کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد مطرح کرد

شهرستان شهرکرد پیشتاز در تولید پایه‌های گل زینتی

3 مهر 1400 ساعت 11:53

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد درزمینهٔ تولید پایه‌های گل رز، ژیپسوفیلا و ژربرا و صدور به استان‌های مجاور پیشتاز است.


فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد درزمینهٔ تولید پایه‌های گل رز، ژیپسوفیلا و ژربرا و صدور به استان‌های مجاور پیشتاز است.

وی افزود: در حال حاضر مجتمع کشت بافت مصطفی‌آباد تولید پایه‌های گل زینتی ژیپسوفیلا و ژربرای کشت بافتی مشغول است و همچنین پایه‌های گل رز نیز در شرکت پدیدآوران سدید تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد ادامه داد: این پایه‌های تولیدی از چهارمحال و بختیاری به استان‌های مجاور به‌ویژه محلات صادر می‌شود.

رفیعی کشت بافت را یکی از تکنیک‌های مطرح در تکنولوژی زیستی برشمرد و گفت: کشت بافت گیاهی تکنیک رویش سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌ها تحت شرایط استریل در یک محیط مغذی جامد یا مایع به‌صورت مصنوعی تهیه شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: مزیت کشت بافت، افزایش محصول از طریق تولید گیاهان عاری از ویروس است، چنانچه گیاه از راه‌های معمول مانند قلمه‌زنی تکثیر شود احتمال انتقال ویروس و سایر آلودگی‌ها به گیاهان وجود دارد و به‌مرور زمان سبب کاهش محصول می‌شود.

وی اضافه کرد: تکنیک تکثیر به روش کشت بافت امکان تولید گیاهانی که از لحاظ ژنتیکی یکنواخت هستند را فراهم می‌کند و گیاهان تکثیر شده در این روش از قدرت رشد بالایی نسبت به گیاهانی که به روش‌های سنتی تکثیر می‌شوند دارند.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48682

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48682/شهرستان-شهرکرد-پیشتاز-تولید-پایه-های-گل-زینتی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir