کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

افراد بالای ۱۸ سال در مناطق سخت گذر چهارمحال و بختیاری واکسینه می شوند

19 شهريور 1400 ساعت 8:38

سید راشد جزایری گفت: افراد بالای ۱۸ سال در جمعیت عشایری و مناطق سخت گذر چهارمحال و بختیاری علیه کرونا واکسینه می‌شوند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به منظور تسریع در روند واکسیناسیون کرونا و پوشش میزان هدف روزانه، مراکز تجمیعی و تعداد شیفت کاری مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در استان به دو شیفت کاری افزایش می یابد.

وی افزود: حداقل یک مرکز با شیفت سوم در شهرستان و در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر کلیه مراکز خدمات جامع سلامت بجز مراکز نمونه گیری کووید ۱۹، نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا برای جمعیت تحت پوشش از روز شنبه مورخ ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ در استان فعال می‌شود و جهت این مراکز شناسه و Gln تعریف شده است.

جزایری اضافه کرد: کلیه مراکزی که عملیات واکسیناسیون کرونا از روز شنبه مورخ ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ در آن مکان شروع می‌شود، آموزش فنی و نحوه ثبت سامانه و صدور کارت در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریورماه توسط شبکه‌ها صورت میگیرد.

وی اظهار داشت: انجام واکسیناسیون در جمعیت عشایری وروستا‌های صعب العبور شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، لردگان، کیار از سن بالای ۱۸ سال باهماهنگی واخذمجوز از مدیریت شبکه وارتقای سلامت استان بلامانع است.

جزایری تصریح کرد: افراد بالای ۱۸ سال در جمعیت عشایری و روستا‌های سخت گذر شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، لردگان و کیار باهماهنگی و اخذ مجوز از مدیریت شبکه و ارتقای سلامت استان علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

وی گفت: تیم‌های سیار با دعوت و فراخوان از بهورزان، مراقبین سلامت کاردان و کارشناسان مبارزه، پرستاران بازنشسته و سازماندهی در تیم‌های سه نفره براساس دستورالعمل وزارتی و مصوبه هیات رئیسه دانشگاه تشکیل می شود.

جزایری بیان کرد: در انجام واکسیناسیون مشاغل پر خطر دارای مجوز کشوری و یا مصوبه ستاد کرونای استان و واکسیناسیون خانواده کادر بهداشت و درمان، طبق فرآیند ابلاغی تسریع می‌شود.

وی ادامه داد: میزان تزریق روزانه بر اساس برنامه هدف کشوری، دو درصد جمعیت هدف تعیین و واکسن مورد نیاز بر اساس پارت سی و یکم برای سه واکسن سینوفارم، آسترازینکا و کوو ایران برکت توزیع شده است.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج


کد مطلب: 48537

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48537/افراد-بالای-۱۸-سال-مناطق-سخت-گذر-چهارمحال-بختیاری-واکسینه-می-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir