کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

گره گشایی مشکلات، انتظار مردم از دولت سیزدهم است

26 شهريور 1400 ساعت 15:43

رئیس‌جمهور اهداف مختلفی را برای رفع مشکلات در کشور مدنظر داشتند، امید است این نیت‌ها و اهداف به سرعت تحقق پیدا کند و گره‌ای از کار ملت باز شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ در خطبه های این هفته نماز جمعه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری به مشکلات کشور از جمله کرونا و مشکلات اقتصادی اشاره شده است و اینکه مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند که راه حلی برای حل مشکلات در کشور ارائه دهند، همان طور که اولین وعده خود در خصوص روند سریع واکسیناسیون در کشور در حال انجام است.

دولتمردان نباید اهل تشریفات و زرق و برق دنیوی باشند

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن فاطمی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: مسئولان باید ساده‌زیست و مردمی باشند، رئیس‌جمهور اهداف مختلفی را برای اجرایی شدن در کشور مدنظر داشتند، امیدواریم این نیت‌ها و اهداف به سرعت تحقق پیدا کند و گره‌ای از کار ملت باز شود.

وی با توجه به شرایط سخت این روزها تصریح کرد:  دنیا از مدت‌ها قبل گرفتار بیماری کرونا شده است و هیچ کسی باوجود تجهیزات و امکانات زورش به این بیماری نمی‌رسد و ملت‌های مختلف از مقابله با این بیماری درمانده شده‌اند و نفوس خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.

فاطمی با اشاره به اینکه باید از خشم خداوند بترسیم گفت:  امیدواریم خداوند همه انسان‎‌ها را جزو توبه‌کاران واقعی قرار بدهد و گناهانی که پرده‌ها را پاره می‌کند و موجب نزول بلا می‌شود را 

وی در بخش دیگر از صحبت های خود به سیاست های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور اهداف مختلفی را برای اجرایی شدن در کشور مدنظر داشتند، امیدواریم این نیت‌ها و اهداف به سرعت تحقق پیدا کند و گره‌ای از کار ملت باز شود.

وی تاکید کرد:  مردمان دنباله‌رو حاکمان و امرای خود هستند،  اگر حاکمان جامعه راه درستی را در پیش بگیرند، مردمان آن جامعه نیز به راه درست هدایت می‌شوند و اگر بد عمل کنند، مردم نیز دنباله‌رو آن‌ها می‌شوند، دولتمردان نباید اهل تشریفات و زرق و برق دنیوی باشند، بلکه باید در بین مردم حضور پیدا کنند و حرف آن‌ها را بشنوند.

فاطمی با بیان ایکنه در دهه شصت مسئولان در بین مردم و در جلسات مختلف فرهنگی، شادی، عزا و مذهبی حضور پیدا می‌کردند و عموما در دسترس بودند خاطر نشان کرد: مسئولان کنونی نیز باید به دور از ظاهرسازی این رویه را در پیش بگیرند، فاصله گرفتن از مردم موجب ایجاد یک حائل می‌شود، باید تلاش شود تا در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی و ... شاهد پیشرفت باشیم.

ایران انقلابی با رویكردهای جدید راه پیشرفت و تعالی را ادامه می دهد

امام جمعه فارسان گفت: دولت سیزدهم، تمایلی به باقی ماندن در برجام به هر قیمتی ندارد، بلكه جایگزین‌های دیگری همچون تقویت گرایش به شرق را در سیاست خارجی خود دنبال می‌كند. هم‌چنین با توجه به آن‌که فشار حداكثری علیه ایران شکست‌خورده، تداوم شرایط فعلی چالش چندان زیادی برای ایران ایجاد نخواهد كرد

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین کسانی هستند که با کار و تلاش سعی می‌کنند فقیر نشوند و درعین‌حال از فقراء دستگیری می‌کنند.

وی افزود: مولانا امیرالمؤمنین در حکمت ۱۵۴ نهج‌البلاغه فرمودند: «الْفَقْرُ الْمَوْتُ الْأَکْبَرُ». تنگدستى، مرگ بزرگ‌تر است. حضرت برای فقر و تنگدستی، مُردن باصفت بزرگ‌تر را استعاره آورده است،این تعبیر امام علیه‌السلام از این جهت است که وقتی کسی بی‌چیز شد نمی‌تواند ازنظر مادی خواسته‌های خود را تأمین کند در نتیجه غمگین می‌شود؛ و چون شخص فقیر دائماً دچار شکست و سختی و غم می‌شود کانَّ دائم در حال مردن است و این از یک‌بار مردن بزرگ‌تر است.

ملک پور تصریح کرد:  حضرت فرمود: تنگدستی، مرگ بزرگ‌تر است. باید تلاش کرد فقر را از بین برد. یکی از چیزهایی که فقر را از بین می‌برد صدقه است که در بیانی فرمودند: فقر را با صدقه و بخشش درمان کنید و امام باقر علیه‌السلام فرمودند: نیکی کردن و صدقه پنهانی فقر را از بین می‌برد. به‌خصوص سفارش‌هایی که در ماه صفر انجام‌شده صدقه فقط مال نیست. گاهی حال و احوال و صله‌رحم هم هست.

امام‌جمعه فارسان به سفر مدیركل آژانس به ایران اشاره داشت و گفت: روز دوشنبه، كمتر از 24 ساعت از سفر مدیركل آژانس به ایران، در جلسه فصلی ماه سپتامبر شورای حكام در وین با محوریت برنامه هسته‌ای ایران، در لابه‌لای اشاره به‌شكل‌گیری فضای مثبت و مذاكرات سازنده با طرف ایرانی، یک‌بار دیگر از دسترسی نداشتن به تأسیسات هسته‌ای ایران ابراز نگرانی كرد و گفت: «من از وجود مواد اتمی در مكان‌های اعلام‌نشده در ایران و این‌كه محل كنونی آن مواد اتمی اكنون برای آژانس مشخص نیست، عمیقاً نگران هستم» اگرچه صدور قطعنامه علیه ایران در اجلاس اخیر منتفی شد و از قرار معلوم نگاه آمریكا و اروپا- فعلاً و از سر ناچاری - به تعامل با ایران است؛ اما تجربه چهل‌ساله ما ثابت كرده است كه آن‌ها به دنبال ورود به عرصه‌های جدید تنش و التهاب هستند.

ملک پور  بیان داشت: آژانس باید بداند كه صدور هرگونه قطعنامه احتمالی علیه ایران در جلسات آینده‌ی شورای حكام آژانس انرژی اتمی یا تلاش برای ارجاع مسئله هسته‌ای ایران به شورای امنیت می‌تواند به‌كلی روند مذاكرات را مختل نماید و واكنش شدید ایران را در پی داشته باشد


وی افزود: با توجه به آن‌که سایر طرف‌ها به تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای در حوزه رفع تحریم عمل نكردند و سیاست اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یكجانبه آمریكا نیز ادامه دارد، هیچ‌كس نمی‌تواند توقف این فعالیت‌ها را در چارچوب این توافق از ایران طلب كند.

ملک پور اظهار داشت: دولت سیزدهم، تمایلی به باقی ماندن در برجام به هر قیمتی ندارد، بلكه جایگزین‌های دیگری همچون تقویت گرایش به شرق را در سیاست خارجی خود دنبال می‌كند. هم‌چنین با توجه به آن‌که فشار حداكثری علیه ایران شکست‌خورده، تداوم شرایط فعلی چالش چندان زیادی برای ایران ایجاد نخواهد كرد و ایران انقلابی با رویكردها و راهبردهای جدید راه پیشرفت و تعالی را ادامه خواهد داد.

امام‌جمعه فارسان گفت: روز پنج‌شنبه 18 شهریور، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای خبر از حمله هماهنگ نیروهای مختلف این نهاد به محل استقرار و جلسه سران تروریست‌ها در منطقه اقلیم كردستان داد تحركات شیطنت‌آمیز خبیثانه گروه‌های وابسته به‌منظور ناامن‌سازی مرزهای غربی ایران هم‌زمان با تحولات افغانستان در مرز شرقی كشور بخشی از نقشه دشمن برای مشغول سازی ایران است. این اقدام بجا ضرب شستی به گروهك‌های مزبور و حامیان آن‌هاست

وی افزود: هدف دیگر گروهك‌ها تشدید اختلافات بین ایران و عراق و اقلیم كردستان است كه عملیات سپاه به‌نوعی جلوگیری از تحقق این اهداف استكباری است.

وجود بابرکت شهدا براي ملت ما پشتوانه و براي نظام اسلامي مايه اقتدار است

امام جمعه لردگان با گراميداشت هفته دفاع مقدس افزودند: هشت سال جنگ تحميلي الهام بخش نسل‌هاي آينده خواهد بود که ملت ايران در آن دوران در مقابل ابرجنابتکاران ايستادند و از آب، خاک، ناموس و هستي نظام دفاع کردند

حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در نماز جمعه اين هفته ضمن رعايت تقوا الهي گفت: تقوا سپري است براي مسلمانان که از اسلام دفاع کنند و اينکه تسليم غير خدا نشويم، تقوا يکي از الطاف و نعمت هاي پرورگار متعال است که به انسان ارزني شد تا او را کمک کند در عبادت .

امام جمعه لردگان با گراميداشت هفته دفاع مقدس افزودند: هشت سال جنگ تحميلي الهام بخش نسل‌هاي آينده خواهد بود که ملت ايران در آن دوران در مقابل ابرجنابتکاران ايستادند و از آب، خاک، ناموس و هستي نظام دفاع کردند.
رحماني گفت: ما آغاز گر جنگ نبوديم، اگر چه اعتقادي براي مجامع بين المللي نداريم اما همين مجامع بي آبروي سازمان بين الملل اعتراف کردند که صدام متجاوز است و ايران از خودش دفاع کرد .
خطيب جمعه لردگان تصريح کرد: وجود بابرکت شهدا براي ملت ما پشتوانه و براي نظام اسلامي مايه اقتدار است و شهداي ما آگاهانه به ميدان جنگ رفتند .

حجت الاسلام  رحماني اظهار داشت: مسير حرکت در راستاي ارزش هاي شهدا بايد پررهرو باشد و بايد قدردان جانفشاني شهدا باشيم.

وي با اشاره به يکم مهر ماه آغاز سال تحصيلي گفت: ما بايد حس مسئوليت اجتماعي را در حد توان خود تقويت کنيم و با توجه به بازگشايي مدارس، اين احساس را به سمت حمايت از دانش آموزان بي بضاعت متمرکز کنيم.

امام جمعه لردگان در پايان از کارکانان کميته امداد شهرستان لردگان در خصوص سرکشي ها  و کمک هايي از جمله تامين  لوازم التحرير و مايحتاج اوليه دانش آموزان بي بضاعت داشتند تقدير و تشکر نمودند .
 
انتهاي پيام/۱۰۲۰ج




کد مطلب: 48601

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48601/گره-گشایی-مشکلات-انتظار-مردم-دولت-سیزدهم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir