کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت/

سفری که تا ابد از یاد و خاطره چهارمحالی‌ها نمی‌رود/ ۱۵ مهر ۷۱ قلم‌ها میزبانی پرافتخاری را برای چهارمحال و بختیاری بر لوح تاریخ ثبت کردند

15 مهر 1400 ساعت 9:50

سفر مقام معظم رهبری در ۱۵ مهر سال ۷۱ به چهارمحال و بختیاری یک سفر تاریخی بود که تا ابد از یاد و خاطره مردم این استان نمی‌رود، این روز میزبانی پرافتخاری برای مردم استان بر لوح تاریخ به ثبت رسید.


به گزارش جهانبین نیوز؛ ۱۵ مهرماه سال ۷۱ چهارمحال و بختیاری میزبان مهمانی عزیز شد، حضور مردمی که مهیای استقبال از مطلع خورشید انقلاب بودند در کوچه و خیابان و شور و نشاطی که در گوشه گوشه این دیار به چشم می خورد همه یادآور روزهای آغازین انقلاب بود، آن روزها شهر دگرگون شده بود و همگی خود را برای میزبانی از مسافرشان آماده می‌کردند، روزمرگی‌ها رنگ باخته و کاسبی‌ها تعطیل شده شور و نشاط عجیبی در شهر حاکم بود، عطر زندگی در کوچه پس‌کوچه‌ها پیچیده و همگی خود را همسو با سفر می‌کردند.
 
۱۵ مهرماه ۷۱ همه شهر بیدار بود، گویی زندگی پیش از طلوع آفتاب دیار بختیاری‌های ولایتمدار را فراگرفته بود، دلشان می‌تپید تا زودتر زمان بگذرد و دیدار با محبوب محقق شود، تاریخ قلم به دست ایستاده و منتظر بود از پاییزی بگوید که با آمدن یار بهار را نوید می‌داد.
 
تیک و تاک ساعت و تپش قلب مردم خبر از نزدیک شدن به ساعت دیدار می‌داد درست ساعت ۱۰ صبح خودروی حامل رهبر معظم انقلاب وارد شد، پیر و جوان، زن و مرد با همه وجود این اتفاق را به نظاره نشسته بودند، هلهله و شادی مردم تبدیل به فریادی از اعماق وجودشان شد که شعار "دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی، صلی علی محمد رهبر ما خوش آمدی" را سر داد.
 
تلالو آن چهره نورانی از میان دود اسپند و لبخندی که بر لبان مقام معظم رهبری نقش بسته بود شور و شعف عجیبی در دل ها به پا کرده بود، صورت بسیاری از حضار خیس از اشک شده و مسیری را که به ورزشگاه انقلاب شهرکرد ختم‌می‌شد همراهی می‌کردند.
 
در ورزشگاه هم جای سوزن انداز نبود، گویی سیل جمعیت به دریای مواج از عشاق رسیده باشد پیوسته و با وحدت به هم‌گره خوردند و پای سخنان گوش‌نواز ایشان نشستند.
 
دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران 
 
رهبر معظم انقلاب در این سفر پر خیر و برکت با حضور در جمع خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان شهرکرد با آن ها دیدار کردند و در آن دیدار فرمودند:
 
مطلبی که در انقلاب هیچ وقت نباید از خاطر کسی دور شود این است که این بار سنگین و مسئولیت بزرگ که انقلاب انجام داد جز با ایمان‌های جوشان و با صبر و استقامت ممکن نبود مقام معظم رهبری در جمع خانواده‌های شهدا جانبازان و آزادگان حضور یافتند و خانواده‌های مکرم شهدا و جانبازان را معنای حقیقی شهید زنده دانستند و فرمودند آزادگان تجربه تلخی را گذراندند و بحمدالله برگشتند.
 
خداوند پدرها و مادرها و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را اجر کامل عنایت کند.
 
مطلبی که در انقلاب هیچ وقت نباید از خاطر کسی دور شود این است که این بار سنگین و مسئولیت بزرگ که انقلاب انجام داد جز با ایمان‌های جوشان و با صبر و استقامت ممکن نبود.
 
همه کسانی که با انقلاب اسلامی ایران اندک آشنایی دارند از کارهای بزرگ انقلاب در تعجب هستند که یک ملتی بتواند بزرگترین و مستحکم‌ترین قلعه استکبار را در این نقطه عالم فتح کند و با بیرون راندن آمریکا، دست قدرت‌ها را قطع و پرچم اسلام را برافراشته کند.
 
انقلاب اسلامی این ملت اسلامی که دشمنان این همه برای خارج کردن از صحنه حیات و زندگی تلاش کردند، زنده کرد بعد هم ۱۳ تا ۱۴ سال در مقابل سخت‌ترین توطئه‌ها با کمال قدرت و قوت ایستاد و یک قدم از مواضع خود عقب نشینی نکرد.
 
این ملت در مقابل فشارها طاقت آورد که کار کوچکی نیست. کدام کشورها توانستند در مقابل فشارها طاقت بیاورند؟ همه از نیمه راه برگشتند و با دشمنی آشتی کردند و سر در دامن دشمن گذاشتند.
 
امروز نگاه کنید به دنیا همه کسانی که در خاورمیانه دم از جهاد فلسطین زدند با دشمن ذلت‌وار مذاکره کردند.
 
گر جوان‌های شما در خطوط مقدم در راه خدا ایستادند و جان خود را تسلیم حق کردند، اگر آنها در خاکریز اول بودن، شما هم پشت سر آنها و در خاک ریز دوم هستید.
 
حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه محروم بازفت کوهرنگ
 
ایشان همچنین در پایان سفر خود از منطقه محروم بازفت کوهرنگ بازدید کردند.
 
مقام‌ معظم رهبری در پایان این بازدید در مصاحبه با خبرنگاران فرمودند مردم چهارمحال و بختیاری مردم بسیار خوب و دایره فضائل اخلاقی متعدد هستند.
 
این مردم خوی عشایری داشته گرچه همه آنان عشایر نیستند و خصلت‌های جوانمردی، شجاعت و صراحت لهجه و صفای روی، صمیمیت و مهمان نوازی در این استان وجود دارد.
 
مردم این استان به مسئولان بسیار علاقه‌مند بوده و با شور و هیجان برخورد می‌کنند.
 
منطقه بلد بازفت عشایری است و زندگی بسیار همراه با محرومیت است به نحوی که مسکن درست، امکانات بهداشتی، آموزشی و پرورشی نداشته و خیلی وضعشان بد است البته این را بگویم که در استان چهارمحال و بختیاری بعد از انقلاب تا کنون بسیار کار شده و خدمات فراوانی انجام گرفته اما برای پاسخگویی به نیازهای استان کافی نیست.
 
مردم این منطقه جاده یا مدرسه راهنمایی ندارند و کمبودها واقعاً زیاد است.
 
آقایان به من قول دادند که کارهایی که تصمیم‌گیری شده از همین فردا شروع شود که تعدادی تجهیز کارگاه خواهد شد و مقرر شده جاده‌ای در منطقه بنا شود و باید کارها به صورت نقدی انجام شده نه اینکه به ۶ ماه و یک‌سال دیگر باشد.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ مقام معظم رهبری در سفری که تا ابد در یاد و خاطره مردم دیار بختیاری نقش بسته و از ذهنشان خارج نخواهد شد، برنامه‌های دیگری چون دیدار با علما و روحانیون را نیز داشتند.

انتهای پیام/۱٠۲۶ج


کد مطلب: 48776

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48776/سفری-ابد-یاد-خاطره-چهارمحالی-ها-نمی-رود-۱۵-مهر-۷۱-قلم-ها-میزبانی-پرافتخاری-چهارمحال-بختیاری-لوح-تاریخ-ثبت-کردند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir