کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد

حفاظت دو ماسک جراحی، معادل یک ماسک N95

23 فروردين 1400 ساعت 10:48

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حفاظت دو ماسک جراحی شبیه یک ماسک N95 است و می‌تواند جایگزین آن باشد.


سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برگزاری مراسماتی همچون عروسی ممنوع نیست، تجمع و دعوت گرفتن زیاد از مهمانان خلاف پروتکل‌های بهداشتی است.

وی در خصوص استفاده از دو ماسک جراحی افزود: حفاظت دو ماسک جراحی شبیه یک ماسک N95 است و می‌تواند جایگزین آن باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: فردی که واکسن کرونا دریافت می‌کند صرفاً به دلیل تزریق واکسن نمی‌تواند ناقل بیماری باشد اما اگر ناقل بیماری بود به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی است.

جزایری با اشاره به اینکه در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل مناسب، خیز جدید بیماری کرونا ۴ تا ۶ هفته دیگر همچنان وجود دارد و بعد از آن ممکن است وضعیت از سطح هشدار قرمز تغییر کند، عنوان کرد: یکی از مصوبات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا این بود که در روزهایی که محدودیت‌ها اعمال می‌شود خدمات غیرضروری در ادارات ارائه نشود تا از مراجعه آن دست افرادی که از این فرصت برای انجام کارهای عقب‌افتاده خود استفاده می‌کند جلوگیری شود.

وی بیان کرد: اگر کل جامعه و بازار دو هفته تعطیل شوند باز هم تا دو هفته بعد از آن هم همچنان موارد ابتلا در اوج قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: سوش جهش‌یافته کرونای انگلیسی برخلاف نوع قبلی کودکان را مبتلا می‌کند.

جزایری با بیان اینکه به بیمار کرونایی تا ۶ ماه واکسن زده نمی‌شود، گفت: فاز دوم واکسیناسیون از خردادماه به بعد انجام می‌شود، تاکنون ۴۵ درصد کارکنان بخش درمان و۲۵ درصد کارکنان بخش بهداشت واکسینه شده‌اند و عوارض خاصی در بین افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند دیده نشد.

وی ادامه داد: برای آن دست از بیماران خاص همچون افرادی که شیمی‌درمانی می‌شوند تزریق واکسن کرونا صرفاً با نظر پزشک معالجشان انجام می‌شود.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 47180

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47180/حفاظت-دو-ماسک-جراحی-معادل-یک-n95

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir