کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری:

36 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری روستانشینان هستند/ آسفالت 80 درصد راه‌های روستایی استان

17 مهر 1400 ساعت 13:40

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: 36 درصد جمعیت این استان روستانشینان هستند و 575 روستا نیز در ردیف روستاهای بالای 20 خانوار قرار دارند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ ملک محمد محمودیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، اظهار کرد: درزمینهٔ حمایت از روستاییان و عشایر 150 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی افزود: هم‌اکنون نیز 300 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است که مقرر شد به آن دست از افرادی که به این تسهیلات نیاز دارند پرداخت شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 3 میلیون و 600 هزار مترمربع قیر از سال 93 تاکنون در سطح دهیاری‌های استان توزیع شده است.

محمودیان عنوان کرد: هرساله آموزش دهیاران انجام می‌شود و در سال قبل نیز 60 هزار نفر-ساعت آموزش در سطح روستاهای چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 از محل قانون مالیات بر ارزش‌افزوده 46 میلیارد تومان به دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری کمک شده است، گفت: از سال 92 تا 99 نیز 264 میلیارد تومان به این دهیاری‌ها کمک شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: 36 درصد جمعیت این استان روستانشینان هستند و 575 روستا نیز در ردیف روستاهای بالای 20 خانوار قرار دارند.

محمودیان با بیان اینکه طول راه موردنیاز برای روستاهای بالای 20 خانوار 259 کیلومتر است، اضافه کرد: در حال حاضر 80 درصد راه‌های روستایی استان آسفالت شده، شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم در روستاها 78 درصد و در 65 درصد روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی اجرا شده است.

وی بیان کرد: همچنین سنددار شدن 80 درصد املاک روستایی، مقاوم‌سازی 63 درصد مدارس روستایی و استقرار 41 مدرسه شبانه‌روزی در چهارمحال و بختیاری از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال‌های گذشته در این استان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک هزار و 812 کلاس غیر مقاوم در این استان وجود دارد، اظهار داشت: سرانه ورزشی روستایی نسبت به جمعیت کل استان یک‌دهم مترمربع است.

محمودیان گفت: 90 درصد روستاییان در چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز بهره‌مند هستند، 83 درصد روستاهای این استان اینترنت پرسرعت دارند و 19 درصد نیز از خدمات ICT استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه 522 روستای چهارمحال و بختیاری از دهیاری مصوب بهره‌مند هستند، عنوان کرد: 17 روستای این استان مجهز به سیستم آتش‌نشانی بوده و پوشش بیمه تأمین اجتماعی در روستاها 28 درصد است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48787

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48787/36-درصد-جمعیت-چهارمحال-بختیاری-روستانشینان-هستند-آسفالت-80-راه-های-روستایی-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir