کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب:

شکست کرونا توسط دو خواهر۱۰۱ و ۱۱۳ ساله مینابی

11 شهريور 1400 ساعت 19:56

رییسی ماکیانی از شکست کرونا توسط دو خواهر بالای ۱۰۰ سال در میناب خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی هرمز؛دکتر یدالله رئیسی ماکیانی رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت: پس از مراجعه دو خانم مسن ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله مبتلا به کرونا ،این دو بیمار در سرویس دکتر زهرا معلمی متخصص بیماریهای عفونی بستری و با تلاشهای کادر درمان تحت مداوا قرار گرفتند.
دکتر معلمی متخصص بیماریهای عفونی گقت: در ابتدای پذیرش این دو خواهر با توجه به کهولت سن و کاهش سطح اکسیژن خون در شرایط مناسبی نبودند که در بررسی وضعیت یکی از این دو خواهر پس از انجام سی تی اسکن  مشخص شد که ۴۲ درصد درگیری ریه دارد ،همچنین اکسیژن خون بیمار ۸۵ درصد بود و احتمال افت سطح اکسیژن همچنان وجود داشت که پس از بستری و انجام مراقبت های پزشکی و پرستاری و دریافت داروهای مرتبط با کرونا و داروهای تقویتی و مکملهای درمانی شرایط عمومی بیمار رو به بهبودی و امیدوارکننده شد .
وی در ادامه افزود :هر دو خواهر پس از دریافت داروهای تقویتی در کنار داروهای موثر کرونا شرایط بهتری پیدا کرد و بعد از گذشت یک هفته از زمان بستری حال عمومی بیماران خوب ارزیابی شد.
متخصص بیمارایهای عفونی افزود : این ۲ خواهر که هردو اهل محله پاکوه بخش مرکزی میناب بودند با حال عمومی خوب و اکسیژن بالای ۹۶ درصد پس از یک هفته بستری در بخش کووید ۴ از بیمارستان ترخیص شدند.
گفتنی است این بیماران یکی متولد ۱۲۸۷و دیگری متولد ۱۲۹۹ بودند.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 48473

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48473/شکست-کرونا-توسط-دو-خواهر۱۰۱-۱۱۳-ساله-مینابی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir