کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان:

اقداماتي كه در 8 سال گذشته به فراموشي سپرده ‌شده بود/ ظريف در برجام مأموريتش را انجام داد

16 مهر 1400 ساعت 13:41

امام جمعه فارسان گفت: سفرهاي استاني و حضورهاي ميداني روساي قوا به‌خصوص سفرهاي جمعه صبح رئيس محترم جمهور در استان‌هاي مختلف و حضور در بين مردم به‌خصوص حاشيه‌نشينان و دردمندان جامعه از اقدامات اصلي است كه در 8 سال گذشته به فراموشي سپرده‌شده بود.


به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تشديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين خواست خداوند را بر هيچ مطالبه‌اي که رضايت خدا در آن نيست مقدم نمي‌دارند. مولانا اميرالمؤمنين در حکمت ۱۵۶ از حکم نهج  البللاغه فرمودند: آنجا که معصيت خدا باشد، پيروى از مخلوق روا نيست.
 
وي افزود: نفى که در روايت آمده به معناي اين است که کسي حق اطاعت ندارد. ما در روايات و حتي در آيات داريم که بايد از بعض افراد اطاعت کنيم مثلاً اطاعت از پدر و مادر و کسي که بر ما ولايت دارد و امثال ذالک؛ اما محدوده اين اطاعت تا کجاست؟
 
وي تصريح کرد: اينجا اميرالمؤمنين فرمودند تا جائي که خدا معصيت نشود. مثلاً نعوذبالله مادر شما که اطاعت از او بر شما واجب است به شما بگويد غيبت فلان کس را بکنيد و يا دروغ به‌گوئي و شبيه اين‌ها. شما حق اطاعت به اعتبار اينکه اطاعت از مادر واجب است را نداري. لا طاعه لمخلوق في معصيه الخالق. اين از روايت‌هاي کليدي و کاربردي است که هميشه زنده است و مسير را نشان مي‌دهد و با اين روايت خط گم نمي‌شود.
 
امام‌جمعه فارسان به دولت سيزدهم و لزوم توجه پرداختن به اولويت‌ها اشاره داشت و بيان کرد:برخي نشانه‌ها حاكي از اميدواري مردم به حل مشكلات و شكستن بن‌بست‌هاي ساختگي است. اين چيزي است كه نظرسنجي‌هاي مختلف نيز آن را نشان مي‌دهد.
 
وي اظهار داشت: هماهنگي و هم‌افزايي قواي سه‌گانه در عرصه‌هاي مختلف. هماهنگي سه قوه در مبارزه با فساد و تصويب و اجراي لوايح و طرح‌هاي پيشگيري و رفع وقوع فساد دريکي دو ماه گذشته نمونه آن است. اين همدلي و هم‌زباني شرط اساسي و گام اول در رفع مشكلات مردم است.
 
وي گفت: انجام سريع واكسيناسيون و ترخيص پرشتاب‌ كالاهاي رسوب‌شده در گمرك و تلاش مجلس و دولت براي‌ تسهيل در صدور مجوزهاي کسب‌وکار و حذف امضاهاي‌ طلايي، اتخاذ سياست درست در حل مشكل گراني كاذب سيمان؛ از قبيل كارهاي اعتماد افزا بوده است. واقعيت اين است كه كشور ما در بين 180 كشور دنيا صدمين كشور در فراهم‌سازي شرايط کسب‌وکار است كه اين رده خوبي براي ايران اسلامي نيست.
 
حجت‌الاسلام ملک پور افزود: سفرهاي استاني و حضورهاي ميداني روساي قوا به‌خصوص سفرهاي جمعه صبح رئيس محترم جمهور در استان‌هاي مختلف و حضور در بين مردم به‌خصوص حاشيه‌نشينان و دردمندان جامعه از اقدامات اصلي است كه در 8 سال گذشته به فراموشي سپرده‌شده بود.
 
وي اظهار داشت: گام مهم ديگر در افزايش توليد، افزايش صادرات است. شرط اصلي در اين راستا، تقويت روابط باهمسايگان و ارتقاء نگاه به شرق است، سياست درستي كه دولت سيزدهم اتخاذ كرده است؛ که ان شا الله با قدرت ادامه پيدا کند
 
حجت‌الاسلام محسن ملک پور به اعتراف آقاي ظريف اشاره داشت و گفت: در مورد اين اعتراف آقاي ظريف يکي از عزيزان پيام گذاشته ساده‌ايم اگر فکر کنيم ظريف واقعاً برجام را نخوانده امضا کرده و امروز اعتراف مي‌کند که چهار بار کلمه تعليق در آن به‌کاررفته! نه خير، ظريف مي‌دانست متن برجام چه دارد، او مأموريتش را انجام داد و ادعاي امروزش هم براي رد گُم‌کني است. اگر نه ظريف بگويد با کارشناسي که کلاه سرش گذاشت چه کرده؟
 
وي افزود: از رييس محترم قوه قضاييه، مي‌خواهيم نسبت به اين اعتراف واکنش عملي داشته باشند و احضار و محاکمه کنند تمام را کساني که در اين افتضاح ديپلماسي و تحميل ننگ نامه برجام نقش داشتند هزينه اين کار را مردم و نظام داده‌اند و اگرچه محاکمه اين افراد خسارت و هزينه‌ها را جبران نمي‌کند.

انتهاي پيام/590پ
 


کد مطلب: 48778

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48778/اقداماتي-8-سال-گذشته-فراموشي-سپرده-شده-ظريف-برجام-مأموريتش-انجام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir