کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خبر داد

برداشت 15 هزار تن گندم آبی و دیم از گندم‌زارهای شهرستان شهرکرد

13 مرداد 1400 ساعت 11:55

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: با شروع برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع شهرستان شهرکرد، پیش‌بینی می‌شود 15 هزار تن گندم برداشت شود.


فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  در سال زراعی 1400-99 حدود 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان شهرکرد زیر کشت گندم آبی و دیم رفت که به دلیل کاهش بارندگی‌ها، تشدید خشکسالی و همچنین سرمازدگی حدود 24 درصد از مزارع گندم آبی و 60 درصد از مزارع گندم دیم شهرستان دچار خسارت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد  سطح برداشت گندم شهرستان را 5 هزار و 170 هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به متوسط عملکرد گندم آبی شهرستان که چهار تن در هکتار و گندم دیم یک تن در هکتار است، پیش‌بینی می‌شود 15 هزار تن گندم از مزارع شهرستان شهرکرد برداشت شود.

رفیعی گفت: ارقام پیشگام، میهن و حیدری از مهم‌ترین ارقام گندم آبی کشت شده و سرداری و صدرا نیز مهم‌ترین رقم‌های گندم دیم  در شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از بذرهای اصلاح شده و عاری از علف هرز با قابلیت تولید بالا، رعایت تناوب، عمق کاشت و تراکم مناسب بذر، آبیاری به‌موقع، مبارزه به‌موقع با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، تغذیه گیاهی مناسب، استفاده از ادوات کشاورزی مکانیزه ازجمله عوامل تأثیرگذار در افزایش تولید هستند.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48218

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48218/برداشت-15-هزار-تن-گندم-آبی-دیم-گندم-زارهای-شهرستان-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir