کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

‍ چهارمحال و بختیاری در مسیر ساخت اولین بیمارستان تخصصی اسب کشور

18 خرداد 1400 ساعت 9:38

رئیس فدراسیون سوارکاری در سفر به شهرکرد با مسئولین، متولیان ورزش و برخی فعالین این استان در حوزه پرورش اسب و سوارکاری دیدار و راهکارهای توسعه صنعت اسب در چهارمحال و بختیاری را بررسی کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ رئیس فدراسیون سوارکاری در سفر به شهرکرد با مسئولین، متولیان ورزش و برخی فعالین این استان در حوزه پرورش اسب و سوارکاری دیدار و راهکارهای توسعه صنعت اسب در چهارمحال و بختیاری را بررسی کرد.

مسعود خلیلی در این نشست که به دعوت نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی برپا شد با اشاره به قابلیت‌های این استان از نظر جغرافیایی اظهار کرد: در کنار عجین شدن اسب با فرهنگ و پیشینه مردم این استان، وجود دو دانشکده دامپزشکی در شهرکرد می‌تواند این استان را به سمت ساخت اولین بیمارستان تخصصی اسب کشور پیش ببرد.

خلیلی همچنین از آمادگی فدراسیون سوارکاری برای معرفی دامپزشکان این استان به فدراسیون جهانی برای کسب کرسی‌های بین‌المللی خبر داد و خواستار گسترش فعالیت بانوان در زمینه سوارکاری، احداث باشگاه‌های جدید، احیای پیست اسب دوانی و تشکیل کارگروه تخصصی اسب در این استان شد.

عدم توجه به قابلیت‌های خدادادی چهارمحال و بختیاری در زمینه پرورش اسب

در ادامه احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های این استان در توسعه صنعت پرورش اسب بیان داشت: امروز در سطح جهان به این ورزش به‌عنوان صنعتی پر‌درآمد و اشتغال‌زا نگاه می‌شود.

وی گفت: متاسفانه در سیاست‌گذاری ورزش کشور به قابلیت‌های خدادادی چهارمحال و بختیاری در این زمینه توجه نشده که انتظار داریم فدراسیون سوارکاری از این ظرفیت مغفول استفاده کند.

راستینه از رایزنی با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ورزش خبر داد و افزود: احداث کمپ تمرین در ارتفاع تیم‌های ملی فوتبال یکی از گام‌های اساسی برای معرفی اردوبام ورزش کشور است.

حمید کریمی، مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این نشست با اشاره به آمار اشتغال در استان گفت: این ورزش با قابلیت‌های ویژه خود می‌تواند در اشتغال جوانان موثر باشد که باید زمینه توسعه زیرساخت‌ها و آموزش مربیان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج 

@varzesh_javanan


کد مطلب: 47754

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47754/چهارمحال-بختیاری-مسیر-ساخت-اولین-بیمارستان-تخصصی-اسب-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir