کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری؛

147 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز دارد/ هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد

19 مهر 1400 ساعت 12:37

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پراکندگی مدارس در چهارمحال و بختیاری زیاد است، 147 مدرسه در این استان وجود دارد که تنها 10 نفر دانش آموز دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ فرحناز قائد امینی مدیر کل آموزش و پرورش چهارذمحال و بختیاری اظهار کرد: بعد از دو سال شرایط کرونا خدا را شاکریم که  در بهار تعلیم و تربیت  سال 1400 باز هم بتوانیم در فضای مدرسه با حضور دانش اموزان در محضر شما باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در جهت اهداف شهدا و آرمان هایی که آن ها ترسیم کرده بودند حرکت کنیم.

قائد امینی بیان داشت: همه به مسائل آموزش و پرورش توجه دارند و این توجه ارزشمند است به خصوص اینکه این حرکت ما را وادار می کند که بتوانیم تلاش کنیم و ببینیم از کدام مسیر میتوانیم مشکلات اموزش و پرورش را رفع کنیم .

وی با اشاره به اینکه آموزش پرورش یک نهاد بزرگ حکومتی است و با هیچکدام از سازمان ها و نهادها برابری نمی کند بیان داشت: جامعه نسبت به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای دارد، میخواهد نسل جوان را به بهترین شکل تربیت کند.

قائد امینی افزود: جامعه می خواهد، آموزش و پرورش دانش آموزانی را تربیت کند که بتوانند چرخ های این جامعه را به خوبی به حرکت در آورند ، مسئولینی را تربیت کنند که ان مسئولین بتوانند کشور را به خوبی اداره کنند که همه این نگاه ها نیازمند حمایت های بیشتری است که بتوان آن ها را عملیاتی کرد.

وی با اذعان بر اینکه در استان چهارمحال و بختیاری پراکندگی جمعیت زیاد است گفت: در سه سال اخیر سعی شده همه شاخص ها و نیازهای مدارس مورد توجه قرار گیرد و به جمعیت هم کاری نداشته باشد.

قائد امینی با بیان اینکه 147 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموزان در این استان وجود دارد گفت: همه تلاش ما این است که هیچ کلاسی بدون معلم نماند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه تحصیلی باید ادامه داشته باشد گفت: طرح محرومیت زدایی در دستور کار ما قرار گرفته است، و امیدواریم بتوانیم مشکلات مدارس را حل کنیم،مدیران مدارس تجهیزاتی را که نیاز دارند باید لیست کنند تا با بنیاد علوی هماهنگی صورت گیرد و تجهیزات فراهم شود.

قائد امینی با اذعان بر اینکه در بحث دبیر از دو منظرباید به آن  نگاه کرد گفت:  اگر بتوانیم معلم بومی داشته باشیم مشکلات حل می شود، هر منطقه نسبت به دانش اموزان چه تعداد معلم نیاز دارد، سعی کرده ایم شرایط استان را مثل هم بسنجیم.

وی خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم سطح علمی دانش آموزان را بالا بریم، در بحث استخدام ها برای دانش آموزان بومی شرایط خوبی است چون ضریب می گیرند،در شناخت و انتخاب و استخدام معلم ها هرچقدر تلاش کنیم موفق تر خواهیم بود.

قائد امینی با تاکید بر اینکه معظل اینترنت در برخی جاهای این استان خصوصا منطقه شلیل مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است اظهار کرد: استاندار این استان برای حل مشکل اینترنت مناطق محروم دستور پیگیری و رفع مشکل آن تا 15 آبان ماه سال جاری را داد.

وی تشریح کرد: 15 آبان ماه همه مدارس باید حضوری برگزار شود در حال حاضر اکثر دانش آموزان 12 سال به بالا واکسن کرونا را تزریق کرده اند و آن هایی که نمی خواهند واکسن را تزریق کنند باید هفته ای دوبار با هزینه خود دانش آموز یا معلم تست کرونا را بدهند و جواب تست را به مدرسه ارائه دهند.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 48809

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48809/147-مدرسه-زیر-10-نفر-دانش-آموز-هیچ-کلاسی-نباید-بدون-معلم-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir