کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری؛

۳۰ درصد از مدارس استان تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند

6 ارديبهشت 1400 ساعت 11:00

فرحناز قائد امینی مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طرح یاریگران زندگی با همکاری ۲۲ نهاد و سازمان به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در ۳۰ درصد از مدارس استان اجرایی شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ فرحناز قائد‌امینی مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در دیدار با معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان که به منظور مشارکت و هم‌افزایی بیشتر آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در جهت ارائه خدمات نرم‌افزاری و مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و  فرهنگیان در حوزه‌های مختلف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، گفت: طرح یاریگران زندگی با همکاری ۲۲ نهاد و سازمان به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در ۳۰ درصد از مدارس استان اجرایی شده است.

قائد‌امینی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور در ارتباط مستقیم با شهروندان است افزود: ارتباط مستقیم با ۱۵ میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های آنها که مجموعاً بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می شوند، ظرفیت بسیار عظیمی برای آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی در حیطه‌های مختلف به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اجرای بسته تحولی <<هر دانش‌آموز یک مهارت>> در برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۳۹۹ ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان یکی از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش است که این مهارت‌آموزی در زندگی جمعی و اجتماعی حاصل می‌شود.

قائد امینی تلاش معلمان را در یک سال گذشته ستودنی دانست و گفت: اگرچه بهترین نوع آموزش، آموزش حضوری است، ولی آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد در حالی‌که دانش‌آموزان در محیط خانه حضور داشتند، بیش از پیش اهمیت فعالیت معلمان و زحمات طاقت‌فرسایی که معلمان در حوزه تعلیم و تربیت متحمل می‌شوند را به منصه ظهور رسانید.

وی با تاکید بر همکاری نظام‌مند و هدفمند آموزش و پرورش با نیروی انتظامی گفت: همکاری گسترده این دو نهاد و اطلاع‌رسانی عمومی نسبت به خدماتی که در این زمینه ارائه می شود، قطعاً اعتماد عمومی را نسبت به آموزش و پرورش و نیروی انتظامی افزایش می دهد و هرچه اعتماد عمومی افزایش پیدا کند تاثیر این فعالیت‌ها بیشتر است.

در ابتدای این دیدار سرهنگ مهری معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان به تشریح برنامه‌های حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان پرداخت و نسبت به همکاری گسترده با آموزش و پرورش در جهت ارائه خدمات در حوزه های مختلف از جمله فضای مجازی، افکارسنجی عمومی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خدمات مشاوره‌ای اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 47342

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47342/۳۰-درصد-مدارس-استان-تحت-پوشش-طرح-یاریگران-زندگی-قرار-گرفتند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir