کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری:

برای حل مشکلات مجتمع دامداری شهرکرد راهکار عملی ارائه شود

28 شهريور 1400 ساعت 9:17

حسینعلی رضایی گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر در چهارمحال و بختیاری باید در خصوص رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه مجتمع دامداری شامنظر، راهکار عملی ارائه کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ ‌ حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در جلسه بررسی و رفع مشکلات واحدهای دامپروری واقع در مجتمع های دامداری اسکان (پرورش گوسفند و پرورش گاو) و شاه منظر در شهرستان شهرکرد اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی امر در استان باید در خصوص رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه مجتمع دامداری شامنظر، راهکار عملی ارائه کنند.

وی با تأکید بر اینکه جلسات باید دارای خروجی بوده و نتیجه مطلوب به همراه راهکاری عملیاتی محقق شود، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی ، آب منطقه،شرکت گاز   باید تمهیدات لازم بمنظور رفع مشکلات دامداران مجتمع های شاه منظر و اسکان شهرکرد را در اسرع  وقت معمول نمایند.

رئیس شورای اسلامی استان  مصوبات جلسه فوق را  انجام مکاتبات لازم بمنظور رفع مشکل تامین گاز مجتمع های دامپروری اسکان ، نصب نیوجرسی و بستن معابر و احداث فضای سبز بین حریم دو مجتمع، اختصاص چاه آب جهاد کشاورزی واقع در مرغ شهرکرد به مجتمع شاه منظر  توسط جهاد کشاورزی استان عنوان و گفت:  مقرر شد اعضای هیات امنا و هیات مدیره  دامداران مجتمع اسکان ظرف مدت 10 روز کاری در مورد موارد مطروحه در جلسه ( انتقال آب از مجتمع اسکان به مجتمع شاه منظر ) مذاکرات لازم را فی مابین دامداران انجام و نتیجه نهایی مذاکرات را جهت اقدامات بعدی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد اعلام نمایند.
 
در این جلسه سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات دو مجتمع فوق افزود: متاسفانه مجتمع های دامداری شاه منظر و اسکان علی رغم اینکه در آنها سرمایه گذاری های زیادی شده اما استفاده و بهره برداری درستی تا کنون از آنها نشده ، با توجه به اینکه هر دو مجتمع مذکور زمین ملی می باشند دامدارانی که در این مجتمع ها دارای پروانه تاسیس بوده و سرمایه گذاری نموده در واقع مستجر دولت هستند و چنانچه تخلفی از سوی آنان صورت پذیرد پیگیری های لازم توسط مراجع ذیربط صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در خصوص مشکل گاز مجتمع  دامداری های اسکان شرکت گاز تا کنون اعتباراتی را هزینه کرده و کار در حال انجام است اما با توجه به مشکل کم آبی ،کاهش و افت سطح آب چاه ها مشکلاتی از بابت تأمین آب مجتمع دامداری های شاه منظر ایجاد شده  لذا می بایست کلیه مجتمع های دامداری فوق نسبت به نصب کنتور آب اقدام تا بتوان تصمیماتی در خصوص رفع مشکل کم آبی آنها اتخاذ نمود.

مردانی اضافه کرد:  همچنین جهت رفع مشکل مرز بین این دو مجتمع مکاتبات لازم جهت نصب نیوجرسی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان صورت می پذیرد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ مشکل کمبود و نارسایی آب برای دامداران و همچنین عدم تفکیک مرز بین مجتمع های دامداری شاه منظر و اسکان از مهم ترین مشکلات مجتمع دامداری شاه منظر می باشد که همت مسئولین و همکاری دامداران منطقه اسکان برای رفع مشکلات فوق را می طلبد.
 
پایان پیام/
 


کد مطلب: 48614

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48614/حل-مشکلات-مجتمع-دامداری-شهرکرد-راهکار-عملی-ارائه-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir