است که برای دستیابی به آن همکاری همه مردم و نهادها لازم است. 
 

وی افزود:  وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی و ارگان های دخیل در حوزه سلامت در چهار حیطه درگیر هستند، این چهار حیطه شامل  مراقبت های اولیه و بهداشتی، اورژانس پیش بیمارستانی، درمان و بازتوانی و مددکاری است. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: به جرات می توان گفت ایران در حوزه مراقبت های اولیه بهداشتی و اورژانس پیش بیمارستانی از پیشرفته ترین کشورها به شمار می رود و در این عرصه پیشتاز است، این مهم در واکسیناسیون عمومی به خوبی نمود داشت، زمانی که واکسن در اختیار قرار گرفت در کمترین زمان ممکن تعداد زیادی از مردم واکسینه شدند. 
 
شیرانی عنوان کرد: حوزه سوم که همان حوزه درمان است،  به سه بخش دانش،  نیروی انسانی و خدمات درمانی تقسیم می شود،  در این نیز در دو مورد اول بسیار موفق هستیم و به نوعی در مرزهای دانش جهان حرکت می کنیم اما گاها در حوزه خدمات درمانی نارضایتی وجود دارد، این موضوع به فیزیک ساختمان های درمانی و نبود تکریم بین اراب رجوع و ارائه دهنده خدمت بازمی گردد. 
 
وی خاطرنشان کرد:  درمانگاه های عمومی،  بیمارستان های خصوصی و...  لازم است تا به کمک مراکز درمانی دولتی بیایند تا هم ارتباط بین بخشی بین خدمات دهنده و خدمات گیرنده ایجاد شود و هم مراکز دولتی برای افرادی باشد که بضاعت مالی کمتری دارند. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: متاسفانه در کشور در حوزه چهارم که همان مددکاری است بسیار ضعیف و جز استان های آخر هستیم،  بیمار باید بعد از ترخیص از بیمارستان به لحاظ روحی،  روانی،  جسمی و حتی اقتصادی مورد حمایت قرار گیرد. 
 
وی با بیان اینکه در توسعه مراکز درمانی و بهداشتی دیدمان باید باز باشد،تاکید کرد: به عنوان دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان از حضور و ورود بخش خصوصی به حوزه درمان استقبال کرده و هر کمکی که لازم باشد به این بخش می کنیم. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری به لحاظ تنوع سبد خدمت در حوزه درمان و بهداشت محروم است و این حوزه به نوعی مغفول مانده است. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج 


کد مطلب: 48813

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48813/چهارمحال-بختیاری-لحاظ-تنوع-سبد-خدمت-حوزه-درمان-بهداشت-محروم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir