کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه مشاغل خانگی،گامی در جهت تقویت تولید و اشتغال

31 خرداد 1400 ساعت 8:57

مسئول اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان گفت: زنان روستایی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی اعضای خانواده برعهده دارند،‌ بنابراین هرچه آنان بیشتر با اصول اقتصادی،کشاورزی و....آشناباشند می‌توانند با هزینه کمتر نیازهای افراد مختلف خانواده را تامین کنند و این کمک بزرگی به اقتصاد این نهاد اجتماعی است.


به گزارش جهانبین نیوز؛  بهرامی مسئول اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان ضمن اشاره به اینکه احیای نقش زنان به عنوان تامین کننده سلامت اعضای خانواده، توام با افزایش روحیه مشارکت و انگیزه فعالیت بیشتر در میان زنان روستایی و کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی از جمله مهمترین اهداف شناسایی نمونه ها در میان زنان روستایی وشهری  شهرستان است افزود: زنان روستایی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی اعضای خانواده برعهده دارند،‌ بنابراین هرچه آنان بیشتر با اصول اقتصادی،کشاورزی و....آشناباشند می‌توانند با هزینه کمتر نیازهای افراد مختلف خانواده را تامین کنند و این کمک بزرگی به اقتصاد این نهاد اجتماعی است.

 
وی گفت:از طرف دیگر زنان بخش مهمی از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان را تشکیل می‌دهند که حمایت از آنان موجب‌ حفظ تولید و اشتغال در مناطق روستایی و عامل جلوگیری کننده از مهاجرت خانواده‌ها از روستا به شهر است. 
 
بهرامی اذعان داشت :نقش صندوق‌های اعتباری برای حمایت از طرح‌های آموزشی و ترویجی در میان زنان روستایی شهرستان بسیار فعال می باشد ودر همین رابطه ۲۲ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با عضویت بیش از ۵۰۰ نفر دراین شهرستان فعالیت می‌کند و امکان خوبی برای گسترش حضور زنان روستایی در حوزه کشاورزی از این طریق فراهم شده است.
 
گفتنی است:بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان دراین شهرستان تشکیل می‌دهند به‌ نحوی‌ که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف شهرستان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲۰ج


کد مطلب: 47861

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47861/توسعه-مشاغل-خانگی-گامی-جهت-تقویت-تولید-اشتغال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir