کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صبح امروز صورت گرفت

تشکیل زنجیره انسانی در مخالف با طرح‌های غیرقانونی انتقال آب در چهارمحال و بختیاری

28 فروردين 1400 ساعت 11:59

صبح امروز زنجیره انسانی در مخالف با طرح‌های غیرقانونی انتقال آب در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد و مردم اعتراض خود را نشان دادند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ در پی انتشار کلیپی از آبگیری سد گلاب صبح امروز تعدادی از مردم چهارمحال و بختیاری در محل میدان قمر بنی‌هاشم (ع) شهرکرد تا فرخشهر تجمع کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند.

تقاضای این افراد برخورد با مافیای آب از سوی مسؤولان مربوطه و برچیدن تونل‌های غیرقانونی در این استان است.

اگرچه روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری در پیامی آبگیری این تونل را رد کرد، در متن این پیام آمده است:

در پی انتشار کلیپ مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۷ مربوط به آبگیری *تونل گلاب* از رودخانه زاینده‌رود در فضای مجازی، به استحضار مردم عزیز و شهیدپرور استان چهارمحال و بختیاری می‌رساند که طی پیگیری‌ها و بررسی‌های به عمل آمده و حضوری، آبگیری تونل گلاب به‌هیچ‌وجه صحت ندارد و کلیپ منتشر شده، رهاسازی مقدار اندکی آب جهت انجام فرآیند تست پمپاژ و ابنیه قسمتی از تونل مذکور بوده که عملیات اجرایی آن در سال‌های گذشته شروع شده و همان‌گونه که در این کلیپ مشاهده می‌شود از دیدگاه هر کارشناسی با این مقدار اندک آب، آبگیری به‌منظور انتقال آب دور از انتظار است و حسب بازدید میدانی کارشناسان این شرکت، در حال حاضر نیز انتقال آبی از طریق این تونل صورت نگرفته است.

شرکت آب منطقه‌ای ضمن تکذیب این‌گونه شایعات، استدعا دارد اخبار موثق درزمینهٔ آب استان را از طریق روابط عمومی این شرکت دریافت نمایند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ مشاهدات مردمی حاکی از آن است که این تجمع کاملاً مسالمت‌آمیز است و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعتراض خود به اجرای تونل‌های غیرقانونی را اعلام کردند.

جمعیت زیادی در محل حاضر شدند، حضور و همکاری نیروی انتظامی بسیار قابل‌تقدیر بوده و کسی هم متعرض مردم نشد.

شهروندان چهارمحال و بختیاری با حمل پلاکارد و بنر در دست داشتند اعتراض خود مبنی بر انتقال غیرقانونی آب را نشان دادند.










انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 47229

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47229/تشکیل-زنجیره-انسانی-مخالف-طرح-های-غیرقانونی-انتقال-آب-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir