کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گمانه زنی ها برای انتخاب استاندار؛

سنجیدن توانمندی های فرد، رویه دولت در انتخاب استاندار/ تا کنون استانداربومی برای هیچ استانی انتخاب نشده است

17 مهر 1400 ساعت 11:57

سعید محمدی کارشناس مسائل سیاسی گفت: رویه دولت سیزدهم در انتخاب استانداران تا کنون فرد غیر بومی بوده است، پیش بینی می شود استاندار چهارمحال و بختیاری نیز فرد غیر بومی باشد.


سعیدمحمدی کارشناسی مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاه ها برای انتخاب استاندار را بسنجیم به چند دیدگاه تقسیم می شود که بخشی از آن نگاه عمومی، بخشی  رسانه ای و بخش دیگر نگاه نخبگانی و مسئولان اجرایی است که باید هر کدام از آن ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع چهار دیدگاه متفاوت برای انتخاب استاندار وجود دارد گفت: در واقع دولت مستقر حرف اول و آخر را برای انتخاب استاندار می زند.

محمدی ادامه داد: برای انتخاب استاندار معمولا دو گزینه بومی و غیر بومی بررسی می شود که اگر بخواهند گزینه بومی را معرفی کنند ، کسی را انتخاب می کنند که خیلی خودش را درگیر مسائل سیاسی و قومی نکرده باشد.

وی با اذعان بر اینکه دولت باید کسی را انتخاب کند که کمترین حاشیه در بحث های رسانه ای را داشته باشد گفت: اگر یک استاندار غیر بومی انتخاب شود به کل استان به یک دید نگاه می کند و بحث قومی و قبیله ای کنار می رود.

محمدی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری یک استان قومی و قبیله ای است ، تشریح کرد: تا کنون رویه بر این بوده که برای این استان استاندار غیر بومی انتخاب شود.

وی افزود: دولت سیزدهم می تواند فردی را انتخاب کند که بومی استان باشد اما در خود استان مستقر نبوده که با این روش حاشیه را می تواند کمرنگ تر کند.

محمدی با تاکید بر اینکه رویه دولت سیزدهم در انتخاب استانداران تا کنون فرد غیر بومی بوده است گفت: پیش بینی می شود برای این استان نیز فرد غیر بومی برای گزینه استاندار انتخاب شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم انتخاب استاندار را مورد نقد و بررسی قرار دهیم باید بگوییم بهتر است برای گزینه استاندارفارق از بومی و غیر بومی فرد ، کسی باشد که توانمندی های لازم برای مدیریت یک استان را داشته باشد.

محمدی با تاکید بر اینکه لازم است فردی برای استاندار تعیین شود که مشکلات استان را بتواند مدیریت کند یادآور شد: نمایندگان مجلس در تعیین استاندار نباید دخالتی داشته باشند اما متاسفانه در دولت های قبل لابی گری برای انتخاب استاندار و مدیر زیاد بود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان این است که بر کار مسئولین نظارت کنند و از مسئولین به خاطر کم کاری مطالبه گری کنند گفت: نمایندگان لازم است در حیطه کار خود انجام وظیفه کنند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: تا کنون رویه دولت سیزدهم برای انتخاب استاندار بیشتر توانمندی ها و ظرفیت افراد در حوزه های مختلف بوده است .

محمدی اظهار کرد: برای انتخاب استاندار نیاز است ، سابقه مدیریتی فرد سنجیده شود، باید دید نسبت به مسائل و مشکلات  استان چهارمحال و بختیاری چقدر آشنایی دارد و آیا می تواند مشکل بیکاری و مسئله آب را که بسیار مهم و حائز اهمیت است برطرف کند ؟

وی با بیان اینکه انتخاب استاندار برای این استان قابل پیش بینی نیست گفت: دولت سیزدهم محافظه کار است و ریز مسائل را می سنجد بعد  استاندار را انتخاب می کند .

محمدی با تاکید بر اینکه ضعف مدیریتی در استان چهارمحال و بختیاری به خوبی دیده می شود تشریح کرد: اگر استاندار خوبی برای استان معرفی نشوئد قطعا" این استان پیشرفتی نخواهد کرد و همچنان شاهد ضعف مدیریتی در استان خواهیم بود.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48784

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48784/سنجیدن-توانمندی-های-فرد-رویه-دولت-انتخاب-استاندار-کنون-استانداربومی-هیچ-استانی-نشده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir