کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان شهرکرد خبر داد

ورود به شهرکرد از امروز ممنوع شد

29 تير 1400 ساعت 14:05

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و براساس دستور العمل محدودیت های هوشمند، نیروی انتظامی و پلیس راه شهرستان شهرکرد از تاریخ بیست و نهم تیرماه ۱۴۰۰ نسبت به اجرای ۱۰۰ درصد ممنوعیت ورود پلاک های غیر بومی به شهرستان در دو نقطه ورودی شهرستان پلیس راه فرخ شهر و پل سودجان با همکاری نیرو های بسیج و هلال احمر اقدام نمایند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سی و پنجمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان شهرکرد به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور اعضا ستاد برگزار شد.

در این جلسه رجبی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد آماری از وضعیت شیوع بیماری در شهرستان و تعداد موارد بستری و فوتی ارائه نمود و با اشاره به اینکه آمار مبتلایان با شیب نسبتا تندی در حال افزایش اظهار کرد:  چنانچه نظارت ها و کنترل ها صورت نگیرد احتمال تغییر وضعیت شهرستان از نارنجی به قرمز بسیار زیاد است. 

در ادامه این ستاد عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد تشدید نظارت ها در ایام تعطیلات پیش رو را بسیار مهم دانست و خواستار حضور بسیار جدی مدیران ادارات و دستگاه های متولی خصوصا در مدیریت تجمعات در پارک ها و تفرجگاه ها و اعمال محدودیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان، شدند. 

وی افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو و براساس دستور العمل محدودیت های هوشمند، نیروی انتظامی و پلیس راه شهرستان شهرکرد از تاریخ بیست و نهم تیرماه ۱۴۰۰ نسبت به اجرای ۱۰۰ درصد ممنوعیت ورود پلاک های غیر بومی به شهرستان در دو نقطه ورودی شهرستان پلیس راه فرخ شهر و پل سودجان با همکاری نیرو های بسیج و هلال احمر اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان شهرکرد ادامه داد: بسیج ناحیه مقاومت و جمعیت هلال احمر شهرستان نیرو های خود را به منظور همکاری و همراهی در اعمال محدودیت ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به شهرستان به فرمانده نیروی انتظامی معرفی کنند.

ارژنگ عنوان کرد: در خصوص مدیریت و کنترل تجمعات و مراسمات در آرامستان ها مصوبه جلسه تخصصی شهرداری شهرکرد و دیگر شهرهای شهرستان لازم اجرا است شهرداری شهرکرد نسبت به ارسال مصوبات به شهرداری ها و ادارات مجری مصوبات اقدام نماید.

وی با اشاره به اینکه چاپ آگهی ترحیم ممنوع است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا چهارمحال و بختیاری مسئول نظارت بر برخورد با متخلفین است، خاطرنشان کرد: تیم تخصصی شامل نمایندگان نیروی انتظامی، شهرداری، فرمانداری و مرکز بهداشت با محوریت شهرداری شهرکرد به منظور نظارت بر آرامستان ها و اجرای مصوبات تشکیل و باید گزارش هفتگی بازدیدها به فرمانداری ارسال شود.

فرماندار شهرستان شهرکرد اضافه کرد: در آرامستان ناحیه غرب، شهرداری شهرکرد ضمن برنامه ریزی برای حضور و نظارت، از ظرفیت هیات امنا و گروه های مردمی برای مدیریت و کنترل تجمعات استفاده نماید.

ارژنگ یادآور شد: به منظور کنترل و مدیریت تجمعات در پارک ها و مراکز تفریحی و اعمال ممنوعیت اتراق و برپایی چادر در اماکن شهرداری شهرکرد تا  پایان وقت اداری امروز نسبت به تشکیل و استقرار اکیپ های ویژه با اسامی و مشخصات افراد هر تیم و یونیفرم مشخص برای هر پارک یا مرکز تفریحی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: بخشداران و شهرداران دیگر شهرهای شهرستان موظف به کنترل تجمعات و ممنوعیت اتراق و برپایی چادر در مراکز تفریحی و تفرجگاه ها در سطح شهرستان هستند.

فرماندار شهرستان شهرکرد تاکید کرد: اکیپ های تخصصی شامل نمایندگان ، اتاق اصناف، اداره نظارت بر اماکن عمومی، صنعت معدن و تجارت ،فرمانداری، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت در قالب تیم های مشترک دو تیم در ساعت اداری و سه تیم در ساعات غیر اداری نسبت به نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان اقدام و گزارش اقدامات خصوصا برخوردهای صورت گرفته با متخلفین در پایان چهارشنبه به فرمانداری ارسال شود.

ارژنگ گفت: در چارچوب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت روند بیماری، برگزاری مراسمات فرهنگی و اجتماعی با رعایت شرایط دستورالعمل ها بلامانع است، مرکز بهداشت نسبت به نظارت بر این مراسمات اقدام و در صورت عدم انطباق با دستورالعمل ها و عدم رعایت پروتکل ها گزارش تخلفات به مراجع ذیصلاح ارسال کند.

وی افزود: تمام اتحادیه های صنفی موظف به نظارت و کنترل بر رعایت پروتکل ها در زیر مجموعه صنفی خود هستند، اتاق اصناف در جلسه بعدی گزارشی از اقدامات اتحادیه ها  و نظارت های صورت گرفته را ارائه کند.

فرماندار شهرستان شهرکرد ادامه داد: نامه قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین (ع) در خصوص برگزاری جشن بمناسبت عید غدیر خم مطرح و با برگزاری مراسم در صورت هماهنگی با مرکز بهداشت و تعریف الزامات اجرایی در رعایت پروتکل ها موافقت شد.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 48093

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48093/ورود-شهرکرد-امروز-ممنوع

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir