کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان :

شهرستان لردگان‌ ظرفيت هاي خوبی براي توسعه دارد

16 مهر 1400 ساعت 14:09

حجت الاسلام رحماني باشاره به اين که شهرستان لردگان ظرفيت هاي مناسبي براي توسعه دارد گفت: در مورد توسعه شهرستان، اگر چه مردم و مسئولين تلاش زيادي کردند اما توسعه در حد شأن شهرستان نيست، بيکاري، محروميت و کمبود امکانات زيادي وجود دارد.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه لردگان؛ در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته  ضمن رعايت تقواي الهي گفت: انسان دو داريي دارد يکسري شخص انسان را تشکيل مي دهد مثل رنگ، نژاد، مال و ثروت، زبان کشور شهر طايفه و... که شخص انسان نابود شدني است، به عبارتي جسم انسان با همه زيبايي هايش با مرگ در زير خاک از بين مي رود، مال و ثروت از بين ميرود، شهر و کشور ها از بين مي رود بنابراين شخص انسان چون آينده ساز نيست ماندگار نمي ماند. و ارزشي هم از نظر پروردگار عالم ندارد چون آينده ساز نيست .

وي بيان داشت: اخلاق رفتار و گفتار انسان است که شخصيت انسان را مي سازد که اينها ماندگار هستند. دستور کلي قران اين است که شخصيت پيامبران و ائمه اطهار را تکريم کنيم . 

امام جمعه لردگان به نشانه هاي شخصيت انسان اشاره داشت و گفت: اولين نشانه شخصيت انسان حسن خلق است: کسي که در ذات خود خوشرو و خوش رفتار است، آراستگي در گفتار، رفتار و کردار و حسن در معاشرت دارد، ادب را رعايت مي کند. دوم، فرونشاندن خشم: زبان اگر به خشم باز شد شخصيت انسان را مشخص مي کند.

خطيب جمعه لردگان در خطبه دوم گفت: در فضاي مجازي برخي ها سخناني مي گويند که دور از ادب است، مردم عزادر در اين دو ماه (محرم و صفر) مردم سياه پوشيدند عزاداري کردند، جوانان هيئت هاي خوبي راه اندازي کردند روحانيون و مداحان تلاش هاي زيادي کردند اما محرم و صفر تمام شد و حالا ماه ربيع آغاز شد ماه سرور و شادي شروع شد، هدف عده اي اين است که چهره اي غمگين از دين بسازند اما اين اشتباه و ناپسند است. 

وي باشاره به اين که شهرستان لردگان ظرفيت هاي مناسبي براي توسعه دارد گفت: در مورد توسعه شهرستان، اگر چه مردم و مسئولين تلاش زيادي کردند اما توسعه در حد شأن شهرستان نيست، بيکاري، محروميت و کمبود امکانات زيادي  وجود دارد.

رحماني گفت: هر شهرستاني که بخواهد توسعه پيدا کند بايد درآن صنعت و اشتغال و بخش خصوصي درآن راه اندازي شود . 

يک مجتمع پتروشيمي به برکت نظام جمهوري اسلامي ايران در لردگان ايجاد شده که بيش از ۸۰۰ کارگر بصورت مستقيم از آن امرار معاش مي کنند، با تاسيس کريستال ملامين و پارک اوره هزاران نفر ديگر مستقيم و غير مستقيم در آن مشغول مي شوند و اين حرکت بسيار خوبي است، نکته ديگر جذب سرمايه داران لردگاني است که بايد در بخش هاي مختلف سرمايه گذاري کنند، لردگان پتانسيل هاي زيادي براي پيشرفت دارد اما مردم بايد بخواهند البته دولت هم وظايفي دارد که بايد با همکاري يکديگر اين مهم انجام شود.

امام جمعه لردگان تصريح کرد: مردم و مسئولين بايد به عنوان يک قطب اقتصادي از پتروشيمي لردگان حمايت کنند، مسئولين بايد موانع را برطرف کنند، ادارات حق ندارند مشکل درست کنند يکي به عنوان مالياتي وديگري به عنوان قانون کار سنگ اندازي کنند چرا که همه مسئولات کشوري امروز در حال تلاش و  پشتيباني از توليد و توليدکنندگان است .

انتهاي پيام/630 ل


کد مطلب: 48779

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48779/شهرستان-لردگان-ظرفيت-هاي-خوبی-براي-توسعه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir