کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

پیش‌بینی 939 شعبه شهری و روستایی اخذ رأی در چهارمحال و بختیاری

19 خرداد 1400 ساعت 15:45

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد شعب پیش‌بینی شده برای اخذ رأی 939 هستند که از این تعداد 752 شعبه ثابت و 187 شعبه سیار هستند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری در شورای اداری استان، اظهار کرد: در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار داریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر چهار مؤلفه امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات سال 1400 تأکید داشتند که این مهم در چهارمحال و بختیاری نیز مورد توجه ویژه قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ستاد انتخابات استان متناظر با ستاد انتخابات کشور از دوم اسفندماه سال 99 با هدف ایجاد شور انتخاباتی، ایجاد فضای رقابتی سالم، جلب اعتماد و رضایت مردم و... در راستای افزایش دقت، سرعت و سلامت انتخابات تشکیل شد.

مردانی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت در انتخابات سال 1400 این است که قرار است در مراکز استان‌ها و برخی از شهرستان‌هایی که در آن‌ها ضرورت ایجاب می‌کند، انتخابات شوراهای اسلامی شهرها به‌صورت کاملا الکترونیکی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهر شهرکرد و همچنین شهر لردگان به دلیل مشکلاتی که همه‌ساله در شهرستان در فرآیند برگزاری انتخابات شاهد آن بودیم مقرر شد انتخابات در بخش شوراهای اسلامی شهر به‌صورت کاملا  الکترونیکی در این دو شهر برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری  از سخنان خود اضافه کرد: 802 داوطلب برای 219 کرسی شورای اسلامی شهر در این استان ثبت‌نام کردند.

مردانی یادآور شد: از 616 روستای چهارمحال و بختیاری که به استناد قانون می‌توانند شورای روستا داشته باشند 49 روستا واجد شرایط شورای 5 نفره و 567 روستا شورای سه نفره هستند.

وی تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری ۳۸۱۱ نفر درمجموع به‌عنوان داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند که پس از بررسی صلاحیت‌ها 3 هزار و 474 نفر در عرصه رقابت باقی می‌مانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۷۴۱ هزار و ۳۲۲ نفر در این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، همچنین 18 هزار و 591 نفر نیز رأی اولی هستند.

مردانی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد شعب پیش‌بینی شده برای اخذ رأی 939 هستند که از این تعداد 752 شعبه ثابت و 187 شعبه سیار هستند.

وی تأکید کرد: از 939 شعبه اخذ رأی 363 شعبه شهری و 576 شعبه روستایی بوده و درمجموع 22 هزار نفر عوامل اجرایی هستند که از ابتدا تا انتهای انجام فرایند انتخابات در چهارمحال و بختیاری دخیل هستند.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 47769

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47769/پیش-بینی-939-شعبه-شهری-روستایی-اخذ-رأی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir