کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری؛

اولین شهرک بازیافت پسماند در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسد

17 خرداد 1400 ساعت 13:45

شهرام احمدی گفت: اولین شهرک بازیافت پسماند در شنبه پیش رو به بهره برداری می رسد، با ایجاد شهرک بازیافت پسماند ، گام موثری در حفظ محیط زیست استان برداشته می شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۵ خرداد به اسم  روز جهانی محیط زیست نام گذاری شده است و در ایران از ۱۷ تا ۲۳ خرداد هفته محیط زیست نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست از گذشته به ما رسیده و ما باید آن را سالم به نسل آینده انتقال دهیم  تصریح کرد: ما باید بتوانیم به سمت توسعه پایدار پیش رویم.

احمدی با بیان اینکه اولین شهرک بازیافت پسماند در شنبه پیش رو به بهره برداری می رسد ادامه داد: با ایجاد شهرک بازیافت پسماند ، گام موثری در حفظ محیط زیست استان برداشته می شود.

وی با اشاره به اینکه  شهرک بازیافت پسماند قابلیت اجرا دو خط ۲۵۰تنی را دارد گفت: در مرحله اول یک خط آن افتتاح و بعد از ارزیابی و موفق بودن طرح خط دوم نیز بلافاصله افتتاح می شود.

احمدی با تاکید بر اینکه ایجاد شهرک بازیافت پسماند باید الگویی برای ما بقی شهرستان ها هم باشد عنوان کرد: باید به این سمت پیش رویم که در این استان ۶ محل مدیریت پسماند داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: کلنگ زنی پایش زیست محیطی شهرستان کوهرنگ و مباحث مختلف آموزشی در دستور کار قرار دارد .

احمدی با تاکید بر اینکه هرچه روی مسئله محیط زیست کار کنیم بقیه مباحث راحت تر می شود اظهار کرد: برای حفظ محیط زیست وبینارهای مختلفی برای اقشار مختلف جامعه برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه با گرم شدن هوا و همچنین خشکسالی ممکن است اطفا حریق صورت گیرد  یادآور شد: آموزش های لازم برای برای اطفا حریق داده شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری توانمند در ظرفیت های محیط زیست را دارد گفت: تنوع زیستی در این استان زیاد است، ۱۴۰۰ گونه گیاهی و ۱۴۰۰ گونه جانوری از شاخصه های آن است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خشکسالی آسیب جدی به کشور ما وارد کرده است و لازم است با همکاری و مشارکت بتوانیم مشکلات محیط زیست را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ ۱۰۲۰ ج


کد مطلب: 47753

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47753/اولین-شهرک-بازیافت-پسماند-چهارمحال-بختیاری-بهره-برداری-می-رسد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir