کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

کشت گلخانه‌ای راهکاری مدرن برای مقابله با معضلاتی همچون گرما و سرمای هوا و کم‌آبی

21 تير 1400 ساعت 9:45

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌عنوان یکی از راهکارهای مدرن مقابله با سرما، گرما و کم‌آبی می‌توان احداث گلخانه‌ها اشاره کرد.


عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به ‌ضرورت کشت‌های گلخانه‌ای در این استان اظهار کرد: به‌عنوان یکی از راهکارهای مدرن مقابله با سرما، گرما و کم‌آبی می‌توان احداث گلخانه‌ها اشاره کرد.

وی افزود: گلخانه‌ها بهترین گزینه برای کشت و تولید میوه و سبزیجات در مناطق با شرایط آب و هوایی ویژه ذکر شده در بالا هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کشت‌های گلخانه‌ای چه به لحاظ تولید گل و گیاهان زینتی و چه تولید سبزی و صیفی خارج از فصل یکی از سودآورترین بخش‌های کشاورزی بوده چراکه نیاز بازار به محصولات تولیدی به این روش روزافزون و بالا است.

ابراهیمی عنوان کرد: کشاورزی در گلخانه‌ها نسبت به کشاورزی در فضای آزاد و در زمین‌های کشاورزی به‌مراتب راحت‌تر و آسان‌تر است، همچنین زمان به ثمر نشستن و برداشت محصول در یک فضای گلخانه‌ای نسبت به محصول کشت شده در کشاورزی سنتی، کوتاه‌تر است به همین دلیل است که سود کشت گلخانه‌ای گاهی ده‌های برابر کشاورزی معمولی است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش کمی و کیفی و تولید چند بار محصول در سال، کاهش مصرف آب و عناصر غذایی، امکان تولید محصول با توجه به شرایط و نیاز بازار، محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای هم‌زمان با صرفه‌جویی در مصرف آب تا ۹۰ درصد، افزایش عملکرد در واحد سطح بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از فضای باز بالا از دیگر مزایای کشاورزی گلخانه‌ای هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به مزایای ذکر شده برای کشت گلخانه‌ای و همچنین شرایط خشکسالی که مدت‌ها است استان با آن مواجه شده است، لذا پیش بینی شده است تا کشت‌های گلخانه‌ای را بیش از پیش در این استان گسترش دهیم.

ابراهیمی بیان کرد: هم‌اینک سه پرونده کشت گلخانه‌ای به وسعت ۲۵ هکتار در شهرستان شهرکرد مورد بحث، بررسی و رفع اشکال و ایراد قرار گرفت و درنهایت راه‌اندازی این گلخانه‌ها به تصویب نهایی رسید.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48032

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48032/کشت-گلخانه-ای-راهکاری-مدرن-مقابله-معضلاتی-همچون-گرما-سرمای-هوا-کم-آبی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir