کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام رحماني گفت:

طايفه گرايي مي تواند ظرفيتي براي حل مشکلات در شهرستان لردگان باشد

19 شهريور 1400 ساعت 14:42

امام جمعه لردگان گفت: هيچ قوم و طايفه اي و هيچ زن و مردي از يکديگر برتر نيستند مگر در تقوا و در انجام کار خير .


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي گفت: گرچه راجع به تقوا بسيار صحبت شده اما تکرار مسائل اخلاقي مفيد و انسان ساز است.
وي اظهار داشت: موضوع تقوا يکي از ضرورت هاي زندگي انسان است.
رحماني افزود: اگر کسي توانست باور کند که در تمام لحظات خدا او را مي بيند و خدا شاهد اعمال و رفتار انسان است باعث مي شود که انسان مراقب خود و آنچه انجام مي دهد باشد.

خطيب جمعه لردگان بيان داشت: خو گرفتن و معتاد شدن و عادت کردن به يک شرايطي جز طبيعت انسان است، اما خدانکند ما به غيبت امام زمان (عج) عادت کنم، اگر اين براي ما عادي شود باعث مي شود تاريکي هاي دوران غيبت را نبينيم ديد.

وي با اشاره به سخن حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) که مي فرمايند: اگر مي خواهيد به مقامات عالي دست پيدا کنيد بايد بر عادت ها غلبه پيدا کنيد گفت: خدانکند که مسلماني در دوران غيب احساس کند و عادت کند به نبودن امام زمان (عج)، در حالي که انسان مسلمان بايد علاقمند به ظهور امام باشند، بايد براي ظهور دعا کرده تا زمينه سازي فردي و زمينه سازي اجتماعي شکل بگيرد.

امام جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته با اشاره به طايفه گرايي در شهرستان لردگان گفت:  مسئله طايفه گرايي و فاميل ها به ذات، امر خوبي است و هيچ کسي آن را مذمت نمي کند، به خصوص در شهري مثل لردگان از طايفه گرايي براي حل مشکلات استفاده مي کنند که از ارزش هاي بالاي قومي است و نشان مي دهد برادران همديگر را رها نمي کنند.

وي در پايان تاکيد داشت: البته طايفه گرايي آنجايي بد مي شود که به دليل حسادت و... تعصباتي شکل بگيرد که موجب جنگ و اختلاف و...  شود. هيچ قوم و طايفه اي و هيچ زن و مردي از يکديگر برتر نيستند مگر در تقوا و در انجام کار خير .

انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 48538

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48538/طايفه-گرايي-مي-تواند-ظرفيتي-براي-حل-مشکلات-شهرستان-لردگان-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir