کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری

باند حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری منهدم شد

28 تير 1400 ساعت 10:21

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: یک باند حفار غیرمجاز در شهرستان لردگان شناسایی، دستگیر و منهدم شد.


مهرداد جوادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: به‌دنبال کسب خبری مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی شهرستان لردگان به قصد کشف اموال تاریخی و عتیقه‌جات، بلافاصله محل مورد نظر شناسایی شد.

وی افزود: به‌دنبال شناسایی محل با همکاری نیروی انتظامی شهرستان لردگان، چهار حفار غیرمجاز در یک عملیات غافلگیرانه حین حفاری دستگیر و از آنان تعدادی ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ، گاری، کمپرسور و موتور برق کشف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سپری شدن مراجل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک اردوگاه گردشگری از سوی بخش خصوصی صادر شد.

وی تأکید کرد: برای راه‌اندازی این اردوگاه گردشگری 18 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با بهره‌برداری از این اردوگاه گردشگری در شهرستان شهرکرد زمینه اشتغال مستقیم برای شش نفر فراهم خواهد شد.

جوادی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و كارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان "بهشت بوم‌گردی ایران" معروف شده است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48083

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48083/باند-حفار-غیرمجاز-چهارمحال-بختیاری-منهدم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir