کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان

نفس تازه‌اي در اداره جهادي کشور در جامعه ما دميده مي شود

4 تير 1400 ساعت 14:50

امام‌جمعه فارسان گفت: انتخابات 28 خرداد 1400 شروعي دوباره براي جبهه انقلاب است و از اين موقف تاريخي، تازه کار جبهه انقلاب شروع مي‌شود و بايد نفس تازه‌اي در اداره جهادي کشور در جامعه ما دميده گردد.


به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خداي تعالي را شاکريم که ملت شريف ايران بخصوص مردم ولايت مدار شهرستانمان را محروم از عنايات خود نگرداند و توفيق داد که در اولين انتخابات رياست جمهوري در گام دوم انقلاب حماسه‌اي ديگر بيافرينند و بر عزت و اقتدار نظام بيفزايند و گام محکمي در مسير برقراري عدالت و تداوم استقلال کشور بردارند. از همه عزيزاني که در بهتر برگزاري انتخابات تلاش بي‌وقفه کردند تشکر و قدرداني مي‌نمايم.
 
 
وي افزود: رهبر انقلاب به مناسبت حضور حماسي مردم در انتخابات ۱۴۰۰، پيامي شکرانه و شادباشي صادر کردند که با توجه به فحوا و محتواي پيام مي‌توان گفت اين پيام با رويکردي واقع‌بينانه و توجه به تهديدهاي چهارگانه، داراي نگاه روبه‌جلو، اميدوارانه و فرصت محور است. اين نگاه فرصت محور به‌خوبي از بيان ويژگي‌هاي ملت ايران، توصيف انتخابات و توصيه‌هاي محوري استنباط مي‌شود. توصيه محوري اول؛ قدرداني فرصت خدمتگزاري به کشور توصيه محوري دوم؛ مدنظر داشتن انگيزه‌هاي خدائي براي منتخبين تحقق اين توصيه داراي دو مؤلفه اصلي «اميد» و «کار جهادي» است.
 
وي تصريح کرد: با اين توصيف بايد گفت، انتخابات 28 خرداد 1400 شروعي دوباره براي جبهه انقلاب است و از اين موقف تاريخي، تازه‌کار جبهه انقلاب شروع مي‌شود و بايد نفس تازه‌اي در اداره جهادي کشور در جامعه ما دميده گردد.
 
وي به هفته قوه قضاييه اشاره داشت و ضمن تبريک اين هفته بيان داشت: اکنون و با رفتن قريب‌الوقوع آيت‌الله رئيسي به قوه مجريه سؤالي که مدت‌ها است در اذهان شکل‌گرفته است بيشتر مطرح مي‌شود و آن اين‌که؛ يک- پس از ورود آيت‌الله رئيسي به‌پاستور، تکليف قوه قضائيه چه مي‌شود و آيا روند پرقدرت مبارزه با فساد ادامه خواهد يافت؟ و آيا بهتر نبود ايشان در همين قوه مي‌ماندند و کار جهادي و اميدبخش خود را ادامه مي‌دادند؟
 
وي اظهار داشت: پاسخ اين است که؛ قوه قضائيه، ايستگاه پاياني مبارزه با فساد محسوب مي‌شود درحالي‌که قوه مجريه، خط مقدم برخورد با مفسدان است چراکه تاروپود انواع و اقسام جرائم در دستگاه‌هاي اجرايي شکل مي‌گيرد. در طول ساليان گذشته، فارغ از اين‌که چه جريان و طيفي در رأس قوه مجريه بوده، ضعف‌هاي بنيادي در مديريت اداري چنان به‌هم‌ريخته بود که در غفلت يا غياب مسئولان دولتي، غارتگران بيت‌المال با استفاده از خلل سازماني توانستند هزاران ميليارد تومان را تاراج کنند و به غارت ببرند. به عبارت گوياتر، چنانچه در تصميم‌گيري‌ها، سياست‌گذاري‌ها و مديريت‌هاي اداري، همه‌چيز شفاف باشد، ديگر نوبت به قوه قضائيه نمي‌رسد. دستگاه قضا امروز گرفتار کم‌کاري‌ها و بي‌توجهي‌هاي خسارت‌باري است که در ساير نهادها و دستگاه‌ها معمول شده و کار را به‌جايي رسانده که انبوه پرونده‌هاي مرتبط با فساد در آن متراکم شده است.
 
وي در ادامه گفت: انشا الله با انتصاب رئيس جديد قوه قضاييه که احتمالاً ظرف ده روز آينده انجام خواهد شد. شاهد هم‌افزايي اين دو قوه در مبارزه با فساد خواهيم بود به‌ويژه اين‌که مجلس انقلابي نيز در اين راستا آماده ريل‌گذاري‌هاي مناسب براي پيشگيري از فساد و مقابله با آن است. ياد سيد شهيد انقلاب اسلامي آيت‌الله شهيد بهشتي و ۷۲ نفر از ياران شهيدش در حزب جمهوري اسلامي را گرامي مي‌داريم و ضمن تقدير از مجاهدت‌هاي راهگشاي آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي در اين قوه براي رئيس جديد قوه قضاييه آرزوي توفيق و تداوم اين راه نوراني را خواستاريم.

انتهاي پيام/590پ
 
 


کد مطلب: 47896

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47896/نفس-تازه-اي-اداره-جهادي-کشور-جامعه-دميده-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir