کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید منتخبین شورای دوره ششم شهرکرد بر تعامل با شهرداری؛ درخواست شهرداری برای تفویض بخشی از اختیارات توسط شورای ششم

13 تير 1400 ساعت 12:25

در جلسه شورای معاونین، مدیران و روسای سازمان‌های ۹ گانه شهرداری با اعضای شورای پنجم و ششم شهرکرد، منتخبین شورای ششم بر تعامل با شهرداری در راستای رفع مشکلات شهر و توسعه همه‌جانبه آن تاکید کردند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ بهادر عبدالغنی در این جلسه اظهارداشت: شورای دوره پنجم و شهرداری شهرکرد در فضای خوب و تعامل سازنده اقدامات ارزنده‌ای را در شهر انجام دادند که می‌طلبد این مسیر و روند در شورای ششم هم ادامه یابد تا شاهد توسعه همه‌جانبه شهر باشیم.

وی افزود: هدف مجموعه مدیریت شهری توسعه، عدالت، پیشرفت، عمران و آبادانی شهر است تا بتواند رضایت شهروندان را با ارائه خدمات بهتر و مطلوب جلب نماید.

شهردار شهرکرد با اشاره به حضور نیروهای انسانی شهرداری در پست‌های مربوطه بیان کرد: در این مدت تلاش‌ شد تا نیروهای شهرداری در پست‌های سازمانی خود مشغول به خدمت شوند و در صورت کمبود نیرو در چارچوب قانون و از طریق شرکت‌ها نیروهای مناسب به‌کار گرفته می‌شود.

عبدالغنی با اشاره به ارائه خدمت در حوزه خدمات شهری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رضایت از شرکت قبلی حاصل نشده بود و باتوجه به عدم استقبال از برگزاری مناقصه، شهرداری جهت ارائه خدمات به شهروندان با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات اقدام کرد و آمادگی داریم در صورت صلاح‌دید شورای ششم و عدم استقبال دوباره از مناقصه ادامه کار خدمات شهری توسط شهردار انجام شود.

وی گفت: در بحث عمران و بازآفرینی، طرح‌هایی در ناحیه غرب داریم اما باتوجه به اینکه راه و شهرسازی نسبت به تخصیص اعتبار ملی اهتمام ندارد، متاسفانه طرح‌ها بر روی زمین مانده است.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: پرداخت بدهی بانک شهر، پیگیری جهت اخذ اوراق صکوک برای نوسازی ناوگان حمل و نقل، اجرای سامانه‌های الکترونیکی جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، پیگیری مطالعات طرح پساپ، اجرای پروژه‌های عمرانی، پیگیری‌ اراضی صنایع حوضچه‌ای و... ازجمله اقدامات شهرداری شهرکرد طی یک سال گذشته بود است.

عبدالغنی ادامه داد: با توجه به اینکه بودجه امسال ۴۱۰ میلیارد تومان می‌باشد در تلاش هستیم تا بتوانیم کدهای درآمدی را محقق کنیم اما وجود ویروس کرونا همچنان بر کاهش درآمدهای شهرداری سایه اندازی کرده است.

فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: شورای ششم در ابتدای کار خود باید بررسی کند که شهرداری در کجا قرار دارد، به کجا باید برسد و چه برنامه‌ها و اهدافی را باید دنبال کند تا بتواند براساس یک برنامه‌ریزی صحیح، مسائل و مشکلات را بررسی و رفع کند.

وی افزود: شورای پنجم با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه بود، اما اقداماتی را انجام داد و بسترهایی فراهم شد تا در جهت رفع مشکلات، شورای دوره ششم از این بسترها بهره‌مند شود.

رئیسی با بیان اینکه شهرداری باید قانونمند عمل کند، ادامه داد: رضایت‌مندی مردم از خدمات مجموعه مدیریت شهری امری ضروری است و شفاف‌سازی را شورای دوره ششم باید در دستور کار قرار دهد، چرا که هیچ چیز پنهانی در مجموعه مدیریت شهری وجود ندارد و مردم باید تمامی موضوعات حتی نحوه بکارگیری نیرو، اجرای پروژه و انتخاب پیمانکار برای اجرای پروژه‌‌ها را بدانند.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در شورای دوره پنجم سعی بر آن بوده که برای رضای خداوند و رضایت شهروندان تلاش کنم و درگیر مسائل شخصی و پیگیری آن نشوم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات شهر باید در دوره ششم همچنان پیگیری شود، افزود: بحث ممیزی در بودجه امسال یک کد درآمدی مهم بوده که تاکنون محقق نشده است و باید این مهم پیگیری و تحقق یابد‌.

شریفی ادامه داد: ایجاد پارکینگ در خیابان کاشانی، جاده سلامت و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در سطح شهر باید طبق اولویت انجام شود.

علیرضا توکلی عضو شورای اسلامی دوره پنجم شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به بودجه شهرداری شهرکرد بیان کرد: شهرکرد دارای ۵ هزار هکتار مساحت، ۲۲۰ هزار جمعیت و بودجه امسال ۴۱۰ میلیارد تومان می‌باشد که سرانه بودجه برای هر نفر یک میلیون و ۸۶۴ هزار تومان و سرانه زیربنایی ۲۲۷ مترمربع است، در حالی که محدوده استان همجوار ۲۰ هزار و۴۰۰ هکتار و با جمعیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری و بودجه ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومانی می‌باشد که سرانه بودجه برای هر نفر ۳ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان و سرانه زیربنایی ۸۵ مترمربع است.

وی گفت: وقتی مردم در استان همجوار حضور پیدا می‌کنند و خدمات را مقایسه می‌کنند احساس می‌کنند که تفاوت بالایی وجود دارد، در صورتی که استان اصفهان ۶ درصد تولیدات ناخالصی را به خود اختصاص داده و استان چهارمحال‌و‌بختیاری کمتر از یک درصد است.

توکلی خاطرنشان کرد: خلق درآمد و مولدسازی درآمد و دارایی‌ها و  ایجاد درآمد پایدار باید در دستور کار قرار گیرد و ببینیم سهم شهرداری از درآمدهای حاصل از تخلفات کمیسیون ماده صد چقدر است.

محمدرضا بیاتی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در شورای گذشته و حتی ادوار گذشته همه در راستای توسعه شهر تلاش کردند اما اشتباهاتی هم انجام شد که شاید سرنوشت‌ساز هم بوده که امیدواریم این اشتباهات در دوره‌های بعدی تکرار نشود.

وی با بیان اینکه اگر برنامه‌ریزی نباشد نتیجه اقدامات هم مشخص نمی‌شود، افزود: ما باید برنامه‌محور باشیم تا دچار روزمرگی نشویم و شفاف‌سازی توام با عدالت را سرلوحه کار قرار دهیم چراکه هدف ما رضایت‌مندی مردم است.

بیاتی با بیان اینکه ملاک رضایت از شهرداری، رضایت مردم است، ادامه داد: بخشی از کارها باید به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری به صورت BOT واگذار شود چراکه امروز شهرداری توان پاسخگویی به نیازهای مردم را ندارد.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: تعیین تکلیف برج دوقلو، اجرای طرح ممیزی، رسیدگی به مشکلات ناحیه غرب، منظریه، میرآباد غربی و جنوب شهر، سفیر امید و... بخشی از مشکلات شهری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

بیاتی با بیان اینکه برای ایجاد درآمد پایدار باید تلاش مضاعف شود، گفت: از ساخت و سازهای خلاف، شهرداری بهره‌ای نمی‌برد و تنها سرانه و  شاخص‌ها را مخدوش می‌کند.

وی تصریح کرد: هدایت آب‌های سطحی، ساماندهی پسماهد، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری صدور پروانه ساختمانی و هوشمندسازی خدمات ازجمله برنامه‌هایی است که باید در دستور کار شهرداری و شورای ششم قرار گیرد.

بیاتی افزود: تعطیلی شهرداری ناحیه غرب موجب نارضایتی مردم و عدم وجود اختیارات کافی در مناطق و نواحی مشکل‌زا شده است.

داوود نجفی نیز در ادامه جلسه گفت: شورای پنجم هرچند با فراز و نشیب‌هایی مواجه بود اما کارهای ارزشمندی را هم انجام داد که جای تقدیر دارد.

وی افزود: هدف شورای ششم عمران و آبادانی شهر و خدمت به مردم است که لازمه آن تعامل شورا و شهرداری می‌باشد و در جلسات با سازمان‌ها و معاونت‌ها مشکلات بررسی و برای رسیدن به اهداف بیش از پیش تلاش می‌شود.

فاطمه بیگی نیز در ادامه جلسه با اشاره به شرایط سخت شهرداری در مباحث بودجه و درآمد بیان کرد: کرونا عامل اثرگذاری بر عدم تحقق درآمدهای شهرداری است که کار را بسیار سخت کرده است، اما نقطه قوت شهرداری تسویه حساب با بانک شهر و بازگرداندن زمین موسوم به دروازه فارسان بود که کار بزرگی انجام شد.

بیگی با بیان اینکه مطالبات و خواسته‌های مردم از مجموعه مدیریت شهری زیاد است، گفت:  امیدوار هستم همکاران مجموعه مدیریت شهری خسته نشوند و برای پاسخگویی به مطالبات مردمی و تحقق کامل درآمدها تلاش‌ کنیم.

وی بیان کرد: شورای شهر نباید دچار روزمرگی شود اما شهرداری هم نباید دائما پاسخگوی نامه‌ها و مکاتبات شورا باشد، بنابراین لازم است شورا اختیاراتی را به شهرداری بدهد تا کارها و فعالیت‌هایی را در حیطه کاری خود انجام دهد.

ماشاءالله ایزدی نیز در پایان جلسه بیان کرد: شهرداری ویترین شهر است و اگر کسی بخواهد شهر را قضاوت کند در ابتدا عملکرد شهرداری را ارزیابی می‌کند بنابراین باید بر خواسته‌های مردم تسلط داشته و پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از عدم پاسخگویی سریع درخصوص استعلامات گفت: اگر اعتماد عمومی را از دست بدهیم دیگر کار کردن نتیجه‌ای ندارد.

ایزدی تصریح کرد: بحث درآمد پایدار با جدیت باید پیگیری شود چراکه هدف ما  حفظ منافع شهر است و از ظرفیت نخبگان شهری و استانی در این حوزه باید بهره‌مند شویم.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: در شهرکرد مطالبه‌گری داریم اما مشارکت مردمی هم در پیشرفت شهر پایین است که این امر نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است.

ایزدی با اشاره به مشکلات شهری خاطرنشان کرد: زیباسازی شهر، گره‌های کور ترافیکی، پارکینگ، مبلمان شهری،  مسائل شهرسازی، مشکلات ناحیه غرب به ویژه محله ۳۲ و منظریه ازجمله مشکلات عمده شهرکرد می‌باشند.

وی با بیان اینکه چابک‌سازی شهرداری برای خدمت به مردم یک اصل است، ادامه داد: باید راه برای سواستفادهٔ برخی‌ها بسته شود و اگر پیمانکار در موعد مقرر پروژه را تحویل نداد باید خسارت پرداخت کند.

ایزدی با بیان اینکه گرانی در شهر وجود دارد، گفت: باید در بازار میوه و ترباره و جمعه بازار خودرو یک بحث رقابتی ایجاد شود تا قیمت‌ها مقداری کاهش پیدا کند.

یوسف صادقی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود تمام مشکلات شورای دوره پنجم تلاش و بستر را برای اجرای پروژه‌ها  فراهم کرده که در صورت بودجه کافی و مناسب این پروژه‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

صادقی با بیان اینکه ما در شورای دوره ششم میراث‌دار بزرگانی چون اعضای کنونی شورای پنجم هستیم، گفت: امیدوار هستیم با تعامل، همدلی و انسجام در شورای ششم موفق باشیم.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به مشکلات بودجه شهرداری خاطرنشان کرد: حداقل ۸۰۰ نیروی انسانی در شهرداری شهرکرد مشغول هستند که به ازای هر ۲۵۰ نفر یک نیرو در شهرداری فعالیت می‌کند که ۲۵درصد بودجه مصوب امسال صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود و اگر بودجه به‌صورت ۱۰۰ درصد محقق نشود تا ۸۰ درصد آن غیرهدفمند صرف می‌شود.

وی گفت: موارد زیان‌ده در شهرداری باید آسیب‌شناسی و بررسی شود و تلاش شود تا شورا دچار روزمرگی نشود و شهرداری مسائلی را که می‌تواند رفع کند به شورا ارجاع ندهد چراکه اگر اینگونه باشد به مسائل کلان نمی‌رسیم.

فرشاد چراغ‌پور نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در شورای ششم باید تقوا، عمل صالح و گفتمان انقلابی را سرلوحه کار قرار دهیم و با توجه به اینکه هدفمان خدمت به مردم است از ظرفیت نیروهای نخبه در شهرداری و تجربه اعضای شورای پنجم نیز می‌توان استفاده کرد.

چراغ‌پور با بیان اینکه نباید در شورای ششم وارد حواشی شویم، گفت: مردم برای انقلاب زحمت‌ کشیده‌اند و از مدیران و نیروهایی که هدفشان خدمت به مردم و توسعه شهر است، باید حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه کدهای درآمدی باید فعال شود، افزود: درآمدزایی و درآمد پایدار باید برای شهرداری ایجاد تا در آینده نزدیک شاهد توسعه شهر باشیم.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 47967

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47967/تاکید-منتخبین-شورای-دوره-ششم-شهرکرد-تعامل-شهرداری-درخواست-تفویض-بخشی-اختیارات-توسط

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir