کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد؛

نظام اسلامی در یک موقعیت مدیریتی مناسب قرار گرفته است /مطالبات جهت دار داشته باشیم

1 تير 1400 ساعت 13:20

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت:تواصی به حق و تواصی به صبر یعنی حق محور کردن بر حق استوار داشتن جامعه که این یک وظیفه عمومی است.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت السلام محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در حاشیه این مراسم ضمن تبریک میلاد سراسر نور و برکت حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) بیان کرد:خداوند متعال از هر انسان انتظار دارد در هر جایی که است با هر شغلی و در هر موقعیت و شرایطی، آنچه که وظیفه دینی اش است در جامعه انجام دهد،علاوه بر وظایف اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و انواع وظایف که انسان دارد و معمولا هر شخصی در عرصه ای فعال است ،در عرصه دین همگی باید فعال باشند.

وی ابراز کرد:در عرصه ترویج توحید و شرک زدایی از جامعه ، تقویت ایمان و باور جامعه و ترویج معارف قرآن و اهل بیت همه انسان ها باید سبک زندگی خود را با امهات دین تنظیم کنند و زندگی را بر اساس آن شکل دهند،انسانی که در این عرصه بی تفاوت باشد قطعا نقش دینی خودش را انجام نداده است.

نکونام با اشاره به آیه  ﴿وَالْعَصْرِ * إِنَّ الإِنْسانَ لَفِی خُسْرٍ * إِلاَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴾ عنوان کرد: تواصی به حق و تواصی به صبر یعنی حق محور کردن بر حق استوار داشتن جامعه که این یک وظیفه عمومی است.

وی اشاره کرد:این وظیفه عمومی است و اختصاص به انبیا،ائمه،روحانیت،دستگاه های فرهنگی تنها ندارد و در حقیقت یک وظیفه همگانی است که باید همه تواصی داشته باشند،این تواصی می تواند به اشکال مختلفی بوجود آید، کسی میتواند حامی باشد و پشتیبان باشد،شخصی می تواند با عملش،خلاقیتش ،تولیدش و کسی می تواند با کسبش توحید را مروج باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود:اگر ما با این نگاه و باور کار هایمان را شکل دادیم آن موقع جامعه هم معنای دیگری و اثر کار هم تاثیر بیشتری پیدا می کند.

وی با شاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد:بین اجل و عمل دو نگاه متفاوت وجود دارد،نگاه به اجل نگاه به مرگ و پایان کار ،نگاه به معاد و پاسخگویی است،اما نگاه به عامال رسیدن به مقصد در سایه کارمان است،وقتی نوع تفکر ولایت اللهی و باور مندی به معاد ،قیامت،کتاب و دین  و وحی شد ،عمل ها پشت سر این قرار می گیرد و زندگی شخص تامین خواهد شد.

نکونام افزود:اگر کسی نوع تفکرش آرزو محوری و گذران زندگی دنیایی باشد،در اینجا ولایت شیطان حاکم می شود که در اینصورت شقاوت بر جامعه حاکم خواهد شد،در نهایت نوع نگاه به نگاه آلوده محوری تغییر کرده و طبعا نگاه باور مندی پشت سر قرار می گیرد.

وی در این جلسه تصریح کرد:باید تلاش کرد در هرجایی و هر موقعیتی و نگاهمان مشخص باشد که با چه نوع نگاهی تلاش می کنیم،در انتخابات خداوند عنایت کرد امروز با رای خوب مردم با یک رای پاکی یک رئیس جمهوری که بین خود و خدای خودش اصلاح ایجاد کرده است انتخاب شد،صرف اینکه رای بگیریم و اکثریت بگویند کسی نیست چراکه در ثقیفه هم رای گیری شد ،در عرصه های مختلف دیگر در جامعه و کشورهای مختلف جهان هم رای گیری داشته ایم و اینها را نمیتوان رای پاک جهت دار نامید.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد:خداوند عنایت کرده جایگاه،مکتب،نظام اسلامی در یک موقعیت مدیرتی مناسب قرار گرفته اما تداوم این مسئله بسیار مهم است،همه باید امروز مطالباتی را کاملا جهت دار بر اساس شرایط ایجاد شده بر کشور را داشته باشیم،بالاخره شرایط امروزه که توسط داخل و خارج ایجاد شده شرایطی نیست که یک شبه حل شود البته نتایج زحمات حتما دیده خواهد شد.

وی افزود:به مطالبات باید تعدیل ببخشیم و خدایی نخواسته نباید مطالبات به یکباره آسیب بزند به حرکت زیبایی که الان شکل گرفته و موقعیت ارزشمندی که پیش آمده است،کار برای خدا متفاوت است انسان کار سیاسی بکند و رئیس جمهور شود اما باید برود و با خدای تبارک و تعالی معامله کند و بر اساس تکلیف محوری به میدان بیاید.

نکونام در پایان افزود :ما به عنوان مبلغین یکی از رسالت هایی که داریم این است که امروز هرچه می توانیم معارف عصمت و طهارت را در جامعه ترویج کنیم و مردم را سر سفره اهل بیت عصمت و طهارت بنشانیم.

انتهای پیام/1030 ج

 


کد مطلب: 47876

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47876/نظام-اسلامی-یک-موقعیت-مدیریتی-مناسب-قرار-گرفته-مطالبات-جهت-دار-داشته-باشیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir