کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز آموزش درمانی هاجر شهرکرد:

مدافعان سلامت و تکرار جلوه هایی از ایثار/ مقاومت کادر درمان مقابل کرونا ویروس هنوز هم ادامه دارد

3 مهر 1400 ساعت 17:22

دکتر احمد رئیسی گفت: کادر درمان بیمارستان هاجر شهرکرد از همان ابتدا به مانند مدافعان وطن و مدافعان حرم جانانه پای این کار ایستادند اگر چه ترس وجود داشت و کسی نمی توانست ان را انکار کند ولی خب لباس رزم پوشیدند و در این لباس های گرمی که از آن ها در مقابل شیوع این بیماری محافظت میکند، پای کار ایستادند و حافظ جان مردم شدند که این مقاومت هنوز هم ادامه دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر احمد رئیسی رئیس مرکز آموزش درمانی هاجر  شهرکرد امروز در حاشیه بازدید اعضا بسیج رسانه از بیمارستان هاجر گفت: بنده متخصص بیماری های داخلی چندسالی هست که در مرکز اموزشی بیمارستان هاجر فعالیت دارم و از اسفند ۹۸ همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور، مسئولیت بیمارستان هاجر  را بر عهده گرفتم و  به عنوان متخصص داخلی در کنار سایر همکاران مشغول ویزیت بیماران کرونایی بودم .
 
 
وی تصریح کرد: در ابتدای کرونا چون بیماری ناشناخته و مرموز بود یک نگرانی وجود داشت که این بیماری تا کی ادامه دارد ایا می شود ان را کنترل کرد یا نه ، بر طبق سایربیماری های ویروسی ما انتظار داشتیم که بیماری با شروع فصل گرما در عرض دو یا سه ماه کنترل شود اما متاسفانه اینجور نبود و بیماری کرونا با پیک های متعدد و با موجهای سینوسی متعدد ادامه پیدا کرد و اخرین موج بیماری پیک پنجم که سخت ترین حمله کرونا بود را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر در شیب نزولی بیماری قرار داریم.
 
رئیسی اذعان داشت: در ابتدایی که بیماری ایجاد شد یک بیماری عمیق درمورد بیماری وجود داشت که پرسنل مجبور بودن احتیاط های خیلی جدی داشته باشند، راه های انتقال ان خیلی شناخته شده نبود و ترس در مورد ابتلا خانواده ها وجود داشت و به خصوص مرگ و میر هایی که اتفاق می افتاد این نگرانی ها رو دو چندان کرد .
 
وی در ادامه افزود: اما خدا رو شکر کادر درمان بیمارستان هاجر شهرکرد از همان ابتدا به مانند مدافعان وطن و مدافعان حرم جانانه پای این کار ایستادند اگر چه ترس وجود داشت و کسی نمی توانست ان را انکار کند ولی خب لباس رزم پوشیدند و در این لباس های گرمی که از آن ها  در مقابل شیوع این بیماری محافظت میکند،  پای کار ایستادند و حافظ جان مردم شدند که این مقاومت هنوز هم ادامه دارد.
 
رئیسی بیان داشت: به تدریج با بیماری آشنایی بیشتری پیدا کردیم، تست های تشخیص را توانستیم در سطح خود مرکز و مرکز ژنتیک بیاوریم و بعد از آن داروهایی آمدند که می توانند روی کرونا تاثیر گذار باشد، یکی پس از دیگری به بازار معرفی شدند که بعضی از این داروها موثر است و خیلی از داروها به مرور زمان اثبات شد که هیچ تاثیری ندارد باید کنار گذاشته شود.
 
 وی با اشاره به اینکه از ابتدای ویروس کرونا تا کنون ۳۰۰ پرستار از بیمارستان هاجر به کرونا مبتلا شدند گفت: هرچند انجام واکسیناسیون که برای کادر سلامت انجام شد، این میزان گرفتاری ها کمتر  اما باز هم در  این راه دو شهید را تقدیم کردیم ، تعداد زیادی از پرسنل و خانواده های ان ها گرفتار شدند.
 
 رئیسی با اشاره به اینکه یک سال و نیم از کرونا میگذرد و روزهای سختی را طی کرده ایم گفت: کادر درمان ما اجازه ندادند به مردم سخت بگذرد و در واقع ارام بخش و کمک حال بودند همه ما حس میکنیم کنار وظیفه  کادر درمان و مراقبت از بیماران،  باید امید و نشاط را به مردم تزریق کنیم.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
 
 


کد مطلب: 48690

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48690/مدافعان-سلامت-تکرار-جلوه-هایی-ایثار-مقاومت-کادر-درمان-مقابل-کرونا-ویروس-هنوز-هم-ادامه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir