کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عوامل اصلي تقلب در کنکور 99 در لردگان شناسايي شدند/معرفي داوطلبان خاطي به سازمان سنجش

18 ارديبهشت 1400 ساعت 21:29

سعيد جريده اصل گفت: همه موسسات غيرمجازي که در زمينه کنکور سراسري در شهرستان لردگان فعاليت داشتند شناسايي و دستورات قضايي لازم براي پلمپ اين موسسات و جلوگيري از فعاليت آنها صادر شد.


سعيد جريده اصل دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: در سال 1399 برخي افراد با انگيزه هاي مالي و سودجويانه ضمن تشکيل يک گروه سازمان يافته مبادرت به اغفال تعدادي از دانش آموزان در رشته هاي مختلف نمودند و به اين ايشان و والدينشان اطمينان خاطر دادند که به سوالات کنکور سراسري و پاسخ نامه سوالات دسترسي دارند و مي توانند در ازاي دريافت مبالغي همزمان با روز برگزاري آزمون سراسري پاسخ سوالات کنکور را در اختيار دانش آموزان ارائه قرار دهند.

سعيد جريده اصل افزود: در روز برگزاري آزمون سراسري از برخي داوطلبان تجهيزات الکترونيکي کشف گرديد که اين تجهيزات از طريق گروه مجرمانه تهيه و در اختيار داوطلبان قرار گرفته بود و البته با هوشياري و دقت مراقبين اين افراد موفق به استفاده از اين تجهيزات نشدند.

وي ادامه داد: پس از کشف تحهيزات مزبور، تحقيقات قضايي جامع و کاملي جهت کشف ابعاد قضيه آغاز گرديد و در جريان اين تحقيقات مشخص شد عده اي سودجو با تشکيل گروهي سازمان يافته نسبت به فعاليت غير مجاز در زمينه کنکور سراسري اقدام و مدعي دسترسي به سوالات کنکور سراسري و پاسخ نامه ها هستند.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان با بيان اينکه همه عوامل اين گروه در اسرع وقت شناسايي، دستگير و تحت تعقيب قضايي قرار گرفتند، تصريح کرد: در حال حاضر تحقيقات جهت بررسي صحت يا نادرستي ادعاي متهمين در جريان است و تا اتمام تحقيقات نمي توان در اين خصوص اظهار نظر کرد.

سعيد جريده اصل همچنين خاطرنشان کرد: به علت آنکه متهمان با افراد ديگري در ساير استانهاي کشور مرتبط بودند و مي بايست آن افراد نيز شناسايي و از ايشان تحقيق شود لذا رسيدگي قضايي تاکنون ادامه يافته است.

وي افزود: عليرغم اين موضوع در آينده اي نزديک تحقيقات قضايي در دادسراي عمومي و انقلاب لردگان خاتمه مي يابد و با توجه به دلايل به دست آمده مبني بر ارتکاب جرم از سوي متهمان، پرونده با صدور کيفرخواست به دادگاه کيفري دو ارسال خواهد شد.

دادستان عمومي و انقلاب لردگان با اشاره به اينکه همه داوطلبين کنکور سراسري که با اين گروه مجرمانه ارتباط داشتند در همان ابتداي کار شناسايي شده اند اظهار داشت: اسامي اين داوطلبان مزبور نيز به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام گرديد تا مطابق مقررات نسبت به تخلفات احتمالي ايشان رسيدگي و اتخاذ تصميم شود.

سعيد جريده اصل در پايان اعلام داشت: طي چند روز اخير همه موسسات غيرمجازي که در زمينه کنکور سراسري در شهرستان لردگان فعاليت داشتند شناسايي و دستورات قضايي لازم براي پلمپ اين موسسات و جلوگيري از فعاليت آنها صادر شد.

انتهاي پيام/630 ل


کد مطلب: 47466

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47466/عوامل-اصلي-تقلب-کنکور-99-لردگان-شناسايي-شدند-معرفي-داوطلبان-خاطي-سازمان-سنجش

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir