کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغوشمان به روی همه کشورهای همسایه برای بهترین روابط باز است

12 مهر 1400 ساعت 13:34

وحیدی در رابطه با اظهارات رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت: سیاست ما همسایگی است و آغوشمان به روی همه همسایگان برای بهترین روابط باز است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سفیرافلاک، احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت: سیاست ما همسایگی است، با همسایگان بهترین روابط را خواهیم داشت و آغوشمان برای همه همسایگان باز است.

وی افزود: دشمنان این رابطه خوب ما با همسایگان را نمی خواهند از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا که در منطقه فعال هستند و می خواهند بین ملت ها تفرقه بیندازند بنابراین باید خیلی عاقلانه به صحنه ها نگاه کنیم.
وزیر کشور با بیان اینکه روابط دیرینه و تاریخی دو ملت بسیار مهم است که باید این موضوع را ارج نهیم، عنوان کرد: ما همواره دست دوستی به سوی همه همسایگان دراز کرده ایم.

وی تصریح کرد: در رزمایش فاتحان خیبر نیروهای مسلح همواره توان خودشان را به آزمایش می گذراند؛ رزمایش های ما برای دوستانمان پیام دوستی و امنیت است و برای دشمنان پیام آمادگی، قدرت و دوری آنها از هر گونه ماجراجویی است.

وحیدی در رابطه با آخرین وضعیت مناطق زلزله زده چهارمحال و بختیاری، گفت: زلزله در منطقه ای خارج از مناطق مسکونی اتفاق افتاده و در منطقه ای که بیشتر عشایر عزیز ما بودند که خداروشکر خسارات جدی به بار نیامده و مشکلات مهمی نبوده و بر اساس اطلاعات دریافتی تلفاتی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ ها از همان لحظات اولیه وقوع زلزله در مناطق زلزله زده چهارمحال و ایذه خوزستان حضور پیدا کرده و مشغول گشت هستند تا مطمئن شوند مشکلی پیش نیامده است ولی تا این لحظه هیج مشکل جدی نداشتیم.

وزیر کشور در رابطه با زمان معرفی استانداران اظهار داشت: روند انتخاب استانداران کند نیست، یک ماه از استقرار این دولت نمی گذرد طبیعتا باید شناسایی هایی انجام و مراحل طی شود و بعد به هیات دولت برود و در آنجا تصویب شود.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر شایعه برگرداندن حکم استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و استاندار سیستان و بلوچستان بسیار فرد ارزشمند، قوی و پرکار است؛ در طوفان اخیر استاندار سیستان بسیار فعال و در میدان بودند.

وحیدی تصریح کرد: استاندار سیستان و بلوچستان مورد استقبال همه مردم این استان است و به هیچ وجه نه تنها قصد تعویض نداریم بلکه بیشتر مطمئن می‌شویم که انتخاب بسیار درستی داشته‌ایم.

وی در خصوص استفاده از مسئولان ستادهای انتخاباتی در انتصابات، افزود: انتخاب وزارت کشور خارج از این مسائل و بر اساس شایسته سالاری است. در خصوص استاندار لرستان لیست بلندبالایی داشتیم که همه را بررسی کردیم و بر اساس شاخص‌هایی که داشتیم به آقای زیویار رسیدیم. انتخاب از مسئولان ستادهای انتخاباتی به هیچ وجه ملاک نبوده است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 48758

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48758/آغوشمان-روی-همه-کشورهای-همسایه-بهترین-روابط-باز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir