کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سنگر دفاع از کشور خالی نمی شود/ از رزمندگان دفاع مقدس تا مدافعان سلامت

6 مهر 1400 ساعت 7:54

رزمنده، رزمنده است و فرقی نمی‌کند در جبهه مدافعان سلامت باشد یا در جبهه دفاع مقدس، آن چیزی که اهمیت دارد این است که نباید سنگر دفاع از کشور خالی بماند.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ در دوران دفاع مقدس لباسی از جنس و طرح «جنگ» بر اندام کشور پوشانده شد. در آن سال‌ها رنگ‌ «سرخ شهادت» برای بسیاری از جوانان رنگ سال و تاریخ هشت سال دفاع مقدس شناخته می‌شد و حالا با شیوع ویروس کرونا لباس‌های آبی و سفید پرستاران و کادر درمان رنگ سال شده است.

تبلیغات در هر عرصه‌ای که باشد به عنوان مؤلفه‌ای مهم برای اقناع روانی و بینشی آحاد مختلف جوامع شناخته خواهد شد.

این موضوع آنقدر پر اهمیت است که فقط به صحنه تلویزیون برای معرفی کالاهای بازرگانی محدود نمی‌شود، بلکه صحنه نبردِ جبهه و اکنون بیماستان و محیط های درمانی  مشهود است.

وقتی دشمن بعثی با تمام امکاناتش به میهن حمله‌ور شد تصور نمی‌کرد با مقاومت جانانه ملت ایران مواجه شود؛ مقاومتی که تمام محاسبات صدام و حامیانش را با شکست مواجه کرد.

به دنبال این جنگ تعداد بسیاری از پدران و برادران‌مان پوشاکی با رنگ‌های خاکی، پلنگی، سبز و دیگر رنگ‌ها به تن کردند تا با آنها در فصل هشت ساله نبرد حق علیه باطل با آن در جبهه حاضر شوند.

امروز نیز در نبرد با ویروس کرونا قرار گرفته ایم و مدافعان سلامت، شهیدان ما هستند؛ ما اگر می‌خواهیم باری را از دوش آن‌ها برداریم، فرهنگ خانه‌نشینی را رواج دهیم؛ با هر بار بیرون رفتن غیرضروری، یک بار جدید به روی پزشکان و پرستاران خواهیم گذاشت.

پرستاران و پزشکان در دوران دفاع مقدس نیز در خط و پشت خط مقدم از جان و دل مایه می‌گذاشتند و امروز نیز کم نمی‌گذارند و در این نبرد حضور دارند.

نسل ما باید کنار بروند و صرفاً تجاربمان را انتقال دهیم و در واقع باید جوانان را سر کار بیاوریم. جوانان نباید فکر کنند به آن‌ها توجهی نمی‌شود و این درحالی است که ما جوانان تحصیل کرده بیکار بسیار داریم؛ باید خلاقیت‌های این جوانان را بیشتر به کار بگیریم.

در هفت ماه نبرد با ویروس کرونا جوانان جهادی ما بازهم به میدان آمدند

یکی از رزمندگان دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  اظهار کرد: از ابتدای ورود ویروس منحوس به ایران همه نیروهای جهادی و مومن به میدان آمدند و هرکس به نوبه خود کمکی را کرد.

جلالی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه مردم با همراهی و همدلی چه در جنگ و چه در پشت جبهه به یکدیگر یاری می رسانند گفت: امروز نیز جوانان در جبهه سلامت به عنوان پرستار، بهیار، پزشک در خطر مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند.

وی با تاکید بر اینکه در مبارزه با کرونا  همان حالت هایی که در پشت جبهه داشتیم را الان هم داریم گفت: امروز مردم انقلابی و جهادی بیکار ننشستند و گروه های مختلفی را تشکیل دادند ، عده ای با دوختن ماسک و عده ای با ضد عفونی کردن معابر عمومی کمک خود را رسانند.

جلالی با اشاره به اینکه در زمان جنگ کارهای جهادی و روحیه جهادی باعث شد که جنگ را به پیروزی برسانیم اظهار کرد: امروز نیز روحیه جهادی که مردم ما دارند موجب شد که در این برهه از زمان به جنگ با ویروس کرونا برویم.

دفاع سلامت حرمت  و ارزشش چون دفاع مقدس است

سيد اصغر حسيني کارشناس مسائل سياسي در گفت و گو با خبرنگار  جهانبین نیوز با گراميداشت ياد شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس اظهار داشت: امروز از ثمرات  دوران هشت سال  دفاع مقدس بهره‌مند هستيم و  اگر تا کنون توانسته ایم نقشه های دشمن را خنثی کنیم به برکت خون شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است.

حسيني افزود:در چند ماهه اخير، جنگي ديگر با ويروسي منحوس در کشور آغاز شد و حال و هواي هشت سال دفاع مقدس را در يادها زنده کرد در اين جنگ نابرابر، مدافعان سلامت همچون مدافعان وطن، جامه رزم پوشيدند و براي حفظ سلامت مردم به ميدان آمدند و تعدادي نيز در راه خدمت رساني به بيماران به خيل شهدا پيوستند.

وي با بيان اينکه ميوه هشت سال دفاع مقدس،دفاع سلامت ايران  است اظهار کرد: دفاع سلامت حرمت و ارزشش چون دفاع مقدس است  چرا فرشتگان سفيدپوش حوزه سلامت و مردمان هميشه در صحنه ملت شريف ایران اسلامي  همانند دوران دفاع مقدس از آسايش خود و خانواده گذشتند و در خط مقدم اين نبرد نابرابر ايستادند.

حسيني بيان کرد:همه شاهد بوديم که در دوران کرونا چه فداکاري‌ها و ايثارگري‌هايي به ويژه از سوي مدافعان سلامت انجام شد و همگان ياد دوران دفاع مقدس افتادند، همين کمک مومنانه‌اي که در کشور به راه افتاد نشان از وجود روحيه ايثار و فداکاري در جامعه است و اين اقدامات بار ديگر فضاي حاکم بر دوران دفاع مقدس را در کشور ترسيم کرد.

به گزارش جهانبین نیوز ؛ وقتی که روحیه ایثار و جهاد در عمق وجود جوانان این مرز و بوم ریشه دوانده، به هر بهانه ای پا در میدان مبارزه می گذارند، روزی مبارزه با رژیم بعث عراق، روزی با داعش و نظام سلطه و امروز هم مبارزه با کرونا در حوزه سلامت که ما را به یاد جملات معروفی همچون جهاد ادامه دارد، دفاع همچنان باقیست و خرمشهرها در پیش است.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 48701

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48701/سنگر-دفاع-کشور-خالی-نمی-شود-رزمندگان-مقدس-مدافعان-سلامت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir