:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - عوارض واکسن کرونا، یک در 200 هزار نفر است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

عوارض واکسن کرونا، یک در 200 هزار نفر است

13 ارديبهشت 1400 ساعت 12:22

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اینگونه نیست که واکسن کرونا عوارضی نداشته باشد هم‌اینک از هر 100 نفر 2.5 نفر بر اثر کرونا فوت می‌کنند، این در حالی است که عوارض واکسن یک در 200 هزار نفر است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، 111 هزار و 156 مورد نمونه‌گیری در استان انجام شد که از این تعداد 40 هزار و 202 مورد مثبت شناسایی شدند و969 نفر نیز در همین مدت جان خود را از دست دادند.

وی افزود: درصد مرگ و میر در کشور 3.58 درصد و چهارمحال و بختیاری 2.5 درصد است که این رقم پایین‌تر از میانگین کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه اینگونه نیست که واکسن کرونا عوارضی نداشته باشد، ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا، در چهارمحال و بختیاری که مدعی ارائه خدمات خوب بهداشتی و درمانی به بیماران است از هر 100 نفر 2.5 نفر فوت می‌کنند، این در حالی است که عوارض واکسن یک در 200 هزار نفر است.

شیرانی عنوان کرد: از خردادماه واکسیناسیون با مقیاس کوچک و از تیرماه واکسیناسیون با مقیاس بزرگ آغاز می‌شود، اکنون واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال در حال انجام است و از هفته آینده به ترتیب با فاصله پنج سال، گروه‌های سنی پایین‌تر واکسینه می‌شوند و سپس افراد زیر 60 سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیز واکسن می‌زنند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با سپاه پاسداران و نیروهای بسیج صورت گرفته است تا زمانی که واکسن به چهارمحال و بختیاری رسید با همکاری آن‌ها واکسیناسیون سراسری انجام شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند بیماری در یال نزولی قرار دارد و یکی از خطراتی که با آن مواجه هستیم سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: تعداد بیمارانی که ویروس را در سطح جامعه منتقل می‌کنند از همیشه بیشتر شده است و خطر عمده در خوشه‌ها و کانون‌های بیماری است لذا پروتکل‌های بهداشتی بیش از همیشه باید رعایت شوند.

شیرانی تاکید کرد: در کشور از همان ابتدای شیوع بیماری در برخورد با برگزاری مراسمات مختلف ضعف‌هایی وجود داشت و پاشنه آشیل این بیماری همین مراسم‌ها بودند.

وی بیان کرد: خطر پخش دو ویروس جدید آفریقایی و هندی وجود دارد، اگرچه سویه هندی در کشور هند آسیب‌های زیادی وارد کرد ولی به نظر نمی‌رسد این بیماری از سویه انگلیسی خطرناک‌تر باشد اما ویروس آفریقایی در صورت گسترش می‌تواند آسیب‌زننده باشد.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 47402

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47402/عوارض-واکسن-کرونا-یک-200-هزار-نفر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir