کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانیبین نیوز گزارش می‌دهد

جاده شهرکرد_شلمزار مرگ و جرح ترانزیت می‌کند/ مطالبه مردم، پایان تراژدی مرگ در این جاده

29 تير 1400 ساعت 8:35

محور شهرکرد به شلمزار از محورهای پُر ترافیک چهارمحال و بختیاری است که روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه از آن تردد می‌کند، اما متأسفانه به دلیل شرایط نامطلوب این محور و مشکلاتی که بر سر راه تعریض آن وجود دارد همه‌روزه شاهد تصادفات مرگبار در آن هستیم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ "حادثه رانندگی در محور شهرکرد به شلمزار دو کشته و دو مصدوم داشت"، "دو مصدوم و یک کشته در تصادف دو سواری پژو و یک کامیون در محور شهرکرد به شلمزار"، "9  کشته و مجروح در تصادف مرگبار در محور شهرکرد-شلمزار"، "سه کشته و مصدوم در تصادف رانندگی در محور شهرکرد به شلمزار" و دیگر تیترهایی که هر چند وقت یکبار تاپ خبرگزاری‌های رسمی و غیررسمی در چهارمحال و بختیاری می‌شود.

محور شهرکرد به شلمزار از محورهای پُر ترافیک چهارمحال و بختیاری است که روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه از آن تردد می‌کند.

اما متأسفانه به دلیل شرایط نامطلوب این محور و مشکلاتی که بر سر راه تعریض آن وجود دارد همه‌روزه شاهد تصادفات مرگبار در آن هستیم.

احداث چهار خطه شهرکرد_ شلمزار می‌تواند کمی از بار این محور ترانزیتی پُر خطر با حجم ترافیک بالا بکاهد اما متأسفانه بر سر راه اجرای این پروژه نیز مشکلات زیادی وجود دارد که باعث شده علی‌رغم آنکه پروژه ملی است و ردیف بودجه کشوری دارد همچنان بلاتکلیف بماند و این مردم باشند که گوشت قربانی این بلاتکلیفی‌ها شوند.

آخرین تصادفی که در محور شهرکرد_شلمزار به وقوع پیوست دختر جوانی که دانشجوی پزشکی بود، را به کام مرگ کشاند که با واکنش‌های فراوانی در چهارمحال و بختیاری مواجه شد.

کم نیستند ازاین‌دست تصادفاتی که در جاده مرگ شهرکرد_شلمزار خانواده‌های زیادی را داغدار می‌کند، مدتی از رسانه‌ها گرفته تا مسؤولان و مردم را به تکاپو می‌اندازد و بعد هم همه چیز فروکش می‌کند تا دوباره یک حادثه دیگر و یک داغ دیگر.

بعد از آخرین حادثه رخ داده که منجر به فوت دو نفر و مصدومیت دو نفر دیگر شد اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اطلاعیه صادر کرد تا توضیحاتی در خصوص آخرین روند اجرایی پروژه دوخطه شهرکرد_شلمزار ارائه کند.



در متن این اطلاعیه آمده است :

قول مساعد برای آزادسازی اراضی مورد مناقشه حومه جاده شهرکرد_شلمزار

نظر به سؤالات مکرر هم استانی‌های عزیز در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه جاده شهرکرد _ شلمزار و با توجه به حادثه تلخ تصادف مرگبار امروز، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های محترم این عزیزان، به آگاهی می‌رساند که عمده دلایل کندی پیشرفت پروژه در محدوده اراضی شمس‌آباد، مشکل تملک اراضی در حریم جاده است.

خوشبختانه پس از پیگیری‌های مکرر، جلسات متعدد در فرمانداری شهرکرد و با ورود دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری، این اداره کل با اکثر کشاورزان محترم روستای شمس‌آباد به توافق رسید و حدود ۸۵ درصد آنان با مراجعه به دفترخانه، رضایت خود را اعلام کردند (حدوداً دو هفته پیش) و این اداره کل در حال تنظیم اسناد پرداخت وجه است که تا هفته آتی در وجه افراد ذینفع پرداخت خواهد شد و از سه‌راهی شمس‌آباد تا حوالی چشمه "وقت و ساعت" به طول ۵ کیلومتر آزاد می‌شود.

این پروژه در دو قطعه ۱۳ کیلومتری در حال اجر است و تاکنون نزدیک ۹۰ میلیارد تومان با دو شرکت توانمند، قرارداد منعقد شده و مشکل اعتباری و افزایش قیمت مصالح نیز، مزید بر علت شده که با پیگیری‌های نماینده حوزه اردل، کیار، فارسان و کوهرنگ در مجلس، استاندار و این اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، مشکل اعتباری هم در حال مرتفع شدن است.

پول کشاورزان شهرکیان، فرخشهر و افراد ذینفع از سه‌راهی خوزستان تا طاقانک، در حال پرداخت است و با توافق اخیر، مشکل ۵ کیلومتر در حوزه روستای شمس‌آباد مرتفع می‌شود و به‌محض پرداخت وجه، عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

با آزادسازی این قسمت، عمده قسمت‌های مسیر آزاد و تملک گردیده و قسمتی از اراضی خراجی باقی‌مانده به طول دو کیلومتر که با همکاری مردم خراجی و شمس‌آباد، این قسمت نیز در محدوده شهرستان کیار آزاد و به‌صورت یکپارچه امکان انجام عملیات اجرایی فراهم شود.

در پایان ضمن تأکید بر رعايت مقررات راهنمایی و رانندگی و جوانب احتیاط، از همکاری ، همراهی و شکیبایی مردم شریف این خطه، رانندگان و استفاده‌کنندگان از این مسیر سپاسگزاریم.

به گزارش جهانبین نیوز؛ با توجه به اظهارات مجموعه راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص ورود دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری در بحث آزادسازی زمین‌های باقی‌مانده محدوده جاده شهرکرد_ شلمزار و رفع مشکلات در این خصوص، با عبدالرضا علی محمدی مصاحبه‌ای صورت گرفت.

نظر دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد با آنچه راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه خود آورده است تفاوت دارد، وی مشکل تعریض جاده شهرکرد_شلمزار را علاوه بر تملک اراضی کشاورزان، عبور لوله گاز و همچنین آرامستان شهر کیان عنوان کرد که باید با جلسات کارشناسی در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شود.



تملک اراضی، آرامستان شهر کیان و عبور خط لوله گاز ازجمله مهم‌ترین چالش‌ها در تعریض جاده شهرکرد_شلمزار

عبدالرضا علی‌محمدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: جلسه‌ای در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به جاده مواصلاتی شهرکرد به شلمزار تشکیل شد.

وی افزود: در مسیر تکمیل این جاده چندین مشکل وجود دارد که از آن جمله می‌توان به عبور لوله گاز که باید از زیر جاده بگذرد و نیازمند بررسی‌های فنی است، تصرف بخشی از اراضی مالکان در منطقه و همچنین آرامستان شهر کیان، اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کمیته‌‌ای به دستور رئیس‌کل دادگستری استان در خصوص بررسی مشکلات جاده مواصلاتی شهرکرد به شلمزار تشکیل شد، در اولین فرصت موانع موجود در راه توسعه و تکمیل این جاده بررسی می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن این محور عریض و موانع خطرآفرین آن رفع شود.

علی‌محمدی به رانندگان توصیه کرد: به‌عنوان اولین و مهم‌ترین اصل در رانندگی سرعت مطمئنه و دقت را مدنظر قرار دهند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ جاده شهرکرد به شلمزار ازجمله محورهای پر خطر و حادثه‌آفرین در چهارمحال و بختیاری است که متأسفانه باعث مرگ یا جرح افراد زیادی شده است.

بخش زیادی از توسعه و تعریض این جاده که یک پروژه ملی است انجام شده اما همچنان به دلیل وجود برخی مشکلات این پروژه به سرانجام نرسیده است.

 به دنبال تصادفات مرگباری که در محور مواصلاتی شهرکرد_شلمزار به وقوع می‌پیوندد نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص حوادث تلخ در این جاده خواهان رفع مشکلات آن شد.


در متن تذکر کتبی قدرت الله حمزه خطاب به وزیر راه و شهرسازی آمده است:

به استحضار می‌رساند محور مواصلاتی شهرکرد_شلمزار_اردل یکی از جاده‌های کریدوری و ترانزیتی استان‌های چهارمحال و بختیاری_خوزستان_ کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان است.

ضمن اینکه وضعیت جاده‌ای و راه‌های درون‌شهری را نیز از لحاظ بار ترافیکی و تردد خودروها کاهش می‌دهد، ولی متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های مکرر و جلسات متعدد با حضرت‌عالی، معاونین، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، معاون اقتصادی، هماهنگی سازمان برنامه و بودجه جناب آقای پورمحمدی، مدیران استانی و نیز حضور بنده در خصوص پیگیری و حل مشکلات پیمانکاران تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است، که این امر درزمینهٔ پیشرفت پروژه مذکور رضایت‌بخش نبوده و بی‌مهری و بی‌توجهی مسؤولان باعث کند شدن پیشرفت پروژه و افزایش تعداد تصادفات، خسارات، جراحت‌ها و مرگ و میر هم‌وطنان و مردم استان چهارمحال و بختیاری و استان‌ها هم‌جوار می‌شود.

لذا از آن مقام عالی خواهشمند است با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع دستور فرمایید به‌صورت ویژه اقدامات لازم در این خصوص معمول و نتیجه ره با دفتر این‌جانب اعلام نمایند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ مطالبه مردم استان چهارمحال و بختیاری است تا هر چه سریع‌تر معضل جاده شهرکرد_شلمزار که به‌نوعی گره کور شده است حل شود تا مردم نفسی راحتی بکشند، اگرچه این یکی از چندین محور مواصلاتی پُر خطر در این استان است که افراد زیادی را به کام مرگ می‌کشاند.



پایان سال 1400 پایان اجرای چهار خطه شهرکرد_شلمزار

درنهایت قدرت الله حمزه نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از بهره‌برداری از محور حادثه‌خیز شهرکرد_ شلمزار تا پایان سال 1400 خبر داد و اظهار کرد: با تکمیل این محور کاهش تصادفات مرگبار را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه چهار پیمانکار در اجرای عملیات احداث پروژه شهرکرد_ شلمزار مشغول به فعالیت هستند؛ افزود: پیگیری‌های لازم برای به نتیجه رسیدن تأمین اعتبار پروژه از مرکز و همچنین استان صورت گرفته است.

حمزه ادامه داد: در بازدید‌هایی که با دیگر مسؤولان استانی از پروژه چهار خطه شهرکرد_شلمزار صورت گرفت مشکلات احصا و برای رفع آنان اقداماتی صورت گرفت.

وی گفت: تعدادی در اجرای روند پروژه اختلال ایجاد کرده بودند و اراضی موردنیاز در حریم این محور مواصلاتی را واگذار نمی‌کردند، لذا مقرر شد مطالبات کشاورزانی که اراضی آن‌ها در حریم این جاده قرار دارد پرداخت شود و با آن دست از افرادی که همچنان بر موضع خود اصرار دارند از طریق دستگاه قضایی برخورد شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ اتمام و بهره‌برداری از چهار خطه شهرکرد_شلمزار دیگر برای مردم این استان به یک رؤیا تبدیل شده است، رؤیایی که دستمایه وعده‌های مسؤولان مختلف دولتی و نمایندگان مجلس است تا هر کدام که بر سرکارند چند صباحی با امروز و فردا مردم را سرگرم کنند اما این جاده به سرانجام نرسد.

اما قسمت ناراحت‌کننده ماجرا آنجا است که این بلاتکلیفی و دست، دست کردن به قیمت جان افراد و شهروندان چهارمحال و بختیاری تمام می‌شود، همان‌طور که این جاده مرگ عزیزان بسیاری را از آن‌ها گرفت و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد.


انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 48086

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48086/جاده-شهرکرد-شلمزار-مرگ-جرح-ترانزیت-می-کند-مطالبه-مردم-پایان-تراژدی-این

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir