کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز عرضه سیمان چهارمحال و بختیاری در بورس/ فروش محصول در بازار سرمایه از رانت جلوگیری می‌کند

20 شهريور 1400 ساعت 21:30

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سیمان تولید شده در هفته آینده در بورس عرضه می‌شود، هم اینک قیمت سیمان از ۳۷ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده و سیمان شهرکرد با وجود تحمل زیان ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد که با ورود به بورس این مشکل حل می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: در سال‌های اخیر تعدادی از کالاها در بورس کالا مورد خرید و فروش واقع شد، در حال حاضر در حوزه صمت سه کالای فولاد، مواد اولیه پتروشیمی و سیمان در بورس عرضه شدند.

وی افزود: عرضه کالا در بورس باعث ایجاد شفافیت و جلوگیری از رانت می شود و تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت هم بر انجام این عرضه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در عرضه یک کالا در بورس براساس قیمت‌های معاملات آن کالا در روزهای قبل یا قیمت تقاضا کنندگان عمل خرید و فروش انجام می پذیرد.

رستمی عنوان کرد: فولاد، سیمان و مواد اولیه پتروشیمی از سال‌ها قبل جسته و گریخته در بورس عرضه می‌شدند اما از سال گذشته و امسال فروش این سه محصول در بورس جدی تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای عرضه کالا در بورس کالا می‌توان به تسهیل تامین مالی فعالان صنایع، تشکیل یک بازار ملی، رقابتی و شفاف، حذف فساد ناشی از عرضه اختیاری کالا، بی نیازی به برگزاری مزایده و... اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مشکلات عرضه کالا در بورس در سه محصول فولاد، پتروشیمی و سیمان عدم یکنواختی در مقدار عرضه کالا در بورس، رها شدگی نهایی مصرف کننده، دوگانگی عرضه و فاصله میزان عرضه میلگرد نسبت به شمش، الزامی بودن پرداخت مالیات همزمان با تسویه معامله نهایی، گرانی شدید مواد اولیه براساس قیمت گذاری بورس، نوسانات قیمت و متغییر بودن قیمت پایه کالا و... هستند.

رستمی بیان کرد: قیمت سیمان ابتدا به دلیل مشکلات قطعی برق و همچنین رانت و فساد در بازار این کالا دچار تلاطم شد که سود آن به جیب واسطه ها رفت، قیمت سیمان دستوری بود که همین موضوع باعث شد تولیدکننده متحمل زیان فراوان شود تا اینکه اواخر خردادماه بود که عرضه سیمان در بورس کلید خورد.

وی تاکید کرد: سیمان تولید شده در چهارمحال و بختیاری هفته آینده در بورس عرضه می‌شود، هم اینک قیمت سیمان از ۳۷ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده و سیمان شهرکرد با وجود تحمل زیان ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد که با ورود به بورس این مشکل حل می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 48551

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48551/آغاز-عرضه-سیمان-چهارمحال-بختیاری-بورس-فروش-محصول-بازار-سرمایه-رانت-جلوگیری-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir