کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ؛

پروانه چرای عشایر متخلف باطل می‌شود

30 فروردين 1400 ساعت 14:19

 رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به استان گفت: در صورتی که دام عشایر زودتر از زمان اعلام شده وارد مراتع شود برای عشایر پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارائه می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ فرامرز مردانی  رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به استان اظهار کرد: در صورتی که دام عشایر زودتر از زمان اعلام شده وارد مراتع شود برای عشایر پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: پروانه چرای عشایری که تخلف انجام دهند در کمیسیون، باطل و پس از ارجاع به مراجع قضایی خسارتی که به مراتع وارد کردند نیز از آنها دریافت می‌شود.

مردانی با اشاره به فعال شدن گروه‌های سیار نظارتی، بازرسی و کنترل گلوگاه‌ها در استان گفت: به دلیل کوچ زودهنگام جمعیت زیادی از عشایر و به‌منظور جلوگیری از تبعات اجتماعی در پشت گلوگاه‌ها با دریافت تعهد درخصوص جلوگیری از چرای دام در مراتع به عشایر مجوز عبور داده می‌شود.

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری  بیان داشت: به عشایری که کوچ زودهنگام داشته باشند مجوز چرای دام زودهنگام در مراتع داده نمی‌شود و دام این گروه باید از زمین‌های کشاورزی و پس‌چر زمین‌های کشاورزی استفاده کنند.

مردانی خاطرنشان کرد: سال‌ گذشته همزمان با کوچ عشایر ۵۷۳ مورد پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل و ۱۳۲ خودروی عشایر متوقف شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 47265

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47265/پروانه-چرای-عشایر-متخلف-باطل-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir