کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز تزریق واکسن کو ایران برکت از امروز در چهارمحال و بختیاری

27 تير 1400 ساعت 11:55

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: 3 هزار و 850 دُز واکسن برکت به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده است که امروز بعدازظهر فرایند تزریق این واکسن‌ها رسماً انجام می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا این استان؛ اظهار کرد: 120 مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی واکسیناسیون در این استان به جهت تسریع روند واکسینه گروه‌های هدف ایجاد شده است.

وی افزود: پیش‌ازاین هشت مرکز تجمعی واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده بود، در حال حاضر چهار مرکز دیگر اضافه شده و پیش‌بینی شده است دو مرکز دیگر نیز به این مراکز اضافه شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون 104 هزار و 87 دُز واکسن کرونا وارد این استان شده است که از این میزان 90 هزار و 532 دُز تزریق شده است، صبح امروز نیز 12 هزار دُز واکسن وارد استان شد.

جزایری عنوان کرد: 3 هزار و 850 دُز واکسن برکت به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده است که امروز بعدازظهر فرایند تزریق این واکسن‌ها رسماً انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم واکسیناسیون که مربوط به سالمندان بالای 80 سال بود، 76.6 درصد سالمندان دُز اول و 61.4 درصد دُز دوم واکسن خود را دریافت کردند، خاطرنشان کرد: همچنین در گروه سنی 75 تا 79 سال نیز 78.2 درصد دُز اول و 74 درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در رده سنی 70 تا 74 سال در این استان 71 درصد دُز اول و 40 درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که تزریق واکسن به این گروه سنی همچنان ادامه دارد.

جزایری یادآور شد: به 44.2 درصد سنین 65 تا 69 سال دُز اول واکسن کرونا تزریق شده است و این فرایند همچنان ادامه دارد، لازم به ذکر است نوبت تزریق دُز دوم این گروه سنی هنوز فرانرسیده است.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون سنین 60 سال به بالا از روزهای گذشته آغاز شده است و 18.6 درصد نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: از هفته گذشته روند واکسیناسیون در این استان سرعت گرفته است و از روزانه تزریق 2 هزار و 500 دُز به 3 هزار و 600 دُز رسیده است، این به دلیل ورود واکسن و همچنین افزایش مراکز تزریق در استان است.

جزایری بیان کرد: یکی از معضلاتی که با آن مواجه بودیم افرادی بودند که برای کار به کشور کویت سفر می‌کردند که با تصمیم قرارگاه واکسیناسیون 294 تن از این افراد دُز اول واکسن خود را دریافت کردند و پیش‌بینی می‌شود این افراد برای دریافت دُز دوم واکسن 100 نفر بیشتر باشند.

وی افزود: دلیل افزایش ایرانی‌های مقیم کویت برای دریافت دُز دوم واکسن کرونا، این است که تعدادی از آن‌ها برای تزریق واکسن به کشور ارمنستان سفر کرده بودند و دُز اول واکسن را در این کشور دریافت کردند که به دلیل شرایط سخت‌گیرانه این کشور برای اقامت 10 روزه در هتل‌ها و مراکز اقامتی، این افراد ترجیح دادند که دُز دوم را در استان تزریق کنند.

انتهای پیام/1031ج
 
 


کد مطلب: 48071

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48071/آغاز-تزریق-واکسن-کو-ایران-برکت-امروز-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir