کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی چه چیزی را تحویل دولت سیزدهم‌ میدهد؟

26 تير 1400 ساعت 8:25

در شش برنامه های توسعه گذشته که البته بخشی از پنجمین دوره و ششمین دوره ی پنج ساله ی توسعه در دولت روحانی واقع شد چه اتفاقی افتاد؟


به گزارش جهانبین نیوز؛ دولت روحانی برای اجرای برنانه های توسعه نه برنامه ریزی صحیح داشت نه کنترل و نه اجرا ، همه چیز با برجام و مذاکره گره خورد.

متوسط دستیابی به اهداف کل برنامه ها در شش دوره ی گذشته کمتر از ۳۵ درصد بود و در دولتهای ۱۱ و ۱۲ به مراتب پایینتر...

چشم انداز رشد اقتصادی ۸درصد از سال ۹۲ و ۹۳ با حدود ۳ درصد و ۹۴ حدود صفر  و در سال ۹۵ کمی بیش از ۸ درصد و ۹۶ حدود ۴ درصد و از سال ۹۷ تا ۹۹ منفی و در سال ۱۴۰۰ کمی مثبت با یک اشفتگی و عدم تبعیت از یک مدل مشخص اقتصاد کشور را با بحران روبرو کرد.

رشد تجارت خارجی با چشم انداز ۲۱/۷ درصد در برنامه ششم‌توسعه  در سال ۹۵ منفی ۹درصد و ۹۶ با ۱۱/۲ درصد و درسالهای ۹۷ و ۹۸ از منفی سه دهم درصد تا منفی دو و نه دهم درصد با یک اشفتگی محض روبروست.

درامدهای مالیاتی به علت تورم بسیار بالا درشت نشان داده میشود اما میزان تحقق ان در سال ۹۹ با چشم انداز بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان ، کمتر از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان محقق گردیده شده است.

نرخ رشد سرمایه گذاری بعنوان یک گزاره تاثیر گذار با چشم انداز ۲۱ درصد مثبت که از سال ۶۸ تا ۹۱ با یک شیب مثبت ۶/۲ درصد مثبت همراه بود از سال ۹۱ تا ۹۸ با شیب منفی ۶/۸ درصد نزول کرد .در واقع برنامه های شش گانه توسعه و ایضا برنامه ششم توسعه در هیچ یک از سطوح راهبردی (چشم انداز یا بلند مدت )،
تاکتیکی (میان‌مدت) و عملیاتی (کوتاه مدت) با یک شکست تمام عیار روبرو شده است و البته دلایل مشخصی دارد که در این مجال نمیگنجد.

اما انچه روحانی به دولت سیزدهم تحویل میدهد مشتی دروغ و وعده های محقق نشده با یک سطح توقع بسیار بالا در سطوح مختلف عوام و خواص و البته اقتصادی ویران شده و کرونای افسار گسیخته با سطح واکسیناسیون پایین و ایستگاه فاجعه بار برجام در وین...

نشان به آن‌نشان که مسعود نیلی در حضور ابراهیم رئیسی یک هشدار تلخ میدهد:  اقتصاد ایران در آستانه وقوع یک شرایط تورمی شدید غیرقابل کنترل است!

از آنسوی فرشاد مومنی، (اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه) نیز میگوید: ۸۹ درصد فقرای ایران شاغل و بازنشسته هستند. برخی با اینکه کار می‌کنند و شاغلند اما فقیرند و از هزینه های زندگی شان بر نمی آیند، از این مشاغل به عنوان شغل انگلی یاد می‌شود.

اما به دروغهای این چند روز روحانی نگاه کنید...

دروغهایی که مردم را خسته کرده است و تنها با رفتن روحانی در ۱۸ روز دیگر پایان خواهد  یافت...
‏۱-وقتی تیم ملی ما در مذاکرات پیروز می‌شود و۳ گل می‌زند، چرا سختمان است که دست بزنیم؟  چرا سختمان است در برابر بازیگران قوی صحنه بین‌المللی تعظیم کنیم؟
۲-‏  ما سفره احیای برجام‌ را برای دولت بعدی آماده کردیم !
۳-چرا وقتی تیم ملی ما در مذاکرات پیروز می شود چرا برایمان سخت است کف بزنیم و تعظیم کنیم؟ این جناح و آن جناح ندارد !
۴- اگر اصل ۶۰ لطمه نمی خورد‌که در آذرماه لطمه خورد، و اگر ۱۱ آذر لطمه نمی خوردیم در اسفند ماه برجام تکمیل شده بود و مردم عید و فروردین دیگری می دیدند.ما سفره احیای برجام‌ را برای دولت بعدی آماده کردیم!
۵- هر آنچه از مذاکره خواستیم به آن برسیم رسیدیم !
۶- در سال ۹۵ و ۹۶ هم سانتریفیوژ چرخید هم زندگی مردم !
۷- تورم تک رقمی طی ۳ سال در تاریخ ایران بی سابقه است!
 ۸- ریشه مقاومت در جنگ اقتصادی، توافق سال ۹۴ بود !
 ۹- تمام گشایش های اخیر در سایه مذاکره محقق شد، هر کس هر چیز دیگر بگوید دروغ می گوید!
می گویند طرف مقابل مذاکره را می شکند؛ خوب پیمان پیامبر را هم می شکستند.

حال قضاوت با مردم فهیم مردم ایران زمین...

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 48059

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48059/روحانی-چیزی-تحویل-دولت-سیزدهم-میدهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir